Gå til innhold

Bestem hva Gamer.no skal skrive mer om


  

401 stemmer

  1. 1. Hva synes du Gamer.no skal skrive mer av?

    • Intervjuer med folk på gata/lesere/forumbrukere
      56
    • Gjesteskribenter/kommentatorer med utradisjonell spillbakgrunn
      78
    • Uformelle spilldagbøker
      75
    • Nostalgiske tilbakeblikk
      116
    • Musikken i spill
      99
    • E-sport (inkludert turneringer, resultater, rekorder, streams, historier osv.)
      151
    • Bedre søkefunkjon og filtreringsmulighet
      52
    • Guider (hvordan bli en bedre spiller, hvordan ta opp video, installere modifikasjoner osv.)
      142
    • Mer faktainfo om spillet i anmeldelser (DRM, spillmoduser, offline/online osv.)
      163
    • Artikker om maskinvare og spilltilbehør
      97
    • Smale spill og obskure ting
      110
    • Artikler om trender i spill og spillutvikling
      129
    • Saker som retter seg mot foreldre og ungdom
      27
    • Internt bransjestoff
      50
    • To karakterer i anmeldelser: En for flerspiller, en for enspiller
      187
    • Artikler om simulatorspill
      65
    • De tekniske aspektene ved spillutvikling
      83
    • Kickstarter-prosjekter
      121
    • Den norske spillbransjen
      120
    • Modifikasjoner til spill
      129
    • Indiespill
      132
    • Kommentarer, analyser og refleksjoner
      124
    • Lister over toppspill innen ulike sjangre
      89
    • Videoanmeldelser
      139
    • «Let's Play»-aktige videoer
      83
    • Under huden-stoff om spillutviklere og spillutvikling
      111
    • Mer om samarbeidsopplevelsen i spill
      76


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommentarer, analyser og refleksjoner. Men slutt å være så fordømt pinglete, at ingen har skrevet om drittbehandlingen Sqaure Enix har gjort med Tomb Raider-studioet med åpne øyne i Norge er bare dårlig.

 

Enig med deg, glad noen sier det. Gamer.no er svært dårlig på å gi kritikk, har enda ikke sett noen sak om Metro:Last Light saken, der de ber deg betale for en vanskelighetsgrad.

Lenke til kommentar

Enig med deg, glad noen sier det. Gamer.no er svært dårlig på å gi kritikk, har enda ikke sett noen sak om Metro:Last Light saken, der de ber deg betale for en vanskelighetsgrad.

 

Det er en småsak synes jeg, spesielt ettersom det er vel noen som hadde kjøpt rettighetene på DLC`et til kundene sine. Men jeg vil ikke rettferdiggjøre det, men det er slik businessen er blitt.

 

Men større er Tomb Raider-saken hvor folk får sparken og mister jobber fordi et selskap driter seg ut med egne saker (alt Sqaure Enix har gjort, spesielt FF-serien de siste årene har vært shit). Og straffer de (Edidos Montreal) som faktisk leverer et utmerket produkt (for det meste) av et franchise som er blitt melka ut til hver bidige ml igjen.

 

Gamer virker så pinglete. Nesten så de er redd for at spillselskaper som så vidt bryr seg om Norge skal fjerne dem fra lista over de som skal motta noen få spill fra dem i året. Gamer.no er litt feige, og jeg har ikke noe problemer å si hva jeg mener om dem (jeg har to venner i Gamer.no vel og merke også).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med deg, glad noen sier det. Gamer.no er svært dårlig på å gi kritikk, har enda ikke sett noen sak om Metro:Last Light saken, der de ber deg betale for en vanskelighetsgrad.

 

Enig der. Skjer mye råttent i denne bransjen, kan nevne saken rundt Socom også og hvor Sony ledelsen var ute å beklaget itillegg og Zipper fikk fyken m.m, og hvordan fansen fortsatt jobber mot å få et ordentlig Socom på plass igjen, og har gjort alt Sony har bedt dem om.. blant annet å få over 10 000 votes på playstation blogshare for socom 2 hd og er det mest populære spillet, men allikavel....

 

Poenget er iallefall at man aldri hører om slike ting på gamer.no, uansett hvem det gjelder og uansett hvor stort det er. Og dem gir aldri noe kritikk iforhold til de nye foretnings modellene, metodene,behandlingene m.m.

 

Så det er et godt tips Maury kommer med.

 

edit: Kanskje dere kan få til intervjuer med folkene som er oppe i situasjonene også ? Vet sånn som Socom fansen har kontakt med de gamle Zipper folka etter de fikk sparken og har fått all info om hva som skjedde. De er på fansens eget Forum å skriver.

Endret av Rottenspacehead
  • Liker 2
Lenke til kommentar

DRM.

 

Folk trenger å bevisstgjøres om DRM.

 

Ganske frustrerende når jeg kjøpte et par år gammelt spill jeg vil spille på mitt et par år gamle datamaskin, og DRM'en ikke var kompatibel med mitt flunkende nye operativsystem. Altså, ikke spillet, men DRM'en som egentlig ikke burde være noe jeg som betalende kunde burde plages med. Der fantes det en offisiell patch for å fjerne DRM'en, men den var jo ikke akkurat noe man snublet over av seg selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ugh, ikke begynn med "let's plays". For guds skyld, la luringene på youtube gjøre dette. Let's playing er som reality TV. Billig tidsfordriv som egentlig ikke bidrar til noe som helst. Dere skal være journalister. Å ha noe á la det Gamespot har, som "Now playing" hvor dere viser en halvtime med gameplay fra et oppkommende spill er greit nok, men ikke begynn med let's playing.

Men noe de kunne ha gjort, er en "All your History are belong to us" greie. Hvor de prater om historien til et selskap eller nøkkelperson, Jeg personlig elsker å høre om slikt, det er noe avhengighetsskapende ved å høre om spillskaperes lidenskap for spill og interaktive opplevelser.

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar

Her er en påstand som representerer hva jeg ønsker meg mer av:

 

"Gaming blir enmannsport"

 

Gaming og da spesielt med hensyn til eSport har trukket seg vekk fra LANs og ITKafeer hjem i stua og ned i kjelleren. Communitiene eksisterer online og gaming blomstrer (skulle man tro), men det å dele spillopplevelser med andre blir mindre og mindre viktig.

 

Jeg ønsker diskusjon, synsing og tiltak. Det at alle har nett hjemme er vel noe av grunnen (da IT/GamingKafeer fortsatt eksisterer om du drar til middelhavsregionen).

 

Annet enn det:

 

Mer eSport (men ikke schedules og ting som andre sider klarer mer enn bra nok)

Mer Bransjenytt

Mer Norge

Mer kritikk/synsing! (Lederspalte go! Tenker "eSport anno X, gaming i norge anno X, Hvorfor TG er/ikke er det eneste LANet norge trenger, hvorfor funcom er det eneste selskapet som får støtte i norge, hvorfor funcom fortsatt lager MMOs, Hva norge bør gjøre videre for å bedre bransjen/miljøet/gamerne/politikerne") Whatever, go grazy

 

 

\\Just my opinion

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...