Gå til innhold

Ruteren fusker ofte (Get + Netgear)


Anbefalte innlegg

Hei

 

Først var det stort sett Get som skapte problemene, men for tiden er det ruteren jeg må slå av og på for å få nettet tilbake igjen.

 

Jeg abonnerer hos Get og har en Netgear RangeMax-ruter (WPN824 c3).

Vi har seks-sju apparater som bruker nettet, av og til to-tre, av og til alle sammen. Men minst en gang per dag faller nettkontakten ut. Og da skjer det på alle apparatene samtidig.

 

Jeg mener alle apparatene er satt opp med dynamisk IP-adresse.

 

Noen som har en forklaring?

 

Kan det være noen enkle instillinger som kan løse problemet, tro?

 

Eller er det på tide å kjøpe ny ruter?

 

Vennlig hilsen

 

Jan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har selv internett levert fra Get, og en egenkjøpt NETGEAR router. (Rangemax WRN3500)

 

Get hadde noe problemer for meg også i starten, men det siste året har de hatt veldig stabile linjer.

Routeren min har derimot hatt noen av de samme problemene som du opplever.

 

For meg detter den helt ut(alle enheter mister nett), en gang hver andre måned. (mer eller mindre)

Er selvfølgelig ikke et kjempeproblem, men skjer merkbart ofte. Har prøvd å se litt etter en løsning, men har dessverre ikke funnet noe som hjelper stort. En mulighet slik jeg ser det er at det har noe med kommunikasjonen mellom moden <-> router.

 

Personlig ville jeg kjøpt med ny router, men ville tatt kontakt med Get og hørt om de kan anbefale noen routere. Get bruker hos meg et Cisco modem, så kan jo hende at det kan være greit å skaffe seg en Cisco router. (Selv om det strengt tatt ikke skal ha noe å si)

Lenke til kommentar

Jeg abonnerer hos Get og har en Netgear RangeMax-ruter (WPN824 c3).

Vi har seks-sju apparater som bruker nettet, av og til to-tre, av og til alle sammen. Men minst en gang per dag faller nettkontakten ut. Og da skjer det på alle apparatene samtidig.

Hadde maken (eller en som likna veldig) som AP, men det ble etter hvert så ustabil at jeg kasta den.

Du kan prøve å oppdatere firmware hvis det finnes nyere. Ellers så ville jeg anbefale å skaffe ny ruter, f.eks. de litt dyrere modellene til Asus (N-serien).

Lenke til kommentar

Hei, har selv internett levert fra Get, og en egenkjøpt NETGEAR router. (Rangemax WRN3500)

 

Get hadde noe problemer for meg også i starten, men det siste året har de hatt veldig stabile linjer.

Routeren min har derimot hatt noen av de samme problemene som du opplever.

 

For meg detter den helt ut(alle enheter mister nett), en gang hver andre måned. (mer eller mindre)

Er selvfølgelig ikke et kjempeproblem, men skjer merkbart ofte. Har prøvd å se litt etter en løsning, men har dessverre ikke funnet noe som hjelper stort. En mulighet slik jeg ser det er at det har noe med kommunikasjonen mellom moden <-> router.

 

Personlig ville jeg kjøpt med ny router, men ville tatt kontakt med Get og hørt om de kan anbefale noen routere. Get bruker hos meg et Cisco modem, så kan jo hende at det kan være greit å skaffe seg en Cisco router. (Selv om det strengt tatt ikke skal ha noe å si)

 

Takk for svar!

 

Hadde maken (eller en som likna veldig) som AP, men det ble etter hvert så ustabil at jeg kasta den.

Du kan prøve å oppdatere firmware hvis det finnes nyere. Ellers så ville jeg anbefale å skaffe ny ruter, f.eks. de litt dyrere modellene til Asus (N-serien).

 

Takk, kjøper trolig en ny ruter, slik det ser ut nå. :)

 

Jan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...