Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i Matematikk R2 (21.mai 2013)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så på sensorveiledningen til eksamen for Høst 2012. De pleier å kommentere arbeidsmengde og vanskelighetsgrad, men det har de ikke gjort på den eksamenen.

 

Noen som har noen kommentarer på det?

 

Hvis det er mange som synes at den eksamenen var for vanskelig, eller at det var for mye å gjøre, så liker jeg å tro at det er muligheter for en snillere eksamen denne våren(håper jeg:D).

Selv synes jeg den ser vanskeligere ut enn de tidligere..

Lenke til kommentar

Så på sensorveiledningen til eksamen for Høst 2012. De pleier å kommentere arbeidsmengde og vanskelighetsgrad, men det har de ikke gjort på den eksamenen.Noen som har noen kommentarer på det?

Hvis det er mange som synes at den eksamenen var for vanskelig, eller at det var for mye å gjøre, så liker jeg å tro at det er muligheter for en snillere eksamen denne våren(håper jeg:D).

Selv synes jeg den ser vanskeligere ut enn de tidligere..

jeg har ikke titta på R2 eksamen H2012 på noen mnder nå, men husker jeg regna den.

 

Inntrykket mitt var at den ikke er spes vanskelig, men ganske mye jobb med den (jeg er ikke matematikkstudent/matematiker).

Forøvrig viste jeg den til en matematiker som var enig med meg da...

Endret av Janhaa
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Boka vi har brukt (Matematikk R2 fra Aschehoug) går ganske grundig inn i modellering, regresjon, korrelasjon, osv, men vi har da sannelig ikke drevet med noe mer regresjon o.l i timene enn det som var i 1T. Er det verdt å bruke mye tid på det stoffet? Mye av det virker ganske intuitivt og selvsagt sånn ved første øyekast

 

Jeg har Sinus R2 og kan ikke huske å ha hatt en eneste oppgave som har med dette å gjøre og har heller ikke sett noe av det i eksamenssettene jeg har jobbet meg gjennom hittil.

 

Vil anbefale deg å bruke tid på eksamensoppgaver, det er nok det mest relevante nå når det er så lite tid igjen.

 

For min del blir nok problemet at jeg ikke kommer til å bli ferdig med alle oppgavene i tide. Synes rett og slett det er store mengder, men det er klart at for en som er flink og slipper å gruble så mye som meg så er det nok ikke et stort problem. :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Hva slags karakter satser vi på da?

 

Jeg har forhåpning om en 4, men kan fort bli 3. Regner ihvertfall med at jeg står. :)

 

Tror jeg skulle hatt håp om en 5-er om jeg hadde en uke til. Har brukt rundt 6-8 uker på pensum tror jeg.

Lenke til kommentar

Har irritert meg en del over disse oppgavene hvor en skal bestemme volumet av en pyramide, ABCQ, hvor A, B og C er gitte punkter, mens Q er et vilkårlig punkt på en gitt linje l. Volumet skal uttrykkes ved t. Problemet oppstår i forvirringen mellom tetraeder og pyramide. For eksempel i løsningsforslaget til R2 eksamen vår 2010 del 1, tolkes pyramiden i oppgave 2d) til å være et tetraeder. Forskjellen ligger i om en skal gange med chart?cht=tx&chl=\frac{1}{3} (pyramide) eller chart?cht=tx&chl=\frac{1}{6} (tetraeder). Vil uansett tro at det går bra så lenge en forklarer hva en gjør, men likevel... Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Hva tenker dere?

 

Akkurat dette forvirret meg også veldig. Var 100% sikker på det var en pyramide, men fasiten mente det var en tetraeder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...