Gå til innhold

Samletest: 10 nettbrett under lupen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble ganske sjokkert over å se at Nexus 7 kom bak kinabrettet Anderson, og også at det kom bak Archos-brettet i grunn. Nexus 7 er kompakt, god byggekvalitet, raskt og egentlig en veldig fin venn å ha i jakkelommen. Det at den også hele tiden vil ha nyeste Android-versjon er for meg et STORT pluss. Anderson- og Archos-brettet tipper jeg aldri kommer til å oppleve en ny Android-versjon. Jeg hadde iallefall aldri kjøpt slike (etter min mening) ugga-bugga-brett. Og i tillegg er Nexus 7 med 32 gb kun 300 kr dyrere enn Anderson 16 gb, som andre har påpekt.

 

Utenom det en fin test. Sony Z virker ut som et fantastisk nettbrett. Personlig skulle jeg ønske det fulgte en penn med alle nettbrett. Koselig å tegne litt i blant. Har selv Samsung Galaxy 10.1 med Cyanogenmod 10.1 + overklokk, så det skal få lov å slite noen måneder til, bare for å få frem at jeg ikke har noe personlig forhold til Nexus 7 selv om det kan virke sånn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg sier det samme som jeg sa for et halvt år siden da Note 10.1 kom til topps i en lignende samletest:

 

''Synes det er merkelig at Amobil er så begeistret for Note 10.1 Andre anmeldere som Engadget, The Verge og Androidpolice synes ikke tableten var noe å hoppe i taket over. The Verge ga Note 10.1 kun en score på 5.4, mens f.eks Nexus 7 fikk 8.8 og den nyeste iPaden 9.3.

AndroidPolice kaller dessuten Samsungs tablet for ''An Embarrassing, Lazy, Arrogant Money Grab''

 

Har full forståelse for at folk kan oppfatte teknologi på forskjellige måter, men jeg synes det er litt merkelig at det er et så enormt sprik mellom det dere synes og det mange andre anmeldere synes.''

 

Det skal også nevnes at Noten som kom på andre plass i deres test har akkurat samme oppløsning som en Nexus 7, som har en mye mindre skjerm og dermed høyere pikseltetthet. Kan ikke fatte og begripe denne konklusjonen når dere lister opp skjermen som en av de viktigste komponentene på et nettbrett. Det begynner vel også å bli på tide å få testet Nexus 10 dersom dere har muligheten til det? Hadde vært veldig bra om dere fikk et enda bedre utvalg av nettbrett med høyoppløselig skjerm i en slik samletest.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Sony vant både mobiltesten og nettbrettesten! S4 var riktignok ikke med i mobiltesten, men likevel har vi muligens en kommende kjempe her....

 

Det håper jeg! Bra at ikke mobilmarkedet domineres for mye av Samsung og Apple. Mer konkurranse og kanskje litt mer nytenkning og kreativitet hadde vært bra.

Lenke til kommentar

Er enig med så mange andre her i at det blir useriøst av en test å trekke Nexus 7 for feilaktige opplysninger som lite lagringsplass og høy pris når man får den ned i 1799 med 32GB minne inkl. frakt på nettet og i følge andre her til 1600 på Expert. 16GB utgaven er nå på tur ut av markedet leste jeg og derfor koster den faktisk 5-600kr mer enn 32GB utgaven. Ipad mini 32GB koster 3200 som nesten er dobbel pris. For denne prisen kan man faktisk få Nexus 7 32GB med 3g og enda ha penger til gode

 

 

Jeg har selv Ipad 2 16GB, Asus Nexus 7 16GB og Samsung Galaxy Tab 2 7.0 8GB så jeg har testet disse opp mot hverandre ganske lenge nå. Galaxy taben har et litt kult ui på toppen av oset, men et litt eldre os enn Nexusen og veldig mye svakere hw(dualcore vs. quadcore). Mener det er ingen tvil om at Nexusen er noe av det beste 7" brettet med Android når man også vet man alltid får siste os oppdateringer med en gang de kommer, mens Samsu(n)g Htc og andre kvantumsleverandører alltid er månedsvis etter med os oppdateringer med en gang de har kommet med en litt nyere modell om det i det hele tatt kommer. Det er grunnen til at jeg faktisk aldri skal ha noen av disse merkene igjen på noen tlfer eller pader uansett hvor mange tester de vinner. Selv Apple er bedre her.

Lenke til kommentar

Samsung galaxy note 10,1 et brett med vesentlig lavere oppløsning enn iPad (iPad mini får trekk for å ikke være retina, men har høyere ppi enn Note!) vesentlig billigere byggekvalitet, vesentlig mindre utvalg av apps (selv om Samsung har slengt med noen intressante man kan leke seg med) og med en alt for høy pris i forhold til alt dette.... likevel slår den iPad 4 gen?! Jeg ler. Sjekk heller de store proffe teknosidene på nettet hvis dere vil ha sannheten om Sasmung galaxy Note 10.1. For iPad slår den i alle fall ikke, ikke i nærheten. BTW: koster et par hundrelapper for en god penn til iPad som gjør den samme greia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samsung galaxy note 10,1 et brett med vesentlig lavere oppløsning enn iPad (iPad mini får trekk for å ikke være retina, men har høyere ppi enn Note!) vesentlig billigere byggekvalitet, vesentlig mindre utvalg av apps (selv om Samsung har slengt med noen intressante man kan leke seg med) og med en alt for høy pris i forhold til alt dette.... likevel slår den iPad 4 gen?! Jeg ler. Sjekk heller de store proffe teknosidene på nettet hvis dere vil ha sannheten om Sasmung galaxy Note 10.1. For iPad slår den i alle fall ikke, ikke i nærheten. BTW: koster et par hundrelapper for en god penn til iPad som gjør den samme greia.

 

Vesentlig mindre utvalg av apps? På hvilken måte? Og har du brukt pennen på note og en ipad-penn? Det er ikke "samme greia".

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Oi, ingen Nexus 10 på listen, et brett med bedre skjerm og lyd enn samtlige, og iallefall blandt de raskeste, om ikke det raskeste, og i mine øyne den med best programvare? Også sjokkerende at Nexus 7 ligger på 9. plass, med det argument at det er for dyrt, når det koster 1600kr på ekspert for 32GB, mot f.eks et brett med lavere spesifikasjon, ipad mini, som koster 3200 kroner, det DOBBELTE!? Samtidlig får Nexus 7 trekk for liten skjerm, mens ipad mini får ros for "hendig størrelse". Ja den er mindre i forhold til skjermareal, men jeg får ikke dette til å stemme!

 

Selvfølgelig er dette mye smak og behag, men et nettbrett som iallefall ikke er nevneverdig bedre enn det andre, men koster det dobbelte, får bedre kritikk?

 

Håper Espen Irwing Swang har en kommentar?

 

Gøy å se at Xperia Tablet Z gjør det bra, hadde vært artig å få prøve!

 

Edit: dårlig formulering, og ekstra kommentar

veldig godt innlegg =) og summerer opp noen av de viktigste feilene ved testen.

(hadde tenkt å nevne noe lignende, går liksom ikke å trekke opp eller ned for skjermstørrelse lenger. man kjøper det som passer bruksbehov best.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Woow Sony gjør det bra for tiden,, Xperia Z også fikk 1.plassen her om dagen.

Tablet Z ser også spennende ut ,, det blir en sånn på meg uten tvil,ser faktisk mer sexy ut av alle nettbrettene.Og er bedre enn alle andre på alle måter.

Lenke til kommentar

Sonyen er muligens det beste brettet på markedet (og jeg er slett ikke sikker på det).. Men skjønner overhodet ikke hvorfor i all verden Note får bedre skår enn ipad. Note 10.1 oppleves vesentlig mer gammeldags og traust enn min gamle iPad 1.

 

Testet Sony brettet såvidt i forrige uke, og var imponert over skjermen og responsen, så dette brettet er muligens på nivå med ipad 4.

Lenke til kommentar

Jeg er ingen stor tilhenger av Apple, men iPad er mye bedre enn Noten, helt der oppe med Xperia Z (og Nexus 10 hvis den hadde vært med). Hvilken av de tre som er best er vanskeligere, det er mye lettere å se fordelene iOS har på tablet-fronten enn på telefoner.

Lenke til kommentar

Det gleder meg at dere synes Sony sitt brett er så bra, har skikkelig lyst å teste det!

 

Som noen skriver er det litt rart att nexus 10 ikke er med.

Hva med fullverdige x86 brett? Eller regnes de som datamaskiner?

 

Uansett synes jeg det er veldig få attraktive brett på markedet. Håper vi får in litt bedre hardware snart. Intel sin nye atom ser ut å bli skikkelig intressant. Hvis grafikken gir nok kraft å vi fortsatt slipper vifter så blir det nok en slik til jul. Når kan vi forvente oss neste generation brett med S800, tegra4 og Samsung Octa SoC?

Lenke til kommentar

 

 

Vesentlig mindre utvalg av apps? På hvilken måte? Og har du brukt pennen på note og en ipad-penn? Det er ikke "samme greia".

 

AtW

 

Noe å lære i vedlagte artikkel? Vakre, bortkastede krefter! Nexus 10 er beviset på at Android-systemet ikke er klar til nettbrettbruk før app-utviklerne slutter å sove i timen. www.lydogbilde.no/test/google-nexus-10.

 

Forøvrig enig i mye av de innspill gitt i tråden. Begynner virkelig å lure på testernes habilitet (ref Samsung 10.1)...

 

 

 

Lenke til kommentar

Noe å lære i vedlagte artikkel? Vakre, bortkastede krefter! Nexus 10 er beviset på at Android-systemet ikke er klar til nettbrettbruk før app-utviklerne slutter å sove i timen. www.lydogbilde.no/test/google-nexus-10.

 

Forøvrig enig i mye av de innspill gitt i tråden. Begynner virkelig å lure på testernes habilitet (ref Samsung 10.1)...

 

Skjønner, så det er "vesentlig mindre apps", på den måten at det ikke er vesentlig mindre apps, men det er mindre apps av en spesiell type?

 

Og hvorfor lurer du på habilitet av alle ting? Ta magasinet du lenker til, deres tester av lyd, bilde og foto er ikke så veldig imponerende, men det er neppe fordi de er innhabile.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...