Gå til innhold

Vi har kastet bilar med rå tankekraft (Mac, Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+214asdf125

Er dette sant? Høres for kult ut til å være sant?!? Kontrollerer vi alt på skjermen med tankene gjennom et headsett 10 år fra nå :O ?

Jobbes en del med dette ja, sjekk denne som ble lagt ut for tre år siden.

Lenke til kommentar

Problemet med denne enheten er som med NIA at den ikke leser hjernen, men heller aktiviteten i hjernen. Dermed har man ikke muligheten til å tenke på noe så skjer det, slik som man har med Tan Le's enhet, man har bare ett signal med varierende styrke.

 

Som vi kunne se fra den TED linken gitt over her kostet teknologien jeg ønsker bare "et par hundre dollar" for 3 år siden, får man det i masseproduksjon snakker vi sansyndligvis mindre.

 

Og så trenger vi bare spillstøtte, men dette burde være relativt enkelt med den mellomvaren de allerede har i den demonstrasjonen. Bare velg hva handling du vil ha i spillet og så kan du istede for å binde handlingen til en knapp på tastature tenke på den handlingen i 8 sekunder for å binde den til en tanke.

 

(og for sikkerhets skyld vil jeg bekrefte at jeg forstår den ikke faktisk leser tankene til brukeren)

Lenke til kommentar

Egentlig ganske interessant hvordan fremtidens spill blir, men som med VR, så må det nok en katalysator til - på samme måte som occulous rift, før det blir noe av det. I tidlig 90 tall var vi jo sikker på at VR skulle bli hvordan vi kommuniserte med hverandre i løpet av 10 år og nå er vi drøye 20 år etter den spådommen.

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

Er dette sant? Høres for kult ut til å være sant?!? Kontrollerer vi alt på skjermen med tankene gjennom et headsett 10 år fra nå :O ?

 

Det er faktisk flere år siden jeg spilte Pong med tankene hos en kamerat.

Med det samme utstyret spilte jeg Half Life 2 i 5-10 minutter, det eneste jeg klarte var å gå rundt, men har snakker vi om at jeg klarte å styre en karakter rundt med bare tankene...

Lenke til kommentar

Prøvde en slik "tankeleser" en gang. Kostet 600 nok eller noe.

Etter mye styr fant jeg ut at den egentlig følte på mikroskopiske spenninger som nervene lager i det ansiktsmusklene ble anspent. Så hvis man ville, kunne man lage all slags grimaser for å styre en enkel input.

 

Dette er IMHO ren gimmick, ingen så billige ting kan "lese tanker", og de eneste maskinene som kommer i nærheten koster millioner og overvåker hjerneaktivitet i *visse områder*, som har ingenting å gjøre med "tankestyring" what so ever.

Lenke til kommentar

(...)

Dette er IMHO ren gimmick, ingen så billige ting kan "lese tanker", og de eneste maskinene som kommer i nærheten koster millioner og overvåker hjerneaktivitet i *visse områder*, som har ingenting å gjøre med "tankestyring" what so ever.

 

Ingenting uavhengig av pris kan lese tankene våre da vi ikke forstår "språket" hjernen bruker, men hvis du ser videone Oddsor postet link til over her så er det noe vi kan gjøre for bare et par tusenlapper.

 

Vi kan kartlegge din hjerne og ut i fra det gjenkjenne tanker og konvertere det til handlinger.

 

Maskinene som koster mange millioner kunne gjøre dette for 10 år siden, maskinene som koster mange millioner i dag kan fullt ut styre digitale avatarer med å bare lese hjernen. Jeg gjentar, vi har lært opp primathjerner til styre 2 forskjellige kropper uavhengig av hverandre.

 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...