Gå til innhold

Metro: Last Light-modus låses til førsteopplaget (PS3, Windows, X360)


Anbefalte innlegg

"? «Ranger»-modusen virket som det beste valget til en forhåndsbestillingsbonus, siden det var en modus for de største fansene som mest sannsynlig kom til å forhåndsbestille eller kjøpe stillet ved lansering. Vi var mot alle forslag om å gjøre handlingsinnhold eller ekstra oppdrag eksklusive, forteller Kock Medias merkevareleder, Huw Beynon."

 

Så ekstra in-game currency og et ekslusivt våpen er ikke nok? For en patetisk flau unnskyldning. Noen av de få spillene jeg har forhåndsbestilt som f.eks Far Cry 3, Borderlands 2 og AC3 hadde bare bonus oppdrag som ekstra content, hvem har sagt at dette ikke er nok? Tøv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

" Spill med høyere oppløsning enn 800x600? Forhåndsbestill i DAG!

Kommende DLC:

- 1024x768 - 2.99$

- 1366x768 - 4.99$

- 1920x1080 - 4.99$

- 1920x1200 - 6.99$

- Rebind Keys - 3.99$"

 

etc. Dere skjønner tegninga. Om dette blir godtatt som vanlig praksis så er det ikke lenge til at nevnte eksempler er en realitet. Selv om ikke jeg heller spiller på "hard" så finner jeg det uakseptabelt at en en såpass primær funksjon fjernes fra spillet, spesielt når den markedsføres som den eneste riktige måten å spille spillet.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Det blir som at bil leverandørene leverer bilen uten gasspedal. Gasspedalen må du betale ekstra for. Dette handler om at de gir ut et spill som brukeren har betalt full pris for, samtidig som de krever inn ekstra penger for "spillets virkelige opplevelse" på samme dagen.

 

Vil si det er mer som at bilen leveres med 4 av 5 gir,

betal ekstra for 5. gir! :p

Lenke til kommentar

" Spill med høyere oppløsning enn 800x600? Forhåndsbestill i DAG!Kommende DLC:- 1024x768 - 2.99$- 1366x768 - 4.99$- 1920x1080 - 4.99$- 1920x1200 - 6.99$- Rebind Keys - 3.99$"etc. Dere skjønner tegninga. Om dette blir godtatt som vanlig praksis så er det ikke lenge til at nevnte eksempler er en realitet. Selv om ikke jeg heller spiller på "hard" så finner jeg det uakseptabelt at en en såpass primær funksjon fjernes fra spillet, spesielt når den markedsføres som den eneste riktige måten å spille spillet.

 

Jeg er veldig enig med deg. Må bare si at ranger hardcore mode ikke er "hard" sånn som du tenker på nå. For selvom du dør fort på den modusen dør fiendene nøyaktig like raskt. Er bare en "level the playing field" mekanikk. Mindre kuler og alle kuler gjør ekstremt høy skade på alt de treffer.

 

Så denne nyheten gjorde meg trist for jeg elsket metro 2033 og jeg har ikke råd til å kjøpe last light ved lansering og dermed må jeg betale ekstra enda jeg skal ha spillet fordi jeg liker ranger mode.. Vurderer å "kjøpe" free 2 play versjonen.

Lenke til kommentar
Det blir som at bil leverandørene leverer bilen uten gasspedal. Gasspedalen må du betale ekstra for. Dette handler om at de gir ut et spill som brukeren har betalt full pris for, samtidig som de krever inn ekstra penger for "spillets virkelige opplevelse" på samme dagen.
Vil si det er mer som at bilen leveres med 4 av 5 gir,betal ekstra for 5. gir! :p

Problemet er ikkje at "bilen" blir levert med 4 gir heller at den er levert med 5 gir men du må betale for å bruke det femte. Eventuelt betale for å kunne bruke vinduet som allerede er der, dette er en frekk måte å dra penger ut av folk på. Betale for å låse opp ting som allerede er der er noe helt anna, en en konvensjonell DLC som legger til nye ting og opplevelser.

 

Lenke til kommentar

Det blir som at bil leverandørene leverer bilen uten gasspedal. Gasspedalen må du betale ekstra for. Dette handler om at de gir ut et spill som brukeren har betalt full pris for, samtidig som de krever inn ekstra penger for "spillets virkelige opplevelse" på samme dagen.

 

Blir som å kjøpe en Audi da.. Hue hue :p

---

 

 

Srsly though. Jeg poster filmen under som er blitt postet nok ganger på dette forumet. Men til slutt kanskje folk fatter hvorfor man ikke skal pre-order spill..

 

http://youtu.be/mf5Uj4XIT1Y

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snart blir det vel slik at man kjøper et spill i butikken for 15kr hvor det eneste som er tilgjengelig på disken er høyeste vanskelighetsgrad, spill ekskludert, men hvis man har forhåndsbestilt eller kjøper ekstra DLC for 484kr så får man låst opp selve spillet!

 

Det blir nesten så dumt! Folk må jo innse at dette er svindel og helt høl i huet!

DLC done the WRONG way!

Lenke til kommentar

"? Vi anbefaler ikke «Ranger»-modusen ved første gjennomgang, og dette gjøres tydelig i spillet. "

 

Eh ... Nei. Det som står er at "normal mode" anbefales for nybegynnere, mens "ranger mode" er for erfarne Metro-spillere, altså de fleste som er interessert i dette spillet.

 

Digger "ranger mode", men synes det er litt teit at man overhodet ikke får vite noe om hvor mye ammunisjon man har. Ikke særlig realistisk, enhver idiot vet vel om han har tjue magasiner til eller ingen.

Lenke til kommentar
hvorfor ikke? Da tjener de mer penger
Det blir som at bil leverandørene leverer bilen uten gasspedal. Gasspedalen må du betale ekstra for. Dette handler om at de gir ut et spill som brukeren har betalt full pris for, samtidig som de krever inn ekstra penger for "spillets virkelige opplevelse" på samme dagen.

 

Nei, det blir mer som om billeverandør tar ekstra betalt for skinnseter. Med andre ord, ingen forskjell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk må for all del bare forhåndsbestille. De ender opp med å få det rett i trynet de gangene spillene ender opp som søppel. Det forrige Aliens var et prakteksempel på dette, for å ikke snakke om alle som ikke engang fikk lastet ned Sim City før flere dager etter at det var lansert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...