Gå til innhold

Super Mario Bros. 3 er kongen av plattformspill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
å ja no snakker vi... dette er kongen og alle de andre mario spillene etter 3'ern er bare å glemme!..
Mario 3 var en definerende tittel.Mario World var en perfeksjonert tittel som gjorde akkurat det samme som Mario 3, bare i større menger og bedre.Mario World 2 er en langt mer morsom opplevelse enn begge to.

 

Må nok si meg uenig her. SMB3 og World er langt foran Yoshi's Island på de aller fleste områder.

Lenke til kommentar
å ja no snakker vi... dette er kongen og alle de andre mario spillene etter 3'ern er bare å glemme!..
Mario 3 var en definerende tittel.Mario World var en perfeksjonert tittel som gjorde akkurat det samme som Mario 3, bare i større menger og bedre.Mario World 2 er en langt mer morsom opplevelse enn begge to.
Må nok si meg uenig her. SMB3 og World er langt foran Yoshi's Island på de aller fleste områder.

 

Enig.:)

 

Skal sette meg ned og høre nå, gleder meg. Mario er en suveren favoritt i spillhistorien for min del(noe avataren min ikke sier noenting om, så klart ;) ).

 

Til artikkelforfatteren:

 

Med vaskebjørndrakten kunne man fly, Tanooki-drakten gjorde spilleren om til stein, mens froskedrakten var suveren i vann.

 

Tanooki-drakten er da vitterlig det du kaller vaskebjørnsdrakten?

Lenke til kommentar
å ja no snakker vi... dette er kongen og alle de andre mario spillene etter 3'ern er bare å glemme!..
Mario 3 var en definerende tittel.Mario World var en perfeksjonert tittel som gjorde akkurat det samme som Mario 3, bare i større menger og bedre.Mario World 2 er en langt mer morsom opplevelse enn begge to.
Må nok si meg uenig her. SMB3 og World er langt foran Yoshi's Island på de aller fleste områder.
Enig.:)Skal sette meg ned og høre nå, gleder meg. Mario er en suveren favoritt i spillhistorien for min del(noe avataren min ikke sier noenting om, så klart ;) ).Til artikkelforfatteren:
Med vaskebjørndrakten kunne man fly, Tanooki-drakten gjorde spilleren om til stein, mens froskedrakten var suveren i vann.
Tanooki-drakten er da vitterlig det du kaller vaskebjørnsdrakten?

 

Jeg kan svare! Tanooki-drakten refererer til den fulldekkende bjørnedrakten som gir deg evnen til å fly men OGSÅ evnen til å bli til stein.

Lenke til kommentar

Må nok si meg uenig her. SMB3 og World er langt foran Yoshi's Island på de aller fleste områder.

Jeg syns Yoshi's Island er mer morsomt å styre, det er mer dybde i spillet og det er langt flere elementer å mestre i spillet enn i Mario Bros 3 eller Mario World.

 

Noe annet som kan merkes er at SM64 låner veldig mange elementer fra Yoshi's Island.

Lenke til kommentar

SMB3 skal ha all ære for nyvinninger og fantastisk gameplay, men jeg må innrømme at World er min favoritt. Jeg syntes de tok med seg alt de hadde gjort riktig i de forrige spillene og implementerte det på en glimrende måte i en ny og krevende "16-bit"-verden. Jeg kan ikke huske at dette spillet hadde noen irritasjonsmomenter i det hele tatt. Nydelig grafikk, responsiv kontroll, spennende verdener med unike brett, bra savefunksjon, akkurat passe vanskelig, god musikk, flott atmosfære. Et perfekt Mario-spill!

Lenke til kommentar

Super Mario 3 over World, anytime. World har for mange lette brett eller transportetapper om du vil, selv om å ri dinosaur (om det er lov å si) er ganske awsome.

Ellers så kaller vi vel brett som tvinger deg til å gå framover (eller DØ!) for tvingebrett, eller var det bare i min omgangskrets?

Lenke til kommentar

SMB3 og SMW er det beste Nintendo noko gang har gjort. SMW2 er bra, men samtidig ganske annerledes enn forgjengarane.

 

Sidan du kan hamstre liv er SMW eit forholdsvis enkelt spel i forhold til SMB3.

 

Brett som går av seg sjølv vert kalla auto-scroll på fagspråket.

Lenke til kommentar

Denne episoden inspirerte meg til å gå inn på twitch og se på en amerikaner spille Super Mario Bros. 3.:D

 

Jeg digget dette spillet, hadde det til NESen som jeg arvet tidlig på 90-tallet. Jeg sugde i spill enda mer da enn nå, kom kun én gang til andre verden. Og oppdaget aldri tryllefløytene selv. Ingen internet for hjelp heller den gangen. Eneste trøsten sånn sett i ettertid: Mine venner var ikke det spor bedre.:p Men den gangen den ene kompisen min hadde hørt et rykte om tryllefløyen og FANT DEN... Det var ganske episk for en liten unge.:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...