Gå til innhold

Vi har testet Oculus Rift - råere blir det ikke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Blir stas når disse kommer i vanlig salg. Du blir bra isolert fra alt annet med disse + et lukka headset. Duka for helt nye pranks.

 

Ser liksom for meg TG hvor 1000 stk med Oculus og headset som veiver skallen i alle retninger, som om det var en hall fylt med Stevie Wonder "lookalikes" ...

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Når kan den kjøpes og hvor mye må jeg spare?

 

Eneste skjær i sjøen er at den skyhøye interessen kan bety høy pris. La meg gjette, 3-4000 kr?

 

Får vi en trådløs utgave og spillebrett tilpasset størrelsen på for eksempel basketballbaner kan vi kjøre hallturneringer med mange spillere som springer rundt samtidig.

Lenke til kommentar

Når kan den kjøpes og hvor mye må jeg spare?Eneste skjær i sjøen er at den skyhøye interessen kan bety høy pris. La meg gjette, 3-4000 kr?Får vi en trådløs utgave og spillebrett tilpasset størrelsen på for eksempel basketballbaner kan vi kjøre hallturneringer med mange spillere som springer rundt samtidig.

 

Developer kitet kan du kjøpe på https://www.oculusvr.com/pre-order/ for 300$, eller ca 1700-1800 (leveres fra juni)

 

var fristet til å kjøpe frem til det sies at forbrukerutgaven vil bli oppgradert, og at det er verd ventetiden..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når kan den kjøpes og hvor mye må jeg spare?Eneste skjær i sjøen er at den skyhøye interessen kan bety høy pris. La meg gjette, 3-4000 kr?Får vi en trådløs utgave og spillebrett tilpasset størrelsen på for eksempel basketballbaner kan vi kjøre hallturneringer med mange spillere som springer rundt samtidig.

 

Det er usikkert når den kommer på markedet. Prisen for dev.kit er $300, og jeg har en følelse av at de klarer å dytte prisen noe ned før utgivelse av ferdig versjon. Skal jeg tippe ville jeg gjettet på en pris på ca. 2000,- ferdig med MVA til å begynne med.

Lenke til kommentar

3-4000 KR er da ikke så ille for en ny "Skerjmløsning" som overgår alt det andre på markedet.

Google sine briller vill jo sannsynligvis koste opp mot 9000 Kr...

 

(Nå tenker jeg ikke på oppløsning eller tekniske spesifikasjoner men selve opplevelsen)

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv til 3-4000 er det lett verd pengene og jeg betaler gladelig. Testa VR første gang det skulle bli det store på midten av nitti-tallet. Selv om det var rimelig crap syntes jeg konseptet da var fantastisk. Gledet meg til teknologien skulle modnes skikkelig. Ante bare ikke at det ville ta nesten 20 år :p

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Eneste skjær i sjøen er at den skyhøye interessen kan bety høy pris. La meg gjette, 3-4000 kr?

 

Jeg tipper vi vil se flere produsenter etterhvert, og stor konkurranse. Det er neppe bare Oculus som ser at markedet nå er ganske tørst på god VR.

 

Hvordan kobler man de til? HDMI eller usb eller en kombinasjon?

Er det meningen å slutte helt med mus og keyboard i f.eks FPS-spill?

 

 

Med hele synsfeltet dekket, bør det nok finnes andre måter å styre på. Jeg har trua på noe lignende Razer Hydra, kanskje kombinert med en sensor á la Kinect.

Endret av Distressor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når kan den kjøpes og hvor mye må jeg spare?Eneste skjær i sjøen er at den skyhøye interessen kan bety høy pris. La meg gjette, 3-4000 kr?Får vi en trådløs utgave og spillebrett tilpasset størrelsen på for eksempel basketballbaner kan vi kjøre hallturneringer med mange spillere som springer rundt samtidig.

 

Du kan ha laptopen i en sekk;

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Mulig det stod noe om det og jeg ikke fikk det med meg, men hvilken oppløsning vil disse ha? 1080p60? Er displaykvaliteten aktuell for filmtitting? Muligheter for å bruke med nettbrett eller smartphone for en slags mobil kinoopplevelse?

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Mulig det stod noe om det og jeg ikke fikk det med meg, men hvilken oppløsning vil disse ha? 1080p60? Er displaykvaliteten aktuell for filmtitting? Muligheter for å bruke med nettbrett eller smartphone for en slags mobil kinoopplevelse?

Utviklerutgaven har en skjerm på 1280x800 (60 Hz) som er delt mellom begge øynene, altså 640x800 per øye. Det er også slik at man ikke kan se hele skjermen. Det vites ingenting definitivt om den ferdige utgaven, men de har vel sagt så mye som at oppløsningen på skjermen blir 1920x1080 (960x1080 per øye) eller høyere.

 

Det finnes folk som har eksperimentert med filmtitting, men hvor godt det fungerer vet jeg ikke (har ikke fått dev-kittet mitt ennå).

Endret av Frexxia
Lenke til kommentar

Når man har egen skjerm til hvert øye burde det vel vært en smal sak å implementere 3D?

 

Snakker du om film nå?

 

Hvordan er disse og ha på seg hvis man må bruke briller for ogkunne se noe?

 

Med prototypen følger det 3 sett ulike linser for å kompensere for synsfeil, men det funker nok ikke tilfredsstillende for alle. Man kan endre avstanden mellom skjermen og øynene for å få plass til briller på innsiden ved hjelp av en skrue på siden av enheten, men det er nok heller ikke helt optimalt.

Endret av Distressor
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...