Gå til innhold

No er Virtual Console ute på Wii U (WiiU)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes di kunne hatt di gammle spillene gratis. Det blir for dumt å kjøpe di på nytt hver gang nintendo lager consol + det kunne jo lokket mer folk til å kjøpe makkverket deres.

 

Man må ikke kjøpe de på nytt ved hver konsoll, man kan fortsatt bruke wii virtual console på wii u, og dersom man ønsker å oppgradere et spill til wii u versjonen kan man betale en sterkt redusert pris (nes går fra 5$ til 1$, snes fra 8$ til 1.5$)

 

Men ja, det er overpriset

Endret av Flightmare
  • Liker 1
Lenke til kommentar

har emulator på pc og man kan kjøpe en adapter for snes/nes kontrolleren.... så å betale 40-60 spenn for disse 30-40 år gammle spilla i digitalt format er rene robberiet.

Du presterer å snakke om robberi, etter at du har presisert at du selv bruker emulator i stedet for å kjøpe spillene? Oppegående..

 

Jeg vil ikke gå så langt som å kalle det et ran. For de som ikke har noen VC-spill fra før synes jeg ikke prisene er avskrekkende, men mulig man kunne holdt seg litt lavere. Om du har spillene fra før, derimot, så er det helt tullete å måtte kjøpe de på nytt, selv om summen er symbolsk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du presterer å snakke om robberi, etter at du har presisert at du selv bruker emulator i stedet for å kjøpe spillene? Oppegående..

 

Jeg vil ikke gå så langt som å kalle det et ran. For de som ikke har noen VC-spill fra før synes jeg ikke prisene er avskrekkende, men mulig man kunne holdt seg litt lavere. Om du har spillene fra før, derimot, så er det helt tullete å måtte kjøpe de på nytt, selv om summen er symbolsk.

 

Betyr vel ikke at han ikke eier spillene, har det falt deg inn at han kanskje kjøpte de på snes?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Du presterer å snakke om robberi, etter at du har presisert at du selv bruker emulator i stedet for å kjøpe spillene? Oppegående..Jeg vil ikke gå så langt som å kalle det et ran. For de som ikke har noen VC-spill fra før synes jeg ikke prisene er avskrekkende, men mulig man kunne holdt seg litt lavere. Om du har spillene fra før, derimot, så er det helt tullete å måtte kjøpe de på nytt, selv om summen er symbolsk.
Betyr vel ikke at han ikke eier spillene, har det falt deg inn at han kanskje kjøpte de på snes?AtW

 

riktig.. har mye snes/nes spill, digger 8/16bit tiden til nintendo... jeg sa bare at emulator er tilgjengelig på pc, og jeg mener disse 30-40 år spilla skulle enten ha vært gratis eller solgt i en pakke på 150stk for en 50 lapp eller noe. dette hadde vært en grei deal... men 40-60kr pr stykk det er robberi ja....

Lenke til kommentar

Betyr vel ikke at han ikke eier spillene, har det falt deg inn at han kanskje kjøpte de på snes?

 

AtW

 

Ja, det kunne ha falt meg inn, men jeg antar "by default" at når noen kommer med påstander som det, så eier de ikke spillene selv (med mindre man selv presiserer det, selvfølgelig). Så kan man selvfølgelig diskutere om det er en rimelig antakelse, noe det selvfølgelig er mulig at det ikke er. Mine erfaringer tilsier dog at det i stor grad er en rimelig antakelse, men jeg burde kanskje ha presisert dette før jeg kom med en slik påstand.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er naivt å forvente at et firma skal gjøre noe som helst uten å ta betalt for det.

 

Hvis man allerede har et gammelt spill kan man fortsatt spille det på den gamle konsollen. Man har ikke noe krav på at det skal portes gratis til alle fremtidige konsoller. Hyggelig at N tross alt gir et prisavslag.

 

Jeg synes prisene høres greie ut hvis det gjøres en god jobb med å porte spillene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er naivt å forvente at et firma skal gjøre noe som helst uten å ta betalt for det.

 

Hvis man allerede har et gammelt spill kan man fortsatt spille det på den gamle konsollen. Man har ikke noe krav på at det skal portes gratis til alle fremtidige konsoller. Hyggelig at N tross alt gir et prisavslag.

 

Jeg synes prisene høres greie ut hvis det gjøres en god jobb med å porte spillene.

 

Det er jo ikke hyggelig i det hele tatt, det koster like mye som topptitler som er ganske nye. De kjører svært drøye priser, jeg synes det er merkverdig at noen vil forsvare de.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er naivt å forvente at et firma skal gjøre noe som helst uten å ta betalt for det.Hvis man allerede har et gammelt spill kan man fortsatt spille det på den gamle konsollen. Man har ikke noe krav på at det skal portes gratis til alle fremtidige konsoller. Hyggelig at N tross alt gir et prisavslag.Jeg synes prisene høres greie ut hvis det gjøres en god jobb med å porte spillene.
Det er jo ikke hyggelig i det hele tatt, det koster like mye som topptitler som er ganske nye. De kjører svært drøye priser, jeg synes det er merkverdig at noen vil forsvare de.AtW

 

Det koster ikke like mye som nye topptitler. Det koster fra 1/10 til 1/5 av nye titler.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Altså, hvor gjerrige har folk blitt egentlig? Joda, det kunne kanskje vært en 10'er billigere eller slikt, men å foreslå en pakke med 150 spill for en 50-lapp er jo bare latterlig. Super Mario World vil fortsatt gi deg timesvis med god underholdning, og det at grafikken er utdatert er ingen stopper for dette. 50-60 kroner for et såpass epic spill er ikke veldig mye.

 

Og alle dere som sutrer over at dere har kjøpt spillet til snes/wii og burde fått det helt gratis? Boo fu**** hoo. Forventet dere at alle de gamle vhs'ene deres ble byttet ut til dvd'er, deretter bluray også?

 

Jeg har kjøpt zelda - a link to the past i X antall varianter til diverse konsoller, og betaler med glede. Disse spillene kostet 6-700 kroner da de kom ut - eller er dere alle for unge til å huske hvordan det var da spill VIRKELIG kostet tett?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det koster ikke like mye som nye topptitler. Det koster fra 1/10 til 1/5 av nye titler.

 

Jeg sa ikke nye, jeg sa "ganske nye", man får jevnlig topptiler fra bare litt tilbake til under 10 euro.

 

AtW

 

Altså, hvor gjerrige har folk blitt egentlig? Joda, det kunne kanskje vært en 10'er billigere eller slikt, men å foreslå en pakke med 150 spill for en 50-lapp er jo bare latterlig. Super Mario World vil fortsatt gi deg timesvis med god underholdning, og det at grafikken er utdatert er ingen stopper for dette. 50-60 kroner for et såpass epic spill er ikke veldig mye.

 

Og alle dere som sutrer over at dere har kjøpt spillet til snes/wii og burde fått det helt gratis? Boo fu**** hoo. Forventet dere at alle de gamle vhs'ene deres ble byttet ut til dvd'er, deretter bluray også?

 

Jeg har kjøpt zelda - a link to the past i X antall varianter til diverse konsoller, og betaler med glede. Disse spillene kostet 6-700 kroner da de kom ut - eller er dere alle for unge til å huske hvordan det var da spill VIRKELIG kostet tett?

 

Har vel mindre med gjerrighet å gjøre, og mer at man får mye mere for pengene andre steder.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...