Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trenger råd og hjelp ang forhold!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hør på deg selv da. Du er 18 år gammel, du har hele ungdomstiden din foran deg. Du kaster bort hele livet ditt på en fotballgal kjøttskalle. (Dette er veldig subjektivt fra min side, jeg hater fotball over alt på denne jord. Hovedsakelig pga de rasshølene som ser på det. Gi meg Grieg, Mozart, gi meg Verdi! Klasseløst...)

 

Anyways, du må tenke gjennom hva du vil med livet ditt. Er drømmen din et forhold? Punktum? Eller vil du ha mer? Noen ganger kan ofte et langvarig forhold begrense din frihet. Det kan frarøve deg muligheter. Hva med utdanningen din? Skal du bli et tilsvarende kjøtthue hvor fotball er helgens høydepunkt? Eller vil du bli noe? Være noen. De fleste 18 år gamle jenter er rimelig blanke på identitet. Det er en uferdig kake som må formes, i mine øyne hovedsakelig gjennom utdanning og erfaring.

 

Gå på snørra, drit deg ut på byen. Dra på sykkelferie hvor alt går galt. Ta det med et smil og si: "shit, det var drøyt. Men en erfaring rikere". Det er ikke noe liv å stresse rundt i et sånt kvelende parforhold. Du har så vanvittig mange år på å roe ned. Ikke la det gå utover ungdomstiden din. Voksen har man resten av livet til å være.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Høres ut som at forelskelsen har gått over og du begynner å innse at du antaglivis er sammen med feil person.

 

Han virker å ha lyst tli å se på fotball, gjøre som han vil og samtidig ha kontroll over deg. Ambisjonene hans for deg virker å være kassa på Rimi og passe på ungen i fritiden, så trenger ikke han å gjøre noe innsats for å inkludere deg eller hjelpe deg med å nå dine mål.

 

Du bør si ifra at du også har lyst til å gjøre ting og at i et forhold så må det kompromisser til for at det skal fungere og at f.eks all fotballen blir for mye for deg. Nevn ting som du plages med og spør om han vil jobbe med å bli bedre på det og hva han tenker generelt om at det er en rekke ting som du utsettes for og som gjør deg ukomfortable.

 

Hvis han ikke vil gjøre noen forandringer og synes at det er bra som det er, så er det kanskje lurt at han flytter videre uten deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei Reflected!

Jeg skjønner du er i en vanskelig situasjon, og at dette ikke er noe lett valg for deg. Kjæresten din har helt sikkert mange gode sider, som du også skriver at han har. Men selv om han har mye positivt ved seg og du er glad i ham, så synes jeg ikke denne utviklingen høres bra ut. Det ser ut som han er veldig kontrollerende, og jeg vil si det er merkverdig at han ikke støtter deg mht. skolegang eller vil ha deg med når han skal møte venner. Det er vanskelig, og sikkert ikke lurt, å skulle si noe om andres forhold, som jeg strengt tatt ikke vet noe om. Men likefullt tror jeg at jeg, hvis jeg var i din situasjon, ville gjort det slutt. Tenker faktisk at jo før, jo heller, for uten sosialt nettverk og jobb der du bor blir du bare mer og mer avhengig av ham, og da blir det verre å gjøre det slutt. Nå har du et hav av muligheter foran deg!

 

Uansett hva du gjør ønsker jeg deg lykke til :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...