Gå til innhold

[Løst] Regler rundt bruk av vernesko


Anbefalte innlegg

På jobben min er det et krav at alle skal bruke vernesko, tilfelle noe tungt faller ned på beina, men finnes det noe fritak for bruk av vernesko man kan søke om/skaffe?

 

Saken er det at jeg har noen kresne føtter som må ha gode sko, noe ikke verneskoa er. Har utrolig godt i føttene daglig, selv med innlegg i verneskoa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Omtrent alle vernesko er vonde i starten. Det er et helvete i starten, så blir de mykere, samt at huden blir tjukkere. Mitt råd er å holde ut. Etterhvert merker du ikke at du har dem på (med mindre det er mange minusgrader).

Ueinig der. Eg forstår ikkje tankegangen med å gå med sko som ikkje passar, i håp om at dei skal passe ein gang i framtida. Gå til ein god butikk med verneutstyr og prøv deg fram til du finn noko som passar i utgangspunktet. Eg synest Brynje og Sievi har gode sko, men det er for min fot. Ikkje noko garanti at dei vil passe deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Omtrent alle vernesko er vonde i starten. Det er et helvete i starten, så blir de mykere, samt at huden blir tjukkere. Mitt råd er å holde ut. Etterhvert merker du ikke at du har dem på (med mindre det er mange minusgrader).

Vernesko som er vonde å ha på seg fra dag en av er feil vernesko. Aldri hatt et par med vernesko av noen slag som har vært vonde å ha på seg så lenge at disse har blitt behagelige å gå i. Jeg har heller reist til en butikk som selger slikt og prøvd diverse og handler noen som passer meg.

(Tess, Proffpartner, merkebutikker som selger verneutstyr osv..)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er lov å søke om dispensasjons om å bruke slikt. Men da må det være en større fordel en ulempe.

Arbeidsgiver kan aldri tillate at det ikke brukes verneutstyr så lenge det er en risiko for skade. Dette gjelder også selv om arbeidstaker har spesielle helsemessige forhold som gjør bruk av verneutstyr vanskelig

Lenke til kommentar

Arbeidsgiver kan aldri tillate at det ikke brukes verneutstyr så lenge det er en risiko for skade. Dette gjelder også selv om arbeidstaker har spesielle helsemessige forhold som gjør bruk av verneutstyr vanskelig

 

Snakker om arbeidstilsynet nå.

Søkte om å slippe å bruke belte i trucken da jeg jobbet på en stor kai.

Lasting på båt.

Endret av Mørkeblå
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vernesko som er vonde å ha på seg fra dag en av er feil vernesko. Aldri hatt et par med vernesko av noen slag som har vært vonde å ha på seg så lenge at disse har blitt behagelige å gå i. Jeg har heller reist til en butikk som selger slikt og prøvd diverse og handler noen som passer meg.

(Tess, Proffpartner, merkebutikker som selger verneutstyr osv..)

 

Skoene jeg har nå er vonde fra første time! Idag tok jeg av meg skoa kl 1500, og jeg har vondt enda. Nå er klokka 0218. Jeg har tatt det med ro i hele dag, bare slappet av. Så jeg får vel prøve andre type vernesko. Kan ikke ha det sånn

Lenke til kommentar

Arbeidsgiver kan aldri tillate at det ikke brukes verneutstyr så lenge det er en risiko for skade. Dette gjelder også selv om arbeidstaker har spesielle helsemessige forhold som gjør bruk av verneutstyr vanskelig

 

Det hele er hyklersk.HMS som så mange bedrifter er så "opptatt av", for "de ansattes ve og vel" dreier seg KUN om en ting, nemlig at dette gir bedriftene lavere forsikringspremier.

 

Det blir for dumt at man skal lide hver dag fordi man må gå med sko som er vonde, fordi det kanskje kan falle en slegge på tåa di.Hvis ikke det går an å få disp. til å slippe, hadde jeg slutta i denne jobben.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det hele er hyklersk.HMS som så mange bedrifter er så "opptatt av", for "de ansattes ve og vel" dreier seg KUN om en ting, nemlig at dette gir bedriftene lavere forsikringspremier.

 

Det blir for dumt at man skal lide hver dag fordi man må gå med sko som er vonde, fordi det kanskje kan falle en slegge på tåa di.Hvis ikke det går an å få disp. til å slippe, hadde jeg slutta i denne jobben.

 

Tull.

 

Jeg er enig i at trådstarter skal slippe å lide, men det er jammen meg ikke værre enn å ta intiativet til å trave ned på TESS og handle seg noen brukbare sko. Dette får også di aller fleste dekket igjennom jobb dersom di kan vise til at deres sko ikke er brukbare til sin fot.

 

Virker som du er en slaur som har fått fyken pga manglendes respekt for HMS, noe jeg tror arbeidsgiver gjorde rett i, det handler like mye om holdninger, som verneutstyr og det virker som du ikke tar til deg noen av delene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Det hele er hyklersk.HMS som så mange bedrifter er så "opptatt av", for "de ansattes ve og vel" dreier seg KUN om en ting, nemlig at dette gir bedriftene lavere forsikringspremier. Det blir for dumt at man skal lide hver dag fordi man må gå med sko som er vonde, fordi det kanskje kan falle en slegge på tåa di.Hvis ikke det går an å få disp. til å slippe, hadde jeg slutta i denne jobben.

 

Det dreier seg jo også om å spare samfunnet for store utgifter. Det skal ikkje være slik at fordi arbeidsgiver ikkje passer på at arbeidstakarane bruker skikkelig verneutstyr så må vi andre skattebetalere betale trygda til den arbeidstakaren som er arbeidsufør etter at slegga knuste foten hans.

 

Reglane er også på plass for at det ikkje skal være konkurransedrivande lønnsutvikling. Dersom verneutstyr er frivillig så vil arbeidstakeren kunne ansette personer som enten ikkje bryr seg om eiga sikkerheit eller som ikkje forstår risikoen, i staden for andre arbeidstakere som ein også må kjøpe verneutstyr til.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Virker som og virker som"

Her er det du som farer med TULL.

Er det i det hele tatt mulig å være så idiot som du tydeligvis er??

Hvordan faen kom du i det hele tatt frem til dette her?Fordi jeg VÅGET mene at det faktisk finnes mennesker som ikke tåler så godt å gå med vernesko, det vil da si også de moderne som du skryter av.

Jeg tør å påstå at man skal ha en eller annen form for sykdom eller være skadet i fra før av PGA sløvhet rundt bruk av vernesko før en i det hele tatt kan påstå at en sliter med å bruke vernesko. Men da er man vel og såpass skadet på føttene at en bør drive med annet arbeid enn det som gjerne innebærer et behov for å ha vernesko, eller å ha på sko i det hele tatt.

Og selv da tror jeg at med riktig ekspertise bak valg av sko vil en kunne få tak i en riktig og god kombinasjon av vernesko og såler som vil være like gode, om ikke bedre, enn joggeskoene en foretrekker å gå i.

 

 

Dette innbilte og påståtte vrøvlet ditt gidder jeg ikke bruke tid på engang.Det er sikkert fint å være så jævlig prektig og perfekt som du er...

 

Allikevel velger du å svarer meg med på denne måten uten å med et saklig motargument.

Tolker det da på den måten at du innerst inne trolig skjønner at jeg har rett, men på grunn av stolthelt velger å svare på akkurat denne måten.

Lenke til kommentar

"Virker som og virker som"

Her er det du som farer med TULL.

Er det i det hele tatt mulig å være så idiot som du tydeligvis er??

Hvordan faen kom du i det hele tatt frem til dette her?Fordi jeg VÅGET mene at det faktisk finnes mennesker som ikke tåler så godt å gå med vernesko, det vil da si også de moderne som du skryter av.

 

Det at du ikke har kunnskaper til å finne din lokale TESS butikk bryr da vell ikke jeg meg om, det er ditt problem. Trådstarter er nok en fornuftig person, og klarer nok å finne seg noen sko han ikke har noen problemer med å bruke.

 

Det er mange som sliter med værnesko, det er derimot nesten like mange som ikke gjøre noe med det. Sjeldent det ikke kan ordnest på med formstøpte såler og værnesko som passer din fot. Det er ikke slik at di dyreste er best, men di som følest best ut.

 

Det morer meg forøvrig og at jeg traff spikeren midt på hodet, du får ha lykke til med å finne en passendes jobb som du slipper HMS i. Anbefaler foreksempel healeryrket med fordypning i skogsånder og torvtak, det virker som det er noe for deg.

Endret av alfred2244
Lenke til kommentar

Det at du ikke har kunnskaper til å finne din lokale TESS butikk bryr da vell ikke jeg meg om, det er ditt problem. Trådstarter er nok en fornuftig person, og klarer nok å finne seg noen sko han ikke har noen problemer med å bruke.

 

Det er mange som sliter med værnesko, det er derimot nesten like mange som ikke gjøre noe med det. Sjeldent det ikke kan ordnest på med formstøpte såler og værnesko som passer din fot. Det er ikke slik at di dyreste er best, men di som følest best ut.

 

Det morer meg forøvrig og at jeg traff spikeren midt på hodet, du får ha lykke til med å finne en passendes jobb som du slipper HMS i. Anbefaler foreksempel healeryrket med fordypning i skogsånder og torvtak, det virker som det er noe for deg.

 

Du kan jo ikke være helt riktig sammenskrudd.Har aldri sagt at jeg ikke respekterer HMS regler.Har aldri sagt at all HMS er tøv.Har aldri sagt jeg har fått sparken for ikke å ha fulgt HMS regler.Har heller aldri sagt jeg ikke greier å finne en Tess butikk.

 

Hva er problemet ditt?

ALT JEG HAR SAGT ER AT DEROM MAN AV MEDISINSKE ÅRSAKER IKKE GREIER Å GÅ MED VERNESKO, OG DERSOM ARBEIDSGIVER IKKE GIR DEG DISP TIL Å SLIPPE, SÅ BØR MAN KANSKJE FINNE SEG EN ANNEN JOBB.

 

Det er DU som har blåst dette opp og laget en kjempesak utav det, og kommet med masse LØGNER.

Sånne som deg er bare det laveste av alt på denne jord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det hele er hyklersk.HMS som så mange bedrifter er så "opptatt av", for "de ansattes ve og vel" dreier seg KUN om en ting, nemlig at dette gir bedriftene lavere forsikringspremier.

 

Det blir for dumt at man skal lide hver dag fordi man må gå med sko som er vonde, fordi det kanskje kan falle en slegge på tåa di.Hvis ikke det går an å få disp. til å slippe, hadde jeg slutta i denne jobben.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...