Gå til innhold

Spillerne flykter fra World of Warcraft (Mac, Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

husker jeg begynte å spille dette like før WotLK kom ut. Synes det var helt ok, tilogmed cataclysm var ganske underholdende, helt til raid(/wipe) finder dukket opp. useriøse spiller som "followed" deg rundt instances, som kun var tilstede da det var rolling av loot. WoW har vært skrot siden den gang.... er på tide det kom noe bra igjen, håper bare for guds skyld at "titan" ikke er en world of starcraft greie :S

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange har vel forskjellige meninger om når wow ble skrot :) Jeg spillte kun fra release til litt raiding i TBC, men mistet lysten fort når vanskelighetsgraden ble såpass skalert at tilogmed store instances ble bare et stort grind, ikke en ting man følte seg litt stolt over å ha fullført.

 

Bare det å fullføre et helt Blackrock spire var en seier!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

husker jeg begynte å spille dette like før WotLK kom ut. Synes det var helt ok, tilogmed cataclysm var ganske underholdende, helt til raid(/wipe) finder dukket opp. useriøse spiller som "followed" deg rundt instances, som kun var tilstede da det var rolling av loot. WoW har vært skrot siden den gang.... er på tide det kom noe bra igjen, håper bare for guds skyld at "titan" ikke er en world of starcraft greie :S

 

Helt enig med deg. Da vanskelighetsgraden gikk nedover ble det rett og slett kjipere og kjipere. Jeg synes også alle cross-realm-greiene ødela mye, da all følelse av at "din" realm var spesiell, og du måtte forholde deg til de andre spillerene der, uten å kunne kommunisere med andre forsvant. Det var virkelig moro å spille 40-manns raids i Molten Core, Onyxia og senere Blackwing Lair. Kamp og prestisje om å være første guild på realm til å drepe de store bossene var moro, og det tok jo faktisk en del tid, og var faktisk ganske vrient.

 

Når det er sagt så kan jeg godt tenke meg å prøve litt igjen, bare for å se hvordan det fungerer nå. Men da tror jeg en liten gulrot ala scroll of rescurrection må til.

 

Blizzard har vel sagt at "Titan" er en ny IP som ikke har noe med hverken Warcraft, Starcraft eller Diablo å gjøre, eller husker jeg helt feil?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig at med 40 manns raidene ble det for mye folk. Men det hadde dog vært kjekt å prøve noe alà Onyxia, Molten Core etc igjen..

 

For min del ble det stort sett raiding i TBC, og etter min mening er noe av det gøyeste med spillet historien. Når blizzard kom ut med WotLK før guildet mitt var ferdig med black temple, og jeg ikke fikk med meg hele "loren", da var det kroken på døren for min del.

 

 

Lenke til kommentar

Blizzard tjener vel svært lite på de fleste asiatiske spillerne sine (en kineser betaler under 50 øre i timen for å spille WoW), så dette går nok greit foreløpig. Regner med at vi får se den neste tilleggspakken på BlizzCon i høst, for øvrig. Titan er mer usikkert, og jeg tror ikke de vil vise det på samme messe som den nye WoW-pakken.

Lenke til kommentar

Er vel ikke akkurat overraskende dette. WoW er blitt gammelt, og ingen expansions kan endre det.

 

Det er ingen som forventer at folk spiller andre 10 år gamle spill, så forstår ikke at folk blir noe overrasket over at WoW begynner å falle i popularitet. Burde heller være omvendt. Er jo helt "mind blowing" at de har klart å holde på så mange spillere i alle disse årene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

husker jeg begynte å spille dette like før WotLK kom ut. Synes det var helt ok, tilogmed cataclysm var ganske underholdende, helt til raid(/wipe) finder dukket opp. useriøse spiller som "followed" deg rundt instances, som kun var tilstede da det var rolling av loot. WoW har vært skrot siden den gang.... er på tide det kom noe bra igjen, håper bare for guds skyld at "titan" ikke er en world of starcraft greie :S

 

Jeg er faktisk totalt uenig med deg og håper Titan blir Science Fiction , og ikke mer trøtt middel-alder,,,,

Lenke til kommentar

WoW mister 1.3 millioner spillere og er fortsatt MMO nr 1. de fleste andre dør momentant om de mister 1.3 mill brukere. Jeg liker wow, ikke spilt det på en god stund, men det har på mange måter ødelagt MMO sjangeren. Så og si alle prøver å være wow, eller blir sammenlignet med wow og siden ingen av de er wow så forsvinner de fleste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er faktisk totalt uenig med deg og håper Titan blir Science Fiction , og ikke mer trøtt middel-alder,,,,

 

Have nylig kommet en del leaks om Titans, men det er ikke sikkert at det er 100% korrekt. Men ryktene sier at Titans kommer til å være basert på Nordisk-, Gresk-mytologi og i de baner. Var også snakk om at det skulle være mulig å reise frem og tilbake i tid etc.

Endret av Ylandrix
Lenke til kommentar

Have nylig kommet en del leaks om Titans, men det er ikke sikkert at det er 100% korrekt. Men ryktene sier at Titans kommer til å være basert på Nordisk-, Gresk-mytologi og i de baner. Var også snakk om at det skulle være mulig å reise frem og tilbake i tid etc.

Det høres farlig fett ut. Har egentlig ikke tid til et MMO for tiden, men som alltid har man ikke tid, man lager :p

Lenke til kommentar

Blizzard tjener vel svært lite på de fleste asiatiske spillerne sine (en kineser betaler under 50 øre i timen for å spille WoW)

 

Skjønner ikke helt hva du mener her jeg. Spiller man lenge nok, kan man spille for under 50 øre timen her i Norge også. (ca 5 timer om dagen).

 

Skulle ønske jeg fikk lysten på å prøve igjen jeg... ...men skipet har nok seilt for lengst...

Lenke til kommentar

Titan ser ifølge lekkasjer ut til å være en steampunk MMO som vil være finansiert gjennom reklame og mikrotransaksjoner.

 

At WoW har mange spillere er én ting, at de har så mange abbonenter stemmer derimot ikke. En betydelig majoritet av spillerne er per i dag kinesere, og de betaler som Shampoo korrekt sier rundt 50 øre timen. Inntektene ifra Asia utgjør noe slikt som 5% mens abbonenter som det antagelig er godt under 3 millioner av står for rundt 95% av inntektene.

 

SWTOR har nå stabilisert seg på rundt 500k abbonenter, men har dobblet inntjeningen etter F2P/mikrotransaksjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

husker jeg begynte å spille dette like før WotLK kom ut. Synes det var helt ok, tilogmed cataclysm var ganske underholdende, helt til raid(/wipe) finder dukket opp. useriøse spiller som "followed" deg rundt instances, som kun var tilstede da det var rolling av loot. WoW har vært skrot siden den gang.... er på tide det kom noe bra igjen, håper bare for guds skyld at "titan" ikke er en world of starcraft greie :S

Du kan være trygg på dét.. Blizzard har sagt så mye som at det blir en ny IP (intellectual property), dvs de kommer ikke til å basere Titan på noe de før har laget

 

 

Lenke til kommentar

"Spillerne flykter fra World of Warcraft" og alikevel er det det største mmo-spillet med god margin. En nedgang av spillere i et ti år gammelt spill er helt naturlig og ikke noe å lage dommedagsoverskrifter over. Ekspansjoner kan kle opp wow i nye drakter, men det underliggende problemet vil aldri bli fikset - spillet er fortsatt bare world of warcraft.

 

Og nei, det er ikke [insert feature x] som drepte wow. Nedgangen er et naturlig resultat av tiden spillet har vært ute.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg er faktisk totalt uenig med deg og håper Titan blir Science Fiction , og ikke mer trøtt middel-alder,,,,

 

Kan jo håpe det er snakk om World of Rock n' Roll Racing.

 

 

 

Have nylig kommet en del leaks om Titans, men det er ikke sikkert at det er 100% korrekt. Men ryktene sier at Titans kommer til å være basert på Nordisk-, Gresk-mytologi og i de baner. Var også snakk om at det skulle være mulig å reise frem og tilbake i tid etc.

 

Eller World of Lost Vikings?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...