Gå til innhold

Test: Asus VG248QE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som Nizzen sier, sjekk ut http://www.blurbuste...lur/lightboost/ !!!

 

144hz er ikke like interessant som muligheten for 120hz 2D LB hacken (lightboost). :-)

 

baseline - 60 Hz mode (16.7ms frame samples)

50% less motion blur (2x clearer) - 120 Hz normal (8.33ms frame samples)

60% less motion blur (2.4x clearer) - 144 Hz normal (6.94ms frame samples)

85% less motion blur (7x clearer) - 120 Hz LightBoost at 100% (2.4ms strobes)

92% less motion blur (12x clearer) - 120 Hz LightBoost at 10% (1.4ms strobes)

Endret av 12g
Lenke til kommentar

24" og 1920 er vel "litt" utdatert nå vel?

 

Skal oppgradere, men skal ha 27" og 2560

Her er det snakk om gaming skjerm, ikkje vanlig kontor skjerm :)

 

Min mening:

Se på fine damer i "babethread" her på Eizo ips = digg!

 

Spille BF3 og quake 3 på lightboost skjerm 2d mode lb = digg!

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Raskere enn crt er det ikkje, men på høyde med crt ved bruk av lightboost i 2d mode.

 

For de som har skjermer med lightboost, som vil teste dette :)http://www.blurbuste...lur/lightboost/

Jeg har nettopp VG248QE, og jeg var også veldig interessert i Lightboost i 2D. Jeg fulgte fremgangsmåten på den sida der, men det var ganske omstendelig. En modifisert skjermdriver må bl.a. installeres manuelt.

 

Det funka jo, men så fant jeg senere et mye enklere alternativ, som jeg absolutt anbefaler over Blurbuster's metode: http://www.monitorte...ion-Utility-CRU

 

Se vedlagt skjermskudd av programmet (som er gratis).

post-5759-0-35484400-1367267221_thumb.png

Lenke til kommentar

At folk gidder 24" etc enda, Er 30+ som gjelder, ferdig pruta.

Større er ikke alltid bedre.

Denne skjermen har det raskeste panelet i produksjon(samme som i xl2411t), 144hz 1ms gtg veldig lav input lag, noe ingen 30+ skjermer har.

Endret av 12g
  • Liker 1
Lenke til kommentar

På hvilken måte er dette subjektivt? Det må i såfall være i den forstand at du ikke har peiling på gaming og ikke legger merke til verken input lag eller etterslep.

 

For hvermannsen og PC brukere som bruker maskinen til andre ting enn spilling i tillegg, vil alltid IPS/PLS monitorer være det bedre valget. Fargegjengivelse i disse er langt bedre enn hva du finner i TN panel, noe som er en fordel i så og si alle sammenhenger, i forhold til disse "gaming skjermene" som bare gir fordelen i gaming sammenheng.

Har spilt på både 120hz gaming skjermer, samt 1440p 60hz s-ips skjerm, og valget mitt falt lett på s-ips skjermen, selv om jeg er en ivrig gamer. Bare hoppet i oppløsningen og arbeidsoverflate var ihvertfall nok til å gjøre opp for forskjellen i responstid/input lag, samt også at fargene var fantastiske.

 

Uansett så vil du ikke merke mye til input lag/responstid andre steder enn i twitch-shooters ala Quake/UT, har tilbrakt mange timer i BF3, TF2, Arma osv, men har aldri hatt noe slags problem.

Men nå skal det også sies at flyten i 120hz er helt fantastisk, dog skal du ha en tålig heftig rig for å kunne utnytte dette i nyere spill :)

Lenke til kommentar

Noen som har forslag til en god skjerm til CS/FPS 120/144Hz? Er dette et bra alternativ, eller er det like greit å kjøpe en litt billigere?

Vg248qe er ikke bare et bra alternativ, men den beste skjermen for tiden når det gjelder fps spill. (Sammen med benq xl2411t som bruker samme panel)

 

Her er en monster forum tråd som jeg har startet, hvor du finner all info du trenger:

http://www.overclock.net/t/1331478/new-asus-vg248qe-144hz-1ms-tn-1080p

 

 

 

 

Ahh den beryktede 1440p ips vs 120hz tn debatten. Folk begynner nesten å bli like irrasjonelle som i apple vs Samsung diskusjoner.

Det blir ikke riktig å si at 120hz bare er en fordel når man gamer. 120hz+ gir spesielt fordeler når man gamer ja, men også feks når man beveger ett windows vindu rundt, det føles silke aktig samt veldig skarpt. Alt som har med bevegelse generelt på skjermen å gjøre ser glattere og bedre ut.

Og her er det snakk om vg248qe, som har det desidert raskeste panelet i prod for tiden. Kombiner det med 120hz 2D LB, så er det nesten som å se ut av et vindu.

Endret av 12g
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Det betyr vel bare at du ikke har spesielt god peiling på PC-gaming.
hva vet du om det ? har spilt pc spill i 15 år, så spar deg for frekke komentarer. som jeg skrev der oppe, så er skjerm og slike ting smak og behag.

Helt enig der, jeg kjøpte nettopp ny skjerm, og gikk for eizo foris fs-2333 da gode farger betyr mer for meg enn 120hz. Angrer ikke ett sekund

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://pcmonitors.info/reviews/asus-vg248qe

 

For de som ønsker litt mer detaljert og informativ gjennomgang av skjermen. TN panel gir en god del begrenset bildekvalitet, men denne skjermen er absolutt en gullfugl for hardcore gamers. Selv heller jeg mer mot høyere refreshrate/respons kontra bildekvalitet. Har foreløpig 120hz skjerm, men vurderer å oppgradere til denne, da det er mye potensiale å hente.

Lenke til kommentar

Jeg leste selv en masse på diverse forum om man skulle gå for stor IPS skjerm med høy oppløsning eller en raskere gamingskjerm med TN-panel. Og konklusjonen var at folk stort sett anbefalte det de hadde kjøpt selv.

 

Uten en klar konklusjon kjøpte jeg like godt denne og en 27" Samsung 850T. Selv om det er en god skjerm med 2560 x 1440 oppløsning foretrekker jeg langt på vei denne gamingskjermen til FPS. Der er den etter min mening genial. Det skal sies at min forrige skjerm var en 24" IPS fra HP som ikke var spesielt god til formålet den heller, og sammenligningen blir ikke helt relevant sett mot standard TN paneler.

 

Videre kan det være forskjell på en 27" skjerm med 2560 og TN-panel og den jeg har når det kommer til gaming, da det ikke er en utpreget gamingskjerm, men da går man også glipp av fargegjengivelsen. Skal vurdere om jeg også kjøper en 27" med TN for test.

 

Jeg har derfor lagt to små duker under føttene til hver skjerm, og skyver dem rundt omkring etter hva jeg spiller.

 

Strengt tatt håper jeg dette blir overflødig når Rift kommer :p

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...