Gå til innhold

Nintendo 64 gjorde analogspaken populær (N64)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fantastisk episode! Støtter at dere bør lage en egen episode for Ocarina of Time. Eneste jeg savner at dere nevner er et par platformer som Donkey Kong 64, Banjo Kazooie (Banjo Tooie også?!) og ikke minst det EKSTREMT rævva snowboardspillet 1080!

 

Det ble ikke tid til alt, men vi kommer definitivt å lage mer N64-stuff :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vokste opp med 64, liker altså denne konsollen svært så godt! Så godt faktisk at jeg lagde en bærbar 64! http://benheck.com/forums/viewtopic.php?f=18&t=37930

 

Du Jostein, du er meg en særs merkelig type hvis du påstår at Rare sine 64-spill ikke er gode;) Banjo Kazooie er svart på hvitt et godt stykke spill! Kan forstå at du kanskje ikke liker det, men det er ikke dårlig:)

 

Må vel prøve Turok igjen, husker den forbanna tåka. Kombiner den med forferdelig millimeter-platformsekvenser hvor man ofte ikke engang ser platformen man skal hoppe til nettopp pga nevnte tåke og man har en suksessoppskrift på frustrasjon;)

God episode forresten, støtter også forslaget om en dedikert Ocarina of Time/Majoras Mask episode! Go for it

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Når dere snakker så mye om Rare, så nevnes ikke Donkey Kong 64?

Det er jo ett av de beste spillene til N64!

Masse humor, bra gameplay, kule levels og som alltid i kjent Rare-stil.... FAENTASTISK MUSIKK!

Brukte ufattelig mange timer på dette, flest av de på den j'%"l@ automaten i Frantic Factory for å få tak i den Nintendomynten.

Dog første gang for min del der jeg spiller ett spill i ett spill :p

Dette spillet sammen med Majoras Mask var de eneste spillene der Expansion Pak var inkludert, selv om det var flere spill som krevde denne.

Ellers awesome podcast as usual :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når dere snakker så mye om Rare, så nevnes ikke Donkey Kong 64?Det er jo ett av de beste spillene til N64! Masse humor, bra gameplay, kule levels og som alltid i kjent Rare-stil.... FAENTASTISK MUSIKK!Brukte ufattelig mange timer på dette, flest av de på den j'%"l@ automaten i Frantic Factory for å få tak i den Nintendomynten.

 

Er ganske sikker på at jeg brukte mer tid på det minigamet enn resten av spillet tilsammen, måtte gi opp til slutt! Var også et annet minigame som involverte et romskip som var noe enklere!

Lenke til kommentar
Når dere snakker så mye om Rare, så nevnes ikke Donkey Kong 64?Det er jo ett av de beste spillene til N64! Masse humor, bra gameplay, kule levels og som alltid i kjent Rare-stil.... FAENTASTISK MUSIKK!Brukte ufattelig mange timer på dette, flest av de på den j'%"l@ automaten i Frantic Factory for å få tak i den Nintendomynten.
Er ganske sikker på at jeg brukte mer tid på det minigamet enn resten av spillet tilsammen, måtte gi opp til slutt! Var også et annet minigame som involverte et romskip som var noe enklere!

 

Jetpac! Blir tilgjengelig når man har fått fatt i 15 bananmedaljer og reiser til hytta til Cranky Kong. Var betydelig lettere, klarte det på noen få forsøk.

Noen perler fra minigame samt multiplayer (blei nesten uvennskap av dette, da de fleste fikk juling så det holdt:P) :

http://www.youtube.com/watch?v=FzPzAzmZI1M

http://www.youtube.com/watch?v=5L5D1kl_SPA

Lenke til kommentar

Når dere snakker så mye om Rare, så nevnes ikke Donkey Kong 64?Det er jo ett av de beste spillene til N64! Masse humor, bra gameplay, kule levels og som alltid i kjent Rare-stil.... FAENTASTISK MUSIKK!Brukte ufattelig mange timer på dette, flest av de på den j'%"l@ automaten i Frantic Factory for å få tak i den Nintendomynten.Dog første gang for min del der jeg spiller ett spill i ett spill :pDette spillet sammen med Majoras Mask var de eneste spillene der Expansion Pak var inkludert, selv om det var flere spill som krevde denne. Ellers awesome podcast as usual :D

 

Det var begrenset med tid og vi rakk det rett og slett ikke :)

 

Enig at Grant Kirkhope og David Wise sin Rare- musikk er fantastisk.

Lenke til kommentar

btw RE2 er ett av de beste i serien (men remake av første er best!). Håpet også de skulle fiffe og 2'ern og Nemesis til GC. Spilte RE2 fantastisk mye på PS og har sikkert runna det 20 ganger eller mer for å se alle avslutninger og låse opp blokken med Tofu :)RE2 ble i tillegg gitt ut på PC, Dreamcast og Game.com ;)http://en.wikipedia.org/wiki/Game.com

 

Hahaha visste ikke at det kom ut på Game.com av alle ting.

Lenke til kommentar

Analogspaken, ja...tror jeg har 4 kontrollere (type original grå) til min N64, for det var den første tingen som "røk" (ble slarkete), og istedet for å kjøpe repareringskit - som jeg på den tiden ikke engang visste fantes - så kjøpte jeg heller en ny kontroller. Og siden spaken var retningstyringen til så godt som alle spillene (noen hadde vel D-pad'en som alternativ), så ble den fort slitt, desverre.

 

Får nevne noen spill, da:

Numero uno, favoritten, king of the hill osv...Legend of Zelda: Ocarina of Time (damn, å mange timer jeg har brukt på det spillet).

Goldeneye 64 - særlig i multiplayer, dette er et prakteksempel på hvordan konsollgaming skal være: en vennegjeng foran TVen med hver sin kontroller, uten å blande inn internett, nintestostore, DLCs and whatnot...trivelig samvære og ett morsomt spill.

F-Zero X - personlig har jeg ennå ikke funnet en verdig motstander ("to easy", som det uttrykkes i UT99), så jeg satte meg det mål for øye å runde samtlige baner, på samtlige vanskelighetsgrader, med samtlige kjøretøyer...tror nok jeg bet over litt for mye der, gitt: har kommet et godt stykke, men det er langt igjen.

Super Mario Kart 64 - bare se beskrivelsen av Goldeneye.

 

Jeg har alltid vært en singleplayer-person, så spill som Ocarina of Time, Vigilante 8 og S.C.A.R.S., F-Zero X har gitt meg masse tidsfordriv. Jeg har et par andre, som Duke Nukem 64, Carmageddon 64 (og StarCraft 64 har jeg prøvd såvidt), Forsaken, Pokemon *kremt* og Turok - men etter å ha prøvd deres fettere på PC, så ble liksom konsollutgaven, i ett ord; "meh...".

 

 

Edit:

Og der ble hvor fort analogspaken blir slitt nevnt, ja. :green:

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

Nei, hva skal man si? En av de mest irriterende spillfigurer noensinne? :D

 

QFT! "Kepora Gebora" var navnet på den, om jeg ikke husker helt feil. Husker jeg drev forgjeves å lette etter en mulighet for å få fjernet/disablet den. :green:

 

200px-KaeporaGaebora_OoT_3D.png

 

 

F-Zero X "X-cup" var randomly generated. Noen av dem var...utfordrende (finally!) med magnetfelt i en skjult, for skarp sving til å klare uten å bremse og uten rekkverk akkurat i den svingen.

Endret av Paladin@LANur
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...