Gå til innhold

Visum intervju på den amerikanske ambassade - forelegg


Anbefalte innlegg

Har fått forelegg for offentlig drikking for 4 år siden. Hadde vært på fårs og skulle ut på byen.. Tok med meg en drikkepils.. Ble tatt av politiet.. Fikk ikke en advarsel (noe som er vanlig), men forelegg.. Jeg har søkt om uttømmende politiattest, har kopi av forelegget, fyllt ut D-160 skjema og booket tid på ammbassaden..

 

Det jeg lurer på; noen som har erfaringer fra intervjuet på ambassaden og som har fått forelegg tidligere? Jeg har hørt at du står forran en skranke i et åpent rom og alle andre hører hva du blir spurt om og hva du svarer.. Men hvilke spørsmål stilles? Hvor lang tid tar det å få visumet? På ambassaden sine sider står det at det kan ta opptil 6 mnd i enkelte tilfeller.. Det har ikke jeg tid til, reiser i november..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde dessverre (eller heldigvis?) ikke noen forelegg da jeg var på intervju.

 

Men ja, du står i et rom med andre mennesker, og det kan vel tenkes at de hører hva du sier. Mulig man kan bli tatt inn på et intervjurom, det vet jeg ikke. For meg tok det kanskje noen minutter, og de spurte om hva jeg skulle, hvor jeg skulle, hvem jeg skulle til, og om jeg var terrorist eller noe.

 

For meg tok det noen uker, men det er mulig det vil ta lengre tid hvis du har fått forelegg.

Lenke til kommentar

En bekjent av meg som hadde blitt tatt for promillekjøring 1 gang for noen år siden fikk beskjed om at skulle han få visum måtte han etter intervjuet til en godkjent lege (godkjent av ambassaden) og betale x antall tusen for en undersøkelse på at han ikke var alkoholiker!

Han valgte å droppe USA turen og heller vente til promillekjøringen forsvinner fra normal vandelsattest etter 5 år

Lenke til kommentar

En bekjent av meg som hadde blitt tatt for promillekjøring 1 gang for noen år siden fikk beskjed om at skulle han få visum måtte han etter intervjuet til en godkjent lege (godkjent av ambassaden) og betale x antall tusen for en undersøkelse på at han ikke var alkoholiker!

Han valgte å droppe USA turen og heller vente til promillekjøringen forsvinner fra normal vandelsattest etter 5 år

 

Tror det er litt strengere når en blir tatt for fyllekjøring enn offentlig drikking.. Men jeg synes det hørtes veldig rart ut at han måtte til legen etterpå.. Sorry meg, men den tar jeg med en klype salt..

 

På en normal politiattest forsvinner det etter x år, men ambassaden krever en uttømmende politiattest og der står absolutt alt uansett hvor lenge det er siden..

 

Er det ingen her som har fått forelegg og har vært på intervju hos ambassaden som kan dele noen erfaringer..? :)

Lenke til kommentar

Trodde ikke forenklet forelegg dukket opp på vandelsatesten og ser dermed ikke problemet.

 

Det er ikke et forenklet forelegg, men et forelegg.. Derfor må jeg søke om visum.. Ambassaden krever uttømmende politiattest og på den står absolutt alt uansett hvor lenge det er siden.. Så på vanlig politiattest vil det ikke dukke opp, men på den uttømmende vil den det..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En bekjent av meg som hadde blitt tatt for promillekjøring 1 gang for noen år siden fikk beskjed om at skulle han få visum måtte han etter intervjuet til en godkjent lege (godkjent av ambassaden) og betale x antall tusen for en undersøkelse på at han ikke var alkoholiker!

Han valgte å droppe USA turen og heller vente til promillekjøringen forsvinner fra normal vandelsattest etter 5 år

 

Jeg og noen kompiser fikk forelegg for 4 år siden.. Dette var i juli, vi ble tatt med en øl på tur til et utested i Oslo. Kompisen skal til USA om noen måneder og jeg skal en tur selv i oktober.. Han var på visumintervju (B-2 visum) og personen i luka trakk på smilebåndet når det var snakk om offentlig drikking.. Jeg var der på mandag og fikk beskjed om at jeg måtte til lege (godkjent av ambassaden) og på forhånd må jeg ta røntgen og blodprøve!!!! Jeg blir så IRRITERT!!! Hvorfor i all verden må jeg til lege og han slipper??? Dette er to identiske rulleblad.. Vi har begge kun dette ene tilfellet på rullebladet og stod tom side om side og fikk forelegget av samme politimann!! Hvorfor skal jeg betale 3000 kr +++ for legeundersøkelse for å bevise at jeg ikke er alkoholiker?!?!?!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...