Gå til innhold

Haswell 4xxx tråden


Anbefalte innlegg

Har et asus z87 gryphon hovedkort med en i7 4770k processor som jeg har satt på 4ghz i biosen sammen med volt på 1,1 som fungerer helt fint manual med stabilitetstest. Men når jeg skifter over til adaptive mode så går den over det jeg har satt den til opp til 1,169. Noen ting som jeg evt ikke har endret på som jeg burde? Ta av noen ting i biosen?

Med adaptive mode når jeg f.eks åpner chrome med ulike netssider så går den opp til 1,169 også nedover (som jeg antar er normalt). Men når eg spiller bf3 så ligget den over det jeg har satt den med adaptive mode. Og offset'en jeg har satt på adaptive mode er kun på 0,001 som vil si at det blir max 1,101 med tanke på at turboen på cpu'en på 1,100 volt

 

Er det mulig å sette en "sperre" sånn at volten ikke går over 1,1 volt med adaptive mode som jeg har allerede testet med manual mode som fungerer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke vert spesiellt heldig med min 4770k virker det som, må opp på 1.32v for å få den stabil på 4.6ghz.

Prøvde meg på 4.7ghz, men når den ikke var stabil med 1.37 feiga jeg ut.

Hva vil dere si er maks vcore til 24/7 bruk? eller er det kun temp som avgjør det?

Lenke til kommentar

Ja du får nok langt over 90grader med 1.3v, h100i

 

Jeg får 90 grader med small fft i prime95 64bit nyeste versjon med 1.3v på 4770k og vannkjøling. Idletemp er 30 grader. Blend gir bare ca 70-75grader...

 

Da er ikkje denne cpuen delidda. Den andre 4770k som jeg delidda ligger vel på ca 70 grader med 1.3v

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Har ikke vert spesiellt heldig med min 4770k virker det som, må opp på 1.32v for å få den stabil på 4.6ghz.

Prøvde meg på 4.7ghz, men når den ikke var stabil med 1.37 feiga jeg ut.

Hva vil dere si er maks vcore til 24/7 bruk? eller er det kun temp som avgjør det?

Jeg er like uheldig som deg med min cpu. Hvilken temp hadde du på 4.6ghz? hvilken kjøler bruker du?

Endret av dentix
Lenke til kommentar

På 4.6ghz kom temperaturen opp i 74 grader i IBT, har ikke prøvd p95 enda siden jeg ikke er helt fornøy og prøver å nå 4.7.

 

Jeg har tatt av ihs og byttet ut kjølepastaen med liquid pro og bruker en h110.

Og som mange sier her, delidding utgjør stor forskjell!

Lenke til kommentar

Hva er det som skal være standard voltage på 4770k ? min står på 1.2volt når jeg kjører alt på standard stock i bios, det kan vel ikke være rett når den kjører på 3.9ghz?

Stock volt er vel på ca 1-1,05v. Det kommer ann på brikka man får. Kan virke som om du har på noe offset eller.no. Oppdater bios på hovedkortet og sett default i bios. Så nå hva som skjer :)

Lenke til kommentar

På 4.6ghz kom temperaturen opp i 74 grader i IBT

Hvis det var med 1.32v er det sykt bra. Hadde vært jævlig interressant å se hvor mange grader LiquidPro utgjør ift "vanlig" pasta. Men det ligger kanskje noen relevante tester på nettet.

Sjekket du hvor mange grader før/etter delidd?

 

Angående vcore: Asus anbefaler ikke over 1.35v for 24/7.

Lenke til kommentar

Jeg får 90 grader med small fft i prime95 64bit nyeste versjon med 1.3v på 4770k og vannkjøling. Idletemp er 30 grader. Blend gir bare ca 70-75grader...

 

Da er ikkje denne cpuen delidda. Den andre 4770k som jeg delidda ligger vel på ca 70 grader med 1.3v

Jeg får 90 grader, [email protected] IHS av, H100i. Derfor jeg antar at en 4770K som ikke er deliddet eller IHS av får godt over 90grader ved 1.3v

Endret av blinc
Lenke til kommentar

Hvis det var med 1.32v er det sykt bra. Hadde vært jævlig interressant å se hvor mange grader LiquidPro utgjør ift "vanlig" pasta. Men det ligger kanskje noen relevante tester på nettet.

Sjekket du hvor mange grader før/etter delidd?

 

Angående vcore: Asus anbefaler ikke over 1.35v for 24/7.

 

Skal poste et screenshot i morgen jeg når jeg har fått testet litt mer.

Glemte selvfølgelig å notere resultat før delidding, men dersom jeg husker rett fikk jeg 93grader på [email protected].

 

1.35 ja, tror jeg gir meg på 4.6ghz jeg da :confused:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...