Gå til innhold

Trur du PS4 kommer til å slå PC i spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser virkelig ikke hvorfor folk sammenlikner PC og Konsoll, Begge har sine ulemper og fordeler. PC er forbanna dyr sport, og Konsoll henger alltid etter på visse punkter.

 

Forbanna dyr er vel å overdrive? Så ekstremt mange spill i året skal du ikke kjøpe før det er billigere enn en konsoll. Og det er jo helt naturlig å sammenlikne, tror du virkelig ikke det finnes folk som vurderer både PC og konsoll som potensielle alternativer?

 

AtW

Lenke til kommentar

Forbanna dyr er vel å overdrive? Så ekstremt mange spill i året skal du ikke kjøpe før det er billigere enn en konsoll. Og det er jo helt naturlig å sammenlikne, tror du virkelig ikke det finnes folk som vurderer både PC og konsoll som potensielle alternativer?

 

AtW

En konsoll er jo et sikkert kjøp om man skal spille de vanlige spillene som uansett kommer til alle plattformer av og til kun konsoll. PC virker for meg er for de spesielt interesserte, de som ikke klarer seg uten den fleksibiliteten som PC gir. Men ja, PC er dyrt. Spill krever mer og mer, snart må jeg selv oppgradere, for jeg skal ha The Witcher 3 på Ultra fra dag 1. og det koster meg skjorta.

Lenke til kommentar

En konsoll er jo et sikkert kjøp om man skal spille de vanlige spillene som uansett kommer til alle plattformer av og til kun konsoll. PC virker for meg er for de spesielt interesserte, de som ikke klarer seg uten den fleksibiliteten som PC gir. Men ja, PC er dyrt. Spill krever mer og mer, snart må jeg selv oppgradere, for jeg skal ha The Witcher 3 på Ultra fra dag 1. og det koster meg skjorta.

 

Og enda oftere kun til PC...

 

Og sammenlikningen din er kunstig, om Withcer 3 på ultra fra dag 1 er ett must for deg, så er konsoll helt uaktuelt uansett. Om du aksepterer ett gitt grafisk nivå på konsoll, så bør du sammenlikne prisen med å få det tilsvarende nivået på PC.

 

AtW

Lenke til kommentar

Og enda oftere kun til PC...

 

Og sammenlikningen din er kunstig, om Withcer 3 på ultra fra dag 1 er ett must for deg, så er konsoll helt uaktuelt uansett. Om du aksepterer ett gitt grafisk nivå på konsoll, så bør du sammenlikne prisen med å få det tilsvarende nivået på PC.

 

AtW

Prisen på en Ps4 ved release kommer som ca til og havne på 3-4 tusen, Da kan vi sammenlikne grafikken til Ps4 og en PC til 3-4K?

eller er det en urettmessig sammenlikning?

Lenke til kommentar

Prisen på en Ps4 ved release kommer som ca til og havne på 3-4 tusen, Da kan vi sammenlikne grafikken til Ps4 og en PC til 3-4K?

eller er det en urettmessig sammenlikning?

 

Du kan sammenlikne det med en PC med tilsvarende ytelse, la oss si den koster 6-7k. Det er ikke så veldig mange spill man skal kjøpe før den forskjellen er hentet inn.

 

AtW

Lenke til kommentar

Du kan sammenlikne det med en PC med tilsvarende ytelse, la oss si den koster 6-7k. Det er ikke så veldig mange spill man skal kjøpe før den forskjellen er hentet inn.

 

AtW

Ikke for å virke vrien og sta, men jeg tror vi må nærmere 10 tallet for å ha en PC som er lik PS4s hardware.

Lenke til kommentar

Og enda oftere kun til PC...

 

Og sammenlikningen din er kunstig, om Withcer 3 på ultra fra dag 1 er ett must for deg, så er konsoll helt uaktuelt uansett. Om du aksepterer ett gitt grafisk nivå på konsoll, så bør du sammenlikne prisen med å få det tilsvarende nivået på PC.

 

AtW

Nettop, siden du alikevell må ha en pc er prisforsjellen kun skjermkortet og du trenger ikke akurat titan for å få bedre ytelse en 360, et kort til under tusenlappen vil gjøre dusen.

har spilt oblivion på en bærbar til 4000 for flere år siden, funket helt greit, nei den hadde ikke hd, kun den oppløsingen billige bærbare har, kjørte på høy kvalitet men ikke max,

 

For neste generasjon spill ville jeg satset på et skjemkort til 2-3000, ja er litt overkill men tar høyde for konsoll optimalisering, og bedre kvalitet på pc versjonen.

Lenke til kommentar

Jaha? Det tror jeg neppe. Hva er det basert på? Lite ram, middels skjermkort, middels CPU. Dette er ikke en spesielt dyr PC.

 

AtW

Man må se på helheten, et PC spill må tilpasse seg flere typer skjermkort og annet juggel. Mens et Konsoll spill makses ut basert på dens teknologi og sammensetting.

Lenke til kommentar

Ikke for å virke vrien og sta, men jeg tror vi må nærmere 10 tallet for å ha en PC som er lik PS4s hardware.

Amd 8 core+ hd7950+8gb minne= 4000

Ja i tilleg trenger du kasse+psu+ hd+ blueray, dette kan du få for under 2000.

Skjemkort er sterkere en det i PS4, valgte det siden PS4 tjener noe på at alt er på en chip.

En I5 vil være bedre til spill men den amd cpuen er mer lik den i PS4.

 

For en bærbar må du nok opp i 10 eller mer, men ps4 er heller ikke bærbar.

På den andre siden som jeg sa i post over, siden du alikevell har en pc er ekstrakostnaden kun skjermkortet.

Lenke til kommentar

Ikke om vi sammenlikner prisforskjellen.

 

Hva er det du snakker om nå? En PC med middel spesifikasjoner vil antkaelig match, det får man greit til 6-7k. Det er essensen her.

 

AtW

 

Amd 8 core+ hd7950+8gb minne= 4000

Ja i tilleg trenger du kasse+psu+ hd+ blueray, dette kan du få for under 2000.

Skjemkort er sterkere en det i PS4, valgte det siden PS4 tjener noe på at alt er på en chip.

En I5 vil være bedre til spill men den amd cpuen er mer lik den i PS4.

 

For en bærbar må du nok opp i 10 eller mer, men ps4 er heller ikke bærbar.

På den andre siden som jeg sa i post over, siden du alikevell har en pc er ekstrakostnaden kun skjermkortet.

 

Og dette er per i dag, prisene er lavere når PS4 kommer ut.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hva er det du snakker om nå? En PC med middel spesifikasjoner vil antkaelig match, det får man greit til 6-7k. Det er essensen her.

 

Og dette er per i dag, prisene er lavere når PS4 kommer ut.

 

AtW

En annen morsom tanke, er klart at noe av årsaken til at AMD var så ivrig på å få både MS og Sony med på den cpu/gpu løsingen sin er at de også kommer til å bruke dette på pcer, det er her de vil tjene pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...