Gå til innhold

Assassin's Creed-skaper kastet ut av Ubisoft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det triste er jo at Ubisoft kjem til å stonewalle 1666 - kvifor skal dei konkurrere mot sin eigen historiske actionfranchise?

Assassin's Creed har gått frå å vere eit spanande eksperiment til den mest risk-averse årlege franchisen som finst der ute, nest etter FIFA, så eg kunne gjerne tenkt meg å sjå kva 1666 kunne ha vore med han sparka karen sin visjon intakt.

 

:(

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ubisoft er værre enn EA på mange måter, angrer meg på at jeg kjøpte Blood Dragon. De ødela Heroes serien, anno serien og er blitt et microtransaction helvete.

 

Det er ikke mange spillselskaper som tjener penger idag, og de gjør det som trengs for å overleve.

 

EA, Ubisoft og Blizzard sine handliger er bare en refleksjon over våre egne.

Lenke til kommentar
Ubisoft er værre enn EA på mange måter, angrer meg på at jeg kjøpte Blood Dragon. De ødela Heroes serien, anno serien og er blitt et microtransaction helvete.
Det er ikke mange spillselskaper som tjener penger idag, og de gjør det som trengs for å overleve.EA, Ubisoft og Blizzard sine handliger er bare en refleksjon over våre egne.

 

Må si meg litt uenig å sette Blizzard sammen med EA og Ubersoft. Ja de gjør samme greiene, men synes de gjør en bedre jobb.

Når jeg ser hvor nøye de er med Starcraft f.eks.

Eller si hva du vil om wow, spillte selv i 5 år, og selv om de har tatt noen dårlige valg her og der, så kan man lett se at de faktisk prøver å lage et bra spill.

Nå prøver jeg å late som at Diablo 3 ikke eksisterer (selv om det har blitt mye bedre), men skal sies at de faktisk skjønner hva de gjorde galt i motsettning til andre.

 

Liker dem ikke like mye som jeg gjorde, men de er fremdeles langt bedre i mine øyne, en av få "store" jeg fortsatt har trua på. Det som kommer til å avgjøre ting for meg er hva Titan er og hvordan det blir.

 

Er ikke fanboy, sier ikke de er perfekt eller noe, bare at de er bedre en de andre to, og sette de i samme bås er ganske ufortjent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ubisoft er værre enn EA på mange måter, angrer meg på at jeg kjøpte Blood Dragon. De ødela Heroes serien, anno serien og er blitt et microtransaction helvete.
Det er ikke mange spillselskaper som tjener penger idag, og de gjør det som trengs for å overleve.EA, Ubisoft og Blizzard sine handliger er bare en refleksjon over våre egne.
Må si meg litt uenig å sette Blizzard sammen med EA og Ubersoft. Ja de gjør samme greiene, men synes de gjør en bedre jobb.Når jeg ser hvor nøye de er med Starcraft f.eks. Eller si hva du vil om wow, spillte selv i 5 år, og selv om de har tatt noen dårlige valg her og der, så kan man lett se at de faktisk prøver å lage et bra spill.Nå prøver jeg å late som at Diablo 3 ikke eksisterer (selv om det har blitt mye bedre), men skal sies at de faktisk skjønner hva de gjorde galt i motsettning til andre.Liker dem ikke like mye som jeg gjorde, men de er fremdeles langt bedre i mine øyne, en av få "store" jeg fortsatt har trua på. Det som kommer til å avgjøre ting for meg er hva Titan er og hvordan det blir.Er ikke fanboy, sier ikke de er perfekt eller noe, bare at de er bedre en de andre to, og sette de i samme bås er ganske ufortjent.

 

Det er jeg enig med, man skal ikke sette Blizzard på sammen med de to.

 

Men Ubisoft og EA har virkelig ikke laget noe bra spill i det siste. Personlig synes jeg at AC kvaliteten har gått ned siden første.

Lenke til kommentar

Blizzard bør virkelig settes i akkurat samme bås som Ubisoft og EA. Utrolig at de fremdeles klarer å beholde den statusen de har når de driver melkeproduksjon i enda større skala enn EA og Ubisoft til sammen.

 

Denne saken høres forøvrig litt snodig ut, men om han var hjernen bak det første Assassin's Creed-spillet, så virker han som et større tap for Ubisoft enn for oss spillere.

Lenke til kommentar

Likheten mellom Blizzard, Ubisoft og EA er 100% like. De gjør det som trengs for å overleve (tjene penger) og de er flinke på det.

 

Hvordan de går frem på det, er kanskje ikke helt identiske, men de har akkurat samme mål.

Spillindustrien har blitt så stor, at det nytter ikke å leke butikk lengre.

 

Bare å se på alle de andre store utgiverene, så ser du hva som skjer hvis du ikke tar det å tjene penger seriøst.

 

Og dette kan man nok i større grad takke storstilt skala av piratkopiering. Er en grunn til at mikrotransaksjoner er så populære og innplementere.

Lenke til kommentar

Likheten mellom Blizzard, Ubisoft og EA er 100% like. De gjør det som trengs for å overleve (tjene penger) og de er flinke på det.

 

Det stemmer jo rett og slett ikke. Blizzard er et av få selskaper (sammen med blant annet Valve) som er kommet til et punkt der de kan gjøre hva de vil. Det er en grunn til at Blizzard kan jobbe med Starcraft 2 i et tiår, for så å vente to år med å slippe en utvidelsespakke, og spillet er like relevant.

 

Blizzard er i en posisjon der de er klar over sin egen suksess. De kan gi ut hva som helst, og være helt sikker på at det selger ti millioner kopier. Auksjonshuset i Diablo III var et eksperiment. Blizzard har selv uttalt at de ville slått det av om det var mulig. Likevel, de gjorde det ikke av nød.

 

Når et selskap som EA eller Ubisoft gjør noen kontroversielle valg, så skjønner jeg hvor de kommer fra. De kommer fra et sted der de har aksjonærer som forventer et utbytte, og da må de være kreative i sin fremgangsmåte for å tjene penger.

Lenke til kommentar

Det er ikke mange spillselskaper som tjener penger idag, og de gjør det som trengs for å overleve.

 

EA, Ubisoft og Blizzard sine handliger er bare en refleksjon over våre egne.

Er ikke intektene i bransjen større enn noen sinne? Er det ikke flere aktører enn noengang?

 

AtW

Lenke til kommentar

Skal vi se...

Eneste singel player spillet til Blizzard du må være online for er Diablo 3, noe de angrer på nå og forandret i konsol versjonen.

De har ikke DLC pakker, annet enn pets eller mounts osv som bare er skins, og mye av dette går ikke til Blizzard engang, det er til inntekt til gode formål.

Hadde f.eks EA styrt WoW så hadde det ikke akkurat sjokkert meg om de hadde solgt gull.

Har enda ikke hørt noe sted at Blizzard ikke har nådd salgs målene sine, eller sakt opp folk slik at det ble noe sak ut av det.

 

Du kan være uenig, men de er også veldig nøye med å ta til seg tilbakemelding fra sine spillere.

 

Når det kommer til gameplay og flyt er de fortsatt best, har enda ikke prøvd et MMO som ikke virker stivt og rart i forrhold.

 

Såeh, hvordan er de like?

Lenke til kommentar

Blizzard bør virkelig settes i akkurat samme bås som Ubisoft og EA. Utrolig at de fremdeles klarer å beholde den statusen de har når de driver melkeproduksjon i enda større skala enn EA og Ubisoft til sammen. Denne saken høres forøvrig litt snodig ut, men om han var hjernen bak det første Assassin's Creed-spillet, så virker han som et større tap for Ubisoft enn for oss spillere.

 

Hvordan du greier å sette sammen blizzard og ubisoft/ea er for meg utrolig. Starcraft2 har vært ren fan service fra ende til annen, det er et spill som har hatt så mange patcher og tweaks ikke bare små patcher men store forandringer når det trengs.. Ingen av franschisene blir melket, wow har mange expansions, men det er litt i naturen til et mmo at nytt content må komme ut hele tiden. Diablo3 var en miss, men har hørt det er blitt bedre har selv ikke spilt det siden ifjor dog.

Lenke til kommentar

Det er ikke mange spillselskaper som tjener penger idag, og de gjør det som trengs for å overleve.

 

EA, Ubisoft og Blizzard sine handliger er bare en refleksjon over våre egne.

Helt feil!

Spillutgiverne gjør alt de kan for å flytte regningene over på spillerne istedet for å effektivisere i egne rekker.

Lenke til kommentar

Må si meg litt uenig å sette Blizzard sammen med EA og Ubersoft. Ja de gjør samme greiene, men synes de gjør en bedre jobb.

Når jeg ser hvor nøye de er med Starcraft f.eks.

Eller si hva du vil om wow, spillte selv i 5 år, og selv om de har tatt noen dårlige valg her og der, så kan man lett se at de faktisk prøver å lage et bra spill.

Nå prøver jeg å late som at Diablo 3 ikke eksisterer (selv om det har blitt mye bedre), men skal sies at de faktisk skjønner hva de gjorde galt i motsettning til andre.

 

Liker dem ikke like mye som jeg gjorde, men de er fremdeles langt bedre i mine øyne, en av få "store" jeg fortsatt har trua på. Det som kommer til å avgjøre ting for meg er hva Titan er og hvordan det blir.

 

Er ikke fanboy, sier ikke de er perfekt eller noe, bare at de er bedre en de andre to, og sette de i samme bås er ganske ufortjent.

 

Nå vil ikke jeg kalle battlefield 3 dårlig. Ei heller sim city. Av det jeg har skjønt så er mass effect serien veldig bra.

 

Farcry 3 er ett kjempespill.

 

Ikke si at de andre ikke prøver å lage gode spill også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil tro disse "samtalene i god tro" gikk noe sånn som dette:

 

"Velkommen tilbake, Patrice! Du vet disse spillene du har jobbet med etter at du sluttet hos oss fordi du var redd for å bli en kreativt død Assassins Creed-zombie: De som skulle konkurrere med nettopp Assassins Creed og revitalisere sjangeren igjen? Vennligst brekk om de følgende delene av disse til å bli derivative Assassins Creed-spill. Kast resten. Vi ser for oss utgivelse om maks 12 måneder. OK? Ikke...!? Den lite konstruktive holdningen skuffer oss veldig, Patrice... VAKTER!!!"

Lenke til kommentar
Ubisoft er værre enn EA på mange måter, angrer meg på at jeg kjøpte Blood Dragon. De ødela Heroes serien, anno serien og er blitt et microtransaction helvete.
fjell! Slutt å klaG!

 

Hehe okok, angrer meg ikke på blood dragon da, det er helt konge :p

 

Men I reserve the right to cheese and whine, franchisene som de ødelegger for kortsiktig profitt er jo en del av sitt eget liv og det er trist å se at utgiverne tvinger de ut på gaten som billige prostituerte.

 

Feks South Park episoden hvor George Lucas og Speilberg voldtar indiana jones gjelder for spill industrien også. Jeg kjøper ikke argumentet at det er en reaksjon på piratkopiering når piratkopiering var mer utbredt før enn det er nå, bare kiddos som ikke vet annet enn windows xp som påstår noe annet. I tillegg er det langt flere husstander i dag med PC og mange menn i 30-40 års alderen med god kjøpekraft som er gamere.

Lenke til kommentar
Ubisoft er værre enn EA på mange måter, angrer meg på at jeg kjøpte Blood Dragon. De ødela Heroes serien, anno serien og er blitt et microtransaction helvete.
Det er ikke mange spillselskaper som tjener penger idag, og de gjør det som trengs for å overleve.EA, Ubisoft og Blizzard sine handliger er bare en refleksjon over våre egne.

 

Valve klarer seg helt fint. Det uten å pisse på kundene sine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...