Jump to content
Sign in to follow this  
TST

Dette superlaget skal forsvare Europas ære i League of Legends

Recommended Posts

I helgens All-Star-turnering bestemmes det hvilken region som er best.

[url="http://www.gamersparadise.no/artikler/dette-superlaget-skal-forsvare-europas-aere-i-league-of-legends/133641"]Les hele saken[/url]

Dere må virkelig slutte å oversette alt til Norsk, mid lane tip lane bottom lane trenger ikke å være "midt-banen" eller "top-banen".

Hva blir det neste "ligaen av legender" og "beskyttelse av den eldgamle"?

[quote name='Puro' timestamp='1369307571' post='20569944']
Dere må virkelig slutte å oversette alt til Norsk, mid lane tip lane bottom lane trenger ikke å være "midt-banen" eller "top-banen".Hva blir det neste "ligaen av legender" og "beskyttelse av den eldgamle"?
[/quote]

Nei, selvfølgelig oversetter vi ikke spilltitler og har ingen planer om å gjøre det heller. ;) Synes det bør være greit å bruke norske oversettelser der det faktisk kan beskrive spillet bedre for de som ikke kjenner begrepene, slik som hvor spillerne plasserer seg på kartet. Vi kaller jo ikke midtbanen for "half-way line", eller sekstenmeteren for "18-yard box" i fotball heller. :)

EDIT: Innså at innlegget kunne virke litt fiendtlig. Det var ikke hensikten min. :) Edited by Arodem

Jeg synes hvilket land de kommer fra ville vært mer interessant enn hvilket lag de spiller på. Edited by Aiven

[quote name='Arodem' timestamp='1369308670' post='20570007']
Nei, selvfølgelig oversetter vi ikke spilltitler og har ingen planer om å gjøre det heller. ;) Synes det bør være greit å bruke norske oversettelser der det faktisk kan beskrive spillet bedre for de som ikke kjenner begrepene, slik som hvor spillerne plasserer seg på kartet. Vi kaller jo ikke midtbanen for "half-way line", eller sekstenmeteren for "18-yard box" i fotball heller. :)

EDIT: Innså at innlegget kunne virke litt fiendtlig. Det var ikke hensikten min. :)
[/quote]

Hadde det ikke vært bedre med toppfelt, midtfelt og bunnfelt?

[quote name='Raijin' timestamp='1369634802' post='20584720']
Hadde det ikke vært bedre med toppfelt, midtfelt og bunnfelt?
[/quote]

Jo, det synes jeg er mye bedre. :) Takk skal du ha! Kommer til å bruke de begrepene fremover.