Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen som har tips til å behandle og/eller unngå "blue balls"?


Anbefalte innlegg

I alle år har jeg vært blant de heldig som opplever fenomenet "blue balls" eller blå baller i forbindelse med sex eller stimulering som ikke ender i utløsning.

For de uinnvidde: "blå baller" synes å være et resultat av at alt det ekstra blodet som blir tilført pung og testikler ikke går ut igjen før etter endt ejakulasjon.

 

Som oftest er det en smerte som ikke er kraftigere enn at den kan ignoreres, men av og til blir jeg tatt på senga av hvor utrolig vondt det kan være.

I dag tilbrakte jeg 4 timer med kraftigere smerter enn jeg noensinne har opplevd. Jeg klarte ikke å rette meg opp, å gå medførte kraftige smerter, og etter de første 4 timene ble smerten redusert til "jævla ømt og ubehagelig, men overkommelig".

 

Onani kan være behjelpelig, men selv det er jævla vondt og var utenkelig i dag da smerten gjorde det umulig.

 

 

Er det noen andre her på forumet som har funnet ut noen måter å enten unngå eller behandle blå baller?

 

Den beste måten å unngå dette på vil jo naturligvis være å komme under sex, men det er ikke alltid at det skjer.

 

 

-Deluze

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aldri skjedd meg, og tror egentlig det høres ut som en myte. MEN siden du har så latterlig vondt kan det hende at det er testikkel torsjon. Altså testikkelen henger i masse blodårer også har disse vridd seg etter du har hatt røff sex,runket,kampsport og mange andre grunner.

 

Dette gjør så inni helvetes vondt at det er helt sykt! Noen ganger så vrir de seg tilbake etter en stund. Men hvis du går lengre en 2-4 timer så kan du bli steril hvis det er testikkel torsjon.

Lenke til kommentar

Sakset fra Wikipedias tynne artikkel om emnet:

Blue balls is a slang term for the condition of temporary fluid congestion (vasocongestion) in the testicles and prostate region, accompanied by acute testicular pain, or a prolonged dull aching pain emanating from the prostate, caused by prolonged and unsatisfied sexual arousal in the human male.

 

The condition is not experienced by all males.

 

Jeg klarer ikke å se hvordan det kan være testikkel torsjon da det ikke behøver å være særlig bevegelse involvert. Videre kan jeg jo nevne at "området" (pung og området rundt rota) svulmer opp, i dag til ca. dobbel størrelse. Av hva jeg opplever har jeg ingen grunn til å anta at dette er en myte.

 

Uansett, jeg setter pris på at du nevner sterilitet og torsjon.

 

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Det er jo ikke alltid at det lar seg gjøre dessverre for det hender at ubehaget/smertene sparker igang litt uti akten om det har vært en lang intim periode på forhånd. Ofte er det slik at det er de allerede påbegynte smertene som hindrer meg i å avslutte i det hele tatt.

 

Vi finner nok på noe i tida fremover vil jeg tro, men hovedpoenget med denne tråden var egentlig å finne en "kur" for å lindre ubehaget. Til neste gang skal jeg i hvert fall ha en god håndfull med smertestillende tilgjengelig.

 

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Legen er nok plassen å spørre ja. Jeg trodde faktisk at dette her var relativt normalt i en eller annen grad, som igjen forklarer oppstart av tråden. Jeg har en time hos fastlege til uka, så kan jeg heller oppdatere tråden med den informasjonen legen har å si.

 

-Deluze

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har time først den 23. så jeg kommer med oppdatering om det da, jeg hadde ikke tenkt til å oppdatere tråden før det, men kan føye til litt mer info.

 

Fra oppstart av tråden har det vært jevnlig med sex med 3 forskjellige utfall:

- jeg får utløsning og opplever ingen smerte

- jeg får utløsning for sent og får smerter, dog er disse langt mildere enn hva som er beskrevet i førstepost

- jeg får ikke utløsning før smertene har bygget seg for høyt opp og utløsning er en umulighet

 

Jeg hadde en tanke om at problemet ville forsvinne med jevnlig sex, men det ser ut til at jeg tok feil.

 

Det ser også ut til at smertene er på sitt verste i ca 4-6 timer før de blir gradvis mildere til de forsvinner etter nye 4-10 timer.

 

-Deluze

Lenke til kommentar

"Blue balls" eller ballespreng om du vil er ikke bare en myte eller et oppfunn. Det er derimot et forferdelig VONDT fenomen som rammer noen utvalgte! Har samme problemet selv... Gjerne oppdater om du finner utav noe.

 

Etter min erfaring. Jevnlig utløsning løser hele problemet. Om du vet at du skal klå/ bli klådd på en hele kveld... Ikke møt opp med full kanon (om du skjønner). En utløsning i forkant demper "trykket" noe. Slet med dette i begynnelsen av et forhold jeg var i tidligere. Var verst i begynnelsen når dama var ny og ekstra spennende. Roet seg etterhvert når vi hadde jevlig sex. Som dikteren i meg sier: Sex hver dag, gir ingen ubehag ;)

 

Mvh. Meg! Anonym poster: 740ddcef5a0a1f1a7c0818edf7e0ded8

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da er time hos urolog overstått. Han forsøkte flere ganger å påstå at "dette er helt normalt, alle har det slik" uten å egentlig ta til seg hva jeg forsøkte å skissere. Forbaska irriterende, men etter hvert plukket han opp på at mitt tilfelle absolutt ikke er "helt normalt".

 

Ultralyd og undersøkelse viste mange åreknuter i pung som visstnok kan være årsaken til mine smerter. Så nå venter jeg på innkalling for operasjon av dette her, så får vi se hva som skjer.

 

-Deluze

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Blue balls i seg selv er helt normalt. Jeg opplever det selv fra tid til annen, spesielt i de perioder hvor jeg bærer kyskhetsbur over tid (ja, jeg er SMer). For min del så er det litt av sjarmen med det hele, men jeg ser vel at tilstanden kan bli betydelig forverret hvis man har pungen full av åreknuter.

 

Hadde legen noen teori om hvordan disse åreknutene har havnet der?

 

Anonym poster: eca84bee69f117de8fb01a3959708904

Lenke til kommentar

Litt ubehag etter mye tirring kan jeg alltids se som en slags sjarme, men for min del blir det såpass med smerter at det er vanskelig å gå normalt for eksempel. Samt at utløsning som oftest er umulig.

 

Legen sa kun at åreknuter i pung var nokså normalt, og noe som i de fleste tilfeller var harmløst rent utover det estetiske (det ser ut som om en har en liten drueklase i pungen), men at det for meg kunne ha sammenheng med smertene.

 

-Deluze

Lenke til kommentar
  • 8 år senere...
  • 4 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...