Gå til innhold

Total War: Rome II får dato (Windows)


Anbefalte innlegg

Her stinker det DLC-helvette lang vei. Ellers takk.
ThisOg vedrørende forhåndskjøp skyr brent barn ilden. Aldri mer, tull å forhåndsbestille. Jeg vil vite mer om produktet før jeg kjøper det.

 

Helt enig i dette, best å være sikker på at det er verdt pengene før man handler. At selskapene lokker med D1DLC er også en luguber praksis.

 

Men, personelig er jeg nok for håpløst fanboy av denne serien til å klare å la være :p brent barn lukter svidd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste har brent seg på forhåndsbestillinger før antar jeg, men faen til syting har jeg knapt sett. 270 kroner svir dersom spillet er dårlig, sant nok. Jeg brukte over 200 på pizza og brus i går, og både pizzaen og pengene er borte nå! FOR EN SCAM ALTSÅ. FYSJAMEIEN.

 

Nå ble jeg forresten sulten på pizza igjen.

 

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

De fleste har brent seg på forhåndsbestillinger før antar jeg, men faen til syting har jeg knapt sett. 270 kroner svir dersom spillet er dårlig, sant nok. Jeg brukte over 200 på pizza og brus i går, og både pizzaen og pengene er borte nå! FOR EN SCAM ALTSÅ. FYSJAMEIEN.

 

Nå ble jeg forresten sulten på pizza igjen.

 

:)

 

Jeg er helt enig med deg, forutsett at man kjøper spillet utenom Steam er jo dette en ganske rimelig penge relativt sett. Men nå er det ikke det som er sakens kjerne og problemstilling.

 

Problemet er hva vi gamere som kundegruppe kan forvente i fremtiden hvis vi hele tiden går på dette og sender et signal når vi "stemmer med lommeboken". Det forringer kvaliteten i det lange løp til fremtidige titler imo.

Lenke til kommentar

Jeg betaler gjerne 500 for ett godt nytt Total War spill, null problem. Problemet kommer når de gjør spillet mindre innholdsrikt og nærmest fjerner ting fra spillet for å kunne selge deg det i tillegg. Greit nok om de utvikler og gir ut nye ting etterhvert, men når de faktisk velger å ikke gjøre en faction spillbar, for å kunne selge den ved siden av sier det en del om hvor dette tar veien. Hvor mye kan de plukke fra spillene sine og selge oss igjen før vi reagerer?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Jeg betaler gjerne 500 for ett godt nytt Total War spill, null problem. Problemet kommer når de gjør spillet mindre innholdsrikt og nærmest fjerner ting fra spillet for å kunne selge deg det i tillegg. Greit nok om de utvikler og gir ut nye ting etterhvert, men når de faktisk velger å ikke gjøre en faction spillbar, for å kunne selge den ved siden av sier det en del om hvor dette tar veien. Hvor mye kan de plukke fra spillene sine og selge oss igjen før vi reagerer?

 

Nettopp. Og forhåndskjøper du dette spillet, støtter du opp under denne praksisen og sender et signal til industrien at "her er det mer penger å tyne fra forbrukere".

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig angående dag-1 DLC, og den irritasjonsfølelsen det gir at man ikke har hele spillet når man betalte full pris, men at fremtidige titler "lider" som en direkte følge er litt drastisk. I utgangspunktet er de ute etter å tjene penger; og vi er ute etter å spille AAA - spillene som stadig koster mer å utvikle. I sitt forrige spill fordelte de butikk-spesifikke belønninger for forhåndsbestilling slik at ønsket man klan A måtte man bestille fra butikk A osv. Nå er hvertfall den DLC'en som kommer like for alle uansett hvor man handler fra. Det er et steg i riktig retning, og jeg føler ikke at graden av det som er fjernet fra spillet er en større inngripen nå enn den var ved Shogun 2. Så utviklingen med at de stripper spillene sine for mer og mer hele tiden stemmer ikke helt med Total War per dags dato.

 

 

Det beste man kan gjøre dersom man er livredd for å bli brent er å vente noen år til basisspillet har sunket til rundt 100 kroner; eller at man kan få en Grand Master edition av Total War som inkluderer Rome 2 + all DLC til en rimelig penge.

 

Rome 2 er det absolutt største Total War-spillet som er laget, med det største budsjettet og det største teamet de har hatt noen gang; dette er altså en storsatsing for Creative Assembly, og SEGA gjør det ikke superbra heller etter Aliens-fadesen til Gearbox. Nå får man dag-1 DLC'en med på kjøpet for 270ish kroner om man gjør litt research på nettet; og DLC som kommer over tid, er vel legitime DLC som de ikke har lagt til siden? Hvem andre lager Total War-lignende spill forresten? Dersom jeg boikotter Creative Assembly og de må legge ned fordi alle spillerne i verden har bestemt seg for å slutte å kjøpe dataspill inntil Day 1 DLC fadesen er begravet; hvordan tjener det meg som bare ønsker å spille?

 

 

Jeg kan nevne en drøss av studioer som lager generiske FPS-spill, og syns det er småkjipt at Rome 2 nå skal ta tippen av spydene til de som boikotter av prinsipper og irritasjoner som stammer fra hva andre selskap enn Creative Assembly har foretatt seg med hva angår brutte løfter og lassevis med DLC. Jeg mener det er verstingene som må tas, og trendsetterne -og ikke nødvendigvis trendfølgerne som skal boikottes først eventuelt.

 

I tillegg til dette har man Free 2 Play spillene som deltar i å blurre linjen over hva som er basis-spill og tilleggsdeler. Disse har like stor skyld i at ting selges 'piecemeal' og ikke som en stor sammenhengende pakke lengre.

Endret av Brawler
Lenke til kommentar

Creative Assembly har et godt renommé, og spillet koster bare litt lommerusk for en nordmann. Hadde det vært EA games ville jeg ikke betalt for Pre-order. Da de er kjeltringer. Total War spill gir deg hundrevis av spilletimer, og du sparer inn fort de pengene du har brukt på spillet. Det finnes heller ikke et dårlig Total War spill, og i Rome 2 har de et enormt budsjett, de har aldri vært i nærheten ved å spytte så mye penger i et prosjekt som dette, noe som lyder godt for oss forbrukere. Det var et spill jeg ikke likte så godt og det var Empire Total War, men det er fordi jeg ikke liker krutt og skytevåpen når det kommer til Total War serien.

Lenke til kommentar

D1DLC er nå en (u!)ting, men største grunnen til ikke å forhåndsbestille et spill må da være at det ikke er sååå veldig gøy å betale for å være beta(delta?)tester i noen måneder før det blir patcha såpass at man lar være å vurdere selvskading.

 

Ved å vente til litt etter release så vet man jo stort sett hvordan det fungerer, så hvorfor pre-p?

 

Håper det ikke er betatesten de gir ut, og hvis ikke kjøper jeg vel ganske raskt etter utgivelse 'fullversjonen', som de nå til dags kaller samlerutgave ser det ut til...

 

TW er jo tross alt en dritbra RTS-serie, og nærmer dette seg TW-Rome I så bør det bli fag i grunnskolen.

Endret av rosetta stoned
Lenke til kommentar

For en sinnsyk pris på Steam, og dag 1 DLC på toppen av det hele såklart. Blæh.

 

Steam har da nesten aldri vært god på pris til nye spill? Er ikke akkurat unikt for Rome 2.

 

Dag 1 DLC har jeg litt imot siden dette er noe som nesten garantert er feature ready før det går til produksjon, hadde det vært noe de begynte med etter det var sendt til fabrikk så er det helt ok syns jeg, men dette er litt av DLC dobbel dippingen jeg virkelig ikke liker.

Lenke til kommentar

Et annet stort problem er at det er dyrere å laste ned spillene enn å kjøpe de fysisk.

 

Har bestilt meg Far Cry 3. På Steam koster det 50 Euro. På CDON.no koster nedlasting over 300. Fysisk kjøp koster meg 208, inkludert frakt.

HVORFOR er det dyrere å laste ned? Det gir absolutt ingen mening.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Fordi det er der distributørene ser sitt snitt til å melke. Minste motstands vei er en naturlov som også følger forbrukermønstre, de fleste av oss laster ned via digitale distribusjonskanaler fordi det er enklest og vi får varen kjapt. Og for ikke å snakke om at vi da har alt samlet i et bibliotek noe jeg personlig synes er en av de største selgepunktene til å bruke f.eks steam.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det en selvfølge at de greske fraksjoner er en del av grunnspillet? Var de med i det første spillet?
Ja faktisk. Man låste dem opp ved å slå dem. Jeg tok det i allefall som en selvfølge at man kunne spille flere sider enn romerne, og i allefall grekerne. Håper ikke det blir slik at alle de andre fraksjonene kun blir dlc. Isåfall satser jeg på at moddere fikser det. Poenget er at dette ser ut til at de har tatt muligheten til å spille grekerne ut av spillet for å selge det, når det strengt tatt burde vært en del av det ferdige spillet. Det er en ekkel trend når man begrenser spillet og fjerner selvsagte muligheter for å kunne ta penger for det.

 

Disse fraksjonene er med i orginalen sett bort i fra Roma:

Karthago, Makedoia, Iceni, Arverni, Suebi, Parthia og Egypt. I tillegg er Pontus en spillbar, men denne kommer som en gratis tillegg på lanseringsdagen.

 

Lenke til kommentar

Håper bare ikke online mp vil beste av masse spillere som gjømmer seg bak "onagers" med phalanx og campe som det var i det orginale spillet.

 

Medieval total war 2 hadde genialt combat system som gjorde umulig å campe på den måten.

 

Håper bare ikke det blir saks-papir-stein combat som i Shogun Total war 2.

Lenke til kommentar

Håper bare ikke online mp vil beste av masse spillere som gjømmer seg bak "onagers" med phalanx og campe som det var i det orginale spillet.

 

Medieval total war 2 hadde genialt combat system som gjorde umulig å campe på den måten.

 

Håper bare ikke det blir saks-papir-stein combat som i Shogun Total war 2.

Det vil ikke fungere, fordi du ville ikke kunne se lengre en det soldatene dine ser. Så nå kan hjemme deg i skog, bak gjenstander, bak hauger.
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...