Gå til innhold

Kan man ha Indiana Jones uten Harrison Ford?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En real bromance med Freddy?

 

Tror nok at man ikke kan avgjøre om det fungerer før man har prøvd eventuelt før man har funnet en ny Indy. Som sagt, rart vil det bli i starten, men tenk om ny skuespiller faktisk gjør det bedre og man får en rekke nye Indy-filmer?

Lenke til kommentar

Men se på den første Scorption King-filmen. Den har veldig lite med Scorption King fra Mummy-filmene å gjøre, og personlig synes jeg den minner mye mer om Conan. Problemet her er at det faktisk er en ganske bra Conan-film - uten Arnold. Nå sier jeg ikke at det er en bra film, men The Rock gjorde en utmerket jobb som "Conan-kopi". En ekte Conan-film med ham kunne dermed ha blitt ganske interessant, på samme måte som en ekte Indy-film med en bra skuespiller som passet i rollen kunne ha blitt bra.

 

Veldig godt poeng. Har faktisk ikke tenkt på The Scorpion King på den måten før, og du har helt rett. Hadde det vært en Conan-film så hadde den faktisk funka.

 

Fikk meg litt til å tenke på The Phantom fra noen-og-nitti med Billy Zane. Var ikke veldig bra som Fantomet-film, men den kunne ha blitt en god Indy-film faktisk.

 

Tror også at skulle man lage en ny Indiana Jones film i dag, så måtte også plottet og historien styres litt vekk fra det vi er vant med fra Harrison Ford, nettopp for å gjøre det litt lettere å selge en ny skuespiller i hovedrollen.

 

Jeg tenkte "åh neeeeeei, ikke ENDA en" da Batman Begins kom ut. Den karakteren har alltid vært en av mine favoritter og med "Batman og Robin" (grøss) friskt i minnet var det ikke med store forhåpninger jeg så den filmen... har sjelden vært så glad for å ta så grundig feil.

 

Tror noe tilsvarende måtte ha blitt gjort med en Indy-reboot - tilpassa karakteren Indiana Jones til en ny skuespiller. (Men samtidig prøvd og beholde eventyr-preget)

Lenke til kommentar

Man kan si ganske mye om Dan Brown, og personlig er jeg ikke akkurat en stor fan. Men en viktign ting han gjorde var å få den sjangeren frem i lyset, og bortsett fra at det foregår i nåtid har det mange likhetstrekk med Indy. Sjangeren er også ganske stor i dag, og inkluderer selv "vår egen" Tom Egeland med flere glimrende bøker. Så hva om man lager en film i den stilen, bare satt til rett etter første verdenskrig med en ung Indiana Jones?

 

For den saks skyld, har vi helt glemt River Phoenix som ung Indy i starten av Last Crusade? Det funket da helt fint?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Få en Uncharted-film i samme stil som de gamle Indiana Jones-filmene. Blir jo litt mer moderne, selvsagt, men. Evt noe annet. Bare gi meg mer adventure ala Indy! Faen meg noe av det beste i hele verden. Dessverre er det lite av det, og når de først prøver seg på noe slikt så blir det fort middelmådig.

åh det hadde vært magi, heldigvis er spillene som noen jævla gode adventure filmer! :D

synes de bør ikke reboote indiana jones, magien er der ikke ødelegg den, selv om ofc i noen tilfeller sånn som i bond så kan det gå, synes daniel craig er den 2 beste bond'en, bak sean connery, batman er det jo ingen tvil at christian bale er best, nå skal altså ben affleck av alle ta over den rollen, har mine tvil der men man vet jo aldri, mannen har tross alt vunnet oscar han og.

 

Men jah, noen klassikere synes jeg de burde holde seg for gode til å reboote, kan naturligvis være bra som vi i tilfeller har sett stemmer men tror jeg heller vil ha en siste 5 film der de gjenskaper det som gjorde 1 og 3eren så bra :) 2 og 4 synes jeg er endel hakk ned men fortsatt veldig gøy filmer :)

Lenke til kommentar

Indiana Jones uten Ford ville blitt en trist affære, tror jeg. Sikkert ikke umulig, men jeg tror karakteren burde blitt omskrevet til en såpass stor grad at det ikke hadde føltes som en "gammaldags" Indy-film uansett. ...Er det ikke sånt vi har National Treasure til?

Er det ikke det folk sa om Batman, James Bond og Superman? En Supermanfilm uten Christopher Reeve ville aldri fungere, noe Brandon Roth beviste - og Henry Cavil motbeviste. Jeg vil tro en Indy-film uten Ford ville fungert helt fint. Det gjelder bare å finne rett person til å spille ham. (Nei, det er ikke Ben Affleck.) :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Skremmer'n : Han Indiana Jåhns ja , han huske vi fra bøgdekino'n......folk e jo så inn i grader opphængt i'n Hærrison Fård. For mæ så spill det itj non roll kæm som spell'n , dåkk kain ta å ring'n Tande P lell.......he he :D

 

(men først ska'n Tande spell i Bondfilmen "Trønderbåll")

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...