Gå til innhold

Nintendo 64 gjorde analogspaken populær (N64)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ehhm, folkens, "vann dungeon"? Som i "Water Temple"? Hva var galt med det i N64-versjonen?

 

Edit:

Jeg pauser for fort for å spørre og klage - der kom svaret like etter. :green:

Å gjøre den switchingen var faktisk ikke noe som plagde meg. Forøvrig, såvidt jeg husker, er det ikke mulig å hoppe over store deler av Water Temple, hvis man først finner 3 nøkler, og så åpner de riktige dørene?

Når jeg endelig fant veien i Water Temple (har glemt det meste nå), så fikk jeg det plutselig for meg at "nå er det da steder jeg ikke har vært?" når jeg begynte å nærme meg bossen ("Morpha"), og når jeg backtracket, så fant jeg flere låste dører...

 

Edit2:

Jeg tenker "kid-link" er bedre. ;)

 

Lyder? Here you go:

http://noproblo.dayj...OT/OOT_Navi.zip

Jeg er forøvrig enig i meningene om musikken: Zora's Domain, Gerudo Valley, Water Temple og Forest Temple er mine favoritter - pluss også Hyrule Field Main Theme. :)

 

 

En ting jeg fant ut i Gerudo Fortress: etter at den siste snekkeren er reddet, og hun dama (i mangel av bedre navn :green: ) kommer og er big fan av skillza Link har, stå ved siden av henne og skift klær (Kokiri, Goron, Zora), og buksene hennes skifter også farge (kinky!).

 

 

Edit3:

Biggoron's Knife må ikke forveksles med Biggoron's Sword - kniven knekker hvis man slår på metall rekkverk, steiner osv. Forøvrig koster kniven flesk! Sverdet kan være stress med alle de tidsbegrensingene med ingredienser for må dit og dit i tide (og nei, warp melodier kan ikke brukes).

For meg har det alltid vært: bli voksen, få Mastersword (muligens i motsatt rekkefølge), skaff Biggoron's Sword -> Forest Temple -> runde spillet.

Må forresten si templene egentlig føles som en downer: alle de templene, bare for å få en medaljong som ikke kan brukes til noe og en fargerik bru til Ganon's slott? Jeg hadde foretrukket en eller annen "mysterious power" eller ability fra hvert tempel.

 

Edit4:

Creepy musikk? Spill introen ("opening demo") til Majora's Mask!

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

Ehhm, folkens, "vann dungeon"? Som i "Water Temple"? Hva var galt med det i N64-versjonen?Edit:Jeg pauser for fort for å spørre og klage - der kom svaret like etter. :green:Å gjøre den switchingen var faktisk ikke noe som plagde meg. Forøvrig, såvidt jeg husker, er det ikke mulig å hoppe over store deler av Water Temple, hvis man først finner 3 nøkler, og så åpner de riktige dørene?Når jeg endelig fant veien i Water Temple (har glemt det meste nå), så fikk jeg det plutselig for meg at "nå er det da steder jeg ikke har vært?" når jeg begynte å nærme meg bossen ("Morpha"), og når jeg backtracket, så fant jeg flere låste dører...Edit2:Jeg tenker "kid-link" er bedre. ;)Lyder? Here you go:http://noproblo.dayj...OT/OOT_Navi.zipJeg er forøvrig enig i meningene om musikken: Zora's Domain, Gerudo Valley, Water Temple og Forest Temple er mine favoritter - pluss også Hyrule Field Main Theme. :)En ting jeg fant ut i Gerudo Fortress: etter at den siste snekkeren er reddet, og hun dama (i mangel av bedre navn :green: ) kommer og er big fan av skillza Link har, stå ved siden av henne og skift klær (Kokiri, Goron, Zora), og buksene hennes skifter også farge (kinky!).Edit3:Biggoron's Knife må ikke forveksles med Biggoron's Sword - kniven knekker hvis man slår på metall rekkverk, steiner osv. Forøvrig koster kniven flesk! Sverdet kan være stress med alle de tidsbegrensingene med ingredienser for må dit og dit i tide (og nei, warp melodier kan ikke brukes).For meg har det alltid vært: bli voksen, få Mastersword (muligens i motsatt rekkefølge), skaff Biggoron's Sword -> Forest Temple -> runde spillet.Må forresten si templene egentlig føles som en downer: alle de templene, bare for å få en medaljong som ikke kan brukes til noe og en fargerik bru til Ganon's slott? Jeg hadde foretrukket en eller annen "mysterious power" eller ability fra hvert tempel.Edit4:Creepy musikk? Spill introen ("opening demo") til Majora's Mask!

 

Som vanlig leverer du både nyttig info og artige spørsmål (flere av dem besvart av oss i selve episoden men det er bare moro)

 

:-)

 

 

 

Lenke til kommentar

Hey folkens, denne podcasten er helt ny for meg, men dette virker veldig spennende. Godt at noen fyller tomrommet er at 1UPs Retroanauts kasta inn håndkledet. :)

 

Når det er sagt så håper jeg dere er klare for litt konstruktiv kritikk. Nå har jeg ærlig talt bare hørt ca 15 minutter av denne ene episoden, men jeg har i løpet av denne tiden merket meg to faktafeil fra panelet. I tillegg får jeg inntrykk av at dere er litt usikre på mye av informasjonen dere gir ut, selv om det aller meste er riktig. Nå er jeg litt heldig siden N64 er en konsoll jeg har typ persnolig interesse for, og derfor kan mye om. På den måten vet jeg hva som er riktig og hva som er galt, men for de som ikke sitter på den informasjonen fra før av og hører på dere for å lære, så kan det muligens være litt forvirrende at dere fomler og er usikre på det dere sier.

 

Poenget er kort sagt at dere at dere bør sørge for å gjøre mest mulig research på temaene dere velger å prate om i forkant av podcasten. Hvis dere er usikre på noe, bør det ikke tas opp i det hele tatt, eller i det minste gis klar beskjed til publikum om at dere beveger dere på tynn is. Igjen, jeg har bare hørt en kort bit av denne ene episoden, så jeg vet ikke hvor relevant denne kritikken er for resten av showet deres. Uansett tror jeg det er et poeng å strebe etter å gi fra seg mest mulig riktige faktaopplysninger når podcasten baserer seg på å prate om spillhistorie. Lykke til videre, jeg kommer til å følge med fremover. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lykke til videre, jeg kommer til å følge med fremover. :)

 

Setter veldig pris på feedback. For oss er det en balansegang mellom faktasjekking og underholdningsfaktor. Vi er her primært for å underholde og gi et innblikk i gamle spill. Selvfølgelig ønsker vi å være så korrekte som mulig (og jeg tør påstå at vi har stor kunnskap og en svært god "track record" i våre 35 episoder - pluss 122 episoder av hovedshowet vårt på radcrew.net) men jeg syns personlig det er OK med noen feil nå og da så lenge vi har underholdningsverdi.

 

"Bottom line": Jeg vil HELLER velge å si noe feil på en underholdende måte, enn å ikke ha sagt det i det hele tatt.

 

Vil også minne om at showet krever at vi dekker 40 år med gaming og uansett hvor mye research vi gjør vil det alltid være hull her og der :)

 

Håper du fortsetter å høre på ja :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Konge episode som vanlig! Dere skulle ha nevnt den berømte expansion packen som var krevd blandt annet for å spille Perfect Dark, eller så fikk du bare multiplayer.

Keep it up! Skulle selvfølgelig ønske at dere pratet i vei i 2 timer, men dere er bare mennesker :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Konge episode som vanlig! Dere skulle ha nevnt den berømte expansion packen som var krevd blandt annet for å spille Perfect Dark, eller så fikk du bare multiplayer. Keep it up! Skulle selvfølgelig ønske at dere pratet i vei i 2 timer, men dere er bare mennesker :)

 

Du tenker på "Expansion Pak" ikke sant, tror du måtte ha den for å spille Majora's Mask også!

 

Bare følg med videre, vi er "here to stay" :)

Lenke til kommentar

Konge episode som vanlig! Dere skulle ha nevnt den berømte expansion packen som var krevd blandt annet for å spille Perfect Dark, eller så fikk du bare multiplayer.

Keep it up! Skulle selvfølgelig ønske at dere pratet i vei i 2 timer, men dere er bare mennesker :)

ahh, denne var noe herk. Jeg og min bror viste ikke om denne da vi kjøpte Perfekt Dark, så vi fikk ikke spille skikkelig for etter lang tid. Det å finne en var også vrient, endte vel opp med en fra en video utleie til den nette sum av 699,- :p

Hadde vi vist at det fantes spill der den fulgte med, hadde vi jo helger kjøpt et slikt, og fått to fluer i en smekk:P

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk to ekspansjonspakker siden jeg ikke viste at det fulgte en med DK64 lol. Ellers er det vel liten tvil om at N64 er Nintendos mørkeste kapittel. Noen få kongespill, og en haug med skrap - mens PS1 og Saturn (og PC) fikk den ene fantastiske tittelen etter den andre.

Lenke til kommentar
"Bottom line": Jeg vil HELLER velge å si noe feil på en underholdende måte, enn å ikke ha sagt det i det hele tatt.

 

Unntatt når dere møter på "fanatikere", som f.eks. under StarCraft-episoden - da er det greit å ha fakta i orden. :green:

 

 

Btw., min N64 samling:

 

Edit:

Power Rant! Her gjorde jeg meg flid med å samle alt sammen, og når jeg rydder det bort igjen, da ser jeg at 1080 Snowboarding har gjemt seg under haugen med SNES-spill... :glare:

post-271850-0-48033200-1368513341_thumb.jpg

Endret av Paladin@LANur
  • Liker 2
Lenke til kommentar
"Bottom line": Jeg vil HELLER velge å si noe feil på en underholdende måte, enn å ikke ha sagt det i det hele tatt.
Unntatt når dere møter på "fanatikere", som f.eks. under StarCraft-episoden - da er det greit å ha fakta i orden. :green:Btw., min N64 samling:Edit:Power Rant! Her gjorde jeg meg flid med å samle alt sammen, og når jeg rydder det bort igjen, da ser jeg at 1080 Snowboarding har gjemt seg under haugen med SNES-spill... :glare:

 

Imponerende samling!

Lenke til kommentar

 

 

Unntatt når dere møter på "fanatikere", som f.eks. under StarCraft-episoden - da er det greit å ha fakta i orden. :green:

 

 

Btw., min N64 samling:

 

Edit:

Power Rant! Her gjorde jeg meg flid med å samle alt sammen, og når jeg rydder det bort igjen, da ser jeg at 1080 Snowboarding har gjemt seg under haugen med SNES-spill... :glare:

Aaaaah, Forsaken! Fikk en nostalgieksplosjon nå!
Lenke til kommentar

Edit3:

Biggoron's Knife må ikke forveksles med Biggoron's Sword - kniven knekker hvis man slår på metall rekkverk, steiner osv. Forøvrig koster kniven flesk! Sverdet kan være stress med alle de tidsbegrensingene med ingredienser for må dit og dit i tide (og nei, warp melodier kan ikke brukes).

For meg har det alltid vært: bli voksen, få Mastersword (muligens i motsatt rekkefølge), skaff Biggoron's Sword -> Forest Temple -> runde spillet.

Må forresten si templene egentlig føles som en downer: alle de templene, bare for å få en medaljong som ikke kan brukes til noe og en fargerik bru til Ganon's slott? Jeg hadde foretrukket en eller annen "mysterious power" eller ability fra hvert tempel.

Når vi først skal pirke, så heter det sverdet som knekker Giant's Knife, ikke Biggoron Knife.

Koster 200 rupees! Og tåler INGENTING! :p

Endret av Vikingpus
Lenke til kommentar

Tror jeg må spille opp igjen Ocarina of Time... I sits corrected. :blush:

 

Jeg hadde det for meg at Biggoron (han vi møter i hulen i Goron City - som liten?), var den samme Biggoron som kan gi oss sverdet som stor - men det er altså 2 Biggorons, en med kniven og en med sverdet?

 

 

Edit:

Typo

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

jeg

Tror jeg må spille opp igjen Ocarina of Time... I sits corrected. :blush:

 

Jeg hadde det for meg at Biggoron (han vi møter i hulen i Goron City - som liten?), var den samme Biggoron som kan gi oss sverdet som stor - men det er altså 2 Biggorons, en med kniven og en med sverdet?

Etter ett kjapt google søk :http://zelda.wikia.com/wiki/Medigoron

Jeg mente at jeg husket at de var brødre :D

Da Biggoron nevner noe om at han kan lage ett mye bedre sverd enn broren når han er blind. Altså når man kan starte questen for å få Biggoron Sword som voksen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...