Gå til innhold

Støydempende hodetelefon


Anbefalte innlegg

Passiv demping er ikke i nærheten av hva aktiv demping kan få til, har de siste årene reist godt over 200000km med musikk propper og prøvt klokker også. Det er flyduren jeg skal ha til livs nå og da er nok aktiv den eneste veien og gå.

 

Beats fra Dr.Dre var ute av kampen etter ca 1 minutts pineløs lytting, ikke mye godlyd for pengene der....

 

Var utsolgt for Bose hjemme før jeg reiste nå, så måtte reise nok en gang uten, men blir nok og finne et par i løpet av noen uker :)

 

Jeg bruker beats pro.... de har veldig fin lyd synes jeg, mulig du prøvde den billigste modellen...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg ikke spesielt glad i Beats lyden jeg heller, men har du testet andre headsett speedskater? Det er en ærlig sak og folk har forskjellige preferanser også når det kommer til lydbildet. Og musikken vi hører på selvfølgelig.

 

Beats har vel kommet med sin Executive serie nå, som har aktiv støykansellering. Har ikke lest ett fnugg om dette da, så om det er saker vet jeg ikke.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Vil anbefale Bose sine, etter ein liten flytur London-San Fransisco tur /retur. Bose blei anskaffa i SF. Turen tilbake var himmelsk samanlikna med turen bort.

Kan godt hende at ein del andre er bedre på lydbilde o.l men Bose er gode på å ta vekk flystøyen.

Endret av Jankee
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke spesielt glad i Beats lyden jeg heller, men har du testet andre headsett speedskater? Det er en ærlig sak og folk har forskjellige preferanser også når det kommer til lydbildet. Og musikken vi hører på selvfølgelig.

 

Beats har vel kommet med sin Executive serie nå, som har aktiv støykansellering. Har ikke lest ett fnugg om dette da, så om det er saker vet jeg ikke.

 

Har ikke prøvd en hel mengde headset nei, men for min del, så funker beats. Jeg kan spille rimelig høyt om natta uten at det forstyrrer noen, hører mye på musikk som har kraftig bass i seg, så jeg er fornøyd med lyden. :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker beats pro.... de har veldig fin lyd synes jeg, mulig du prøvde den billigste modellen...?

 

Var ikke billigste modell heg prøvde, den kostet rett under 3000kr og jeg spurte selgeren om de var feil priset siden lyden var som det var. Selgeren tilbydde meg og høre med en annen forsterker en telefonen min som jeg takket ja til, men det hjalp ikke i det hele tatt... For meg hadde lyden overeksponert bass med dårlig mellomtone og slapp diskant på toppen, ikke hva jeg hadde forventet til nesten 3000kr. Er en stund siden jeg lyttet på denne, men kan ikke tro den har forandret seg så mye. Mine Beyerdynamic til 1600kr spiller bedre en de.

I min mening er Beats mere et fashion statement enn god lyd, men det er jo bare min mening blandt mange andre meninger...

 

Vil anbefale Bose sine, etter ein liten flytur London-San Fransisco tur /retur. Bose blei anskaffa i SF. Turen tilbake var himmelsk samanlikna med turen bort.

Kan godt hende at ein del andre er bedre på lydbilde o.l men Bose er gode på å ta vekk flystøyen.

Tviler ikke på at turen ble noe bedre på returen :) Jeg har andre som har bedre lyd en Bose sine, så er demping av flystøy jeg er ute etter så blir nok et par av Bose sine ja :)

Endret av Salior
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Passiv demping er ikke i nærheten av hva aktiv demping kan få til, har de siste årene reist godt over 200000km med musikk propper og prøvt klokker også. Det er flyduren jeg skal ha til livs nå og da er nok aktiv den eneste veien og gå.

 

Beats fra Dr.Dre var ute av kampen etter ca 1 minutts pineløs lytting, ikke mye godlyd for pengene der....

 

Var utsolgt for Bose hjemme før jeg reiste nå, så måtte reise nok en gang uten, men blir nok og finne et par i løpet av noen uker :)

 

Hehe så du avskriver passiv demping fordi du har hatt beats? For og si det sånn så er jeg ganske sikker på at passiv dempingen til Shure er en del bedre en Beats klarer.

 

Til trådstarter du kan ta en titt her for oversikt over propper med passiv demping.

Det finnes selfølgelig enda bedre alternativ enn shure, men da må du ha formstøpte propper.

På støydemping med generiske propper tror jeg det er få som kan hamle opp med shure.

 

Eventuelt så kan du ta en titt i denne tråden.

Lenke til kommentar

Hehe så du avskriver passiv demping fordi du har hatt beats? For og si det sånn så er jeg ganske sikker på at passiv dempingen til Shure er en del bedre en Beats klarer.

 

Til trådstarter du kan ta en titt her for oversikt over propper med passiv demping.

Det finnes selfølgelig enda bedre alternativ enn shure, men da må du ha formstøpte propper.

På støydemping med generiske propper tror jeg det er få som kan hamle opp med shure.

 

Eventuelt så kan du ta en titt i denne tråden.

 

Jeg avskriver ikke passiv demping fordi jeg har hatt Beats, aldri skrevet det.

Jeg avskriver passiv demping fordi det ikke kan måle seg med aktiv demping. Selv med formstøpte propper så vil aktiv demping være bedre enn passiv. Om passiv var så bra som du prøver og beskrive, kunne jeg bare brukt vanlig hørselsvern, men som alle som har prøvd dette så hører en fremdeles flyduren med ørepropper på. Det er denne duren som aktiv demping "nøytraliserer" med motlyd.

Lenke til kommentar

Jeg hører fremdeles flyduren med Bose headsettet også. Jeg gjør riktignok det med Shureproppene også men de klarer andre lyder som skjer mer brått som aktiv støydemping ikke har sjangs på. Alt i alt synes jeg shure demper bedre, spesielt med tanke på barnefamiliene som altid sitter ved siden av meg på de siste turene jeg har hatt.

Lenke til kommentar

Jeg har vondt for å tro at et headsett med passiv demping som har like bra støydemping som Bose QC15 er like behagelige å ha på seg i lengden.

 

Det eneste minuset er at du må ha batteri for å bruke det. Når det er sagt, så er det et pluss at det bare er et AAA-batteri. Batteriet varer 20-30 timer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har vondt for å tro at et headsett med passiv demping som har like bra støydemping som Bose QC15 er like behagelige å ha på seg i lengden.

 

Det eneste minuset er at du må ha batteri for å bruke det. Når det er sagt, så er det et pluss at det bare er et AAA-batteri. Batteriet varer 20-30 timer.

 

Qc15 må være ett av de mest behageligste headsettene jeg noensinne har hatt på hodet, om ikke det behageligste faktisk! Fordelen med AAA som du sier er den langt bedre batteritiden i forhold til mitt Parrot Zik, som hat ett oppladbart batteri på 800mah..

 

Men for mitt dagligdagse bruk er ikke den begrensede batterikapasiteten noe hinder, men jeg ser for meg at jeg gjerne bestiller ett ekstra batteri til bruk for andre anledninger.

Lenke til kommentar

Har ikke fått testet de på flyturer ennå, men mine Beyerdynamic T50p har veldig god passiv støydemping. Jobber på et verksted til daglig, og jeg hører ingenting av det som foregår rundt meg når jeg har de på og hører på musikk. De har ikke den beste lyden (sammenlignet med f.eks. T70- dog har de mye bedre demping enn T70), men, de har god lyd med fine hi-end kvaliteter. Dessuten er de lette å ta med seg og veldig portable.

 

Er spent på å teste de ut på neste flyreise.

Lenke til kommentar

Parrot Zik

 

Prøv Parrot Zik by Starck

(Koster 2890 kr så ikke billige hodetelefoner)

 

En video i om dem:

http://www.youtube.com/watch?v=blO5V4bYF1MU

 

utboxings video og første inntrykk:

 

NetonNet er av de eneste som selger dem i norge:

http://www.netonnet....ck/183242.3193/

 

En annen her i tråden nemte Parrot settet, men han nemte også at Bose var hakket bedre på støydemping en Parrot, og Parrot hakket bedre på musikk og lyd. Er ikke bare netonnet som selger disse i Norge, Soundgarden butikkene har disse også. Et av minusene for min del er batteritiden på Parrot, 6 timer med alle funksjonene påslått er ikke akkurat imponerende og i tillegg er det spesial batteri og ikke et standard...

Har lyst og prøve disse, men Bose leder enda for min del.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Sitter på flyplass i utlandet i skrivende stund. (Bygge opp tyndge i debatten!) Har prøvd det som er verdt å prøve av støydempende headsett og er ikke i tvil, på støydemping er Bose QC15 uslåelige. Merk, det er KUN støydemping på flyreiser jeg vektlegger. Fønker fett på propellflyene til Widerøe også.

 

Endring: Glemte å nevne at det er genialt å kunne ha på seg headsettet og fremdeles kunne føre en samtale med flyvertinnene. Om en skrur av musikken først da.

Endret av Bruker-245639
Lenke til kommentar

Sitter på flyplass i utlandet i skrivende stund. (Bygge opp tyndge i debatten!) Har prøvd det som er verdt å prøve av støydempende headsett og er ikke i tvil, på støydemping er Bose QC15 uslåelige. Merk, det er KUN støydemping på flyreiser jeg vektlegger. Fønker fett på propellflyene til Widerøe også.

 

Endring: Glemte å nevne at det er genialt å kunne ha på seg headsettet og fremdeles kunne føre en samtale med flyvertinnene. Om en skrur av musikken først da.

 

Kun det jeg legger vekt på også egentlig siden det kun er på flyreiser jeg skal bruke min støydempende headset, og at de bruker normale batteri er jo også et pluss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...