Gå til innhold

The Elder Scrolls V: Skyrim får «legendarisk» utgave (PS3, Windows, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OOoooooog har de fiksa den jævla Destruction-scalingen og de andre radbrukne skillsa (smithing, enchantment og alchemy på smithing og enchanting) enda??

 

Nei?

Da har de egentlig ikke lyst til å selge dette til meg, når de ikke er villige til å bruke 15 minutter på å forandre det som åpenbart ikke fungerer.

Har du ikke forstått at Skyrim blir en million milliard ganger bedre med modder? :lol: :lol: :lol: :lol:

 

Det største problemet med Skyrim er hvor statisk verdenen er, men dette kommer aldri til å bli fikset fordi det er for mye jobb for et moddeteam og Bethesda har ikke peiling på hvordan de lager en organisk verden. Det eneste håpet nå er at The Witcher 3 klarer å sette en ny standard.

Endret av arni90
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det største problemet med Skyrim er hvor statisk verdenen er, men dette kommer aldri til å bli fikset fordi det er for mye jobb for et moddeteam og Bethesda har ikke peiling på hvordan de lager en organisk verden.

 

Jeg er enig med deg at det er generelt for stor jobb for moddere, men så finnes det Nehrim total conversion til Oblivion. Jepp, Nehrim er fortsatt bedre en Skyrim, selv om det er en mod til et eldre spill.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg at det er generelt for stor jobb for moddere, men så finnes det Nehrim total conversion til Oblivion. Jepp, Nehrim er fortsatt bedre en Skyrim, selv om det er en mod til et eldre spill.

Personlig syns jeg hele "mods gjør TES langt bedre"-argumentet er litt tåpelig, om Morrowind, Oblivion og Skyrim kunne stått på egne ben uten mods hadde modstøtten hatt voldsomt mye større påvirkning på spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså jeg er enig med deg der. Mods gjør TES bedre, men om selve spillet hadde hatt et spillmotor som var bygd skikkelig og mer engasjerende gameplay, så ville det ha vært et mye bedre basis for mods også.

 

Men angående påvirkningskraft av mods: Poison mod i Morrowind ble en del av alchemy i Oblivion. Hester var også en mod i Morrowind, som ble en del av Oblivion og igjen var det bare kopiering, for det var moddere som først introduserte kamp på en hest, som ble kopiert til Skyrim. Det er alltid mods som innoverer spillmekanikker som blir kopiert til neste TES spill.

Lenke til kommentar

OOoooooog har de fiksa den jævla Destruction-scalingen og de andre radbrukne skillsa (smithing, enchantment og alchemy på smithing og enchanting) enda??Nei?Da har de egentlig ikke lyst til å selge dette til meg, når de ikke er villige til å bruke 15 minutter på å forandre det som åpenbart ikke fungerer.

 

Må si meg enig der... de burde fokusert på å fikse allt av små bugs som fortsatt er i spillene, istedenfor å lage en samlepakke for så å begynne på noe helt annet.... heller et bug fritt spill enn samlepakke!!

Lenke til kommentar

Personlig syns jeg hele "mods gjør TES langt bedre"-argumentet er litt tåpelig, om Morrowind, Oblivion og Skyrim kunne stått på egne ben uten mods hadde modstøtten hatt voldsomt mye større påvirkning på spillet.

TES-serien gir spilleren veldig stor frihet, og for meg hjelper mods meg i stor grad grad slik at jeg kan spille slik jeg vil. Det er vel knapt noen rollespill som er mer modbart og har et større mod-community en TES-serien, og det bidrar til å styrke spillopplevelsen.

 

For deg som misliker Skyrim er det jo klart at mods ikke kan redde spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Strålande. :) Når denne kjem på tilbod, blir det nok å kjøpe det, og installere det som måtte vere av essensielle modifikasjonar. Det blir stadig færre spel eg kjøper på utgivelsesdagen, og eg vart skuffa når eg kjøpte forrige TES-spel på den måten. Følte eigentleg ikkje eg fekk full valuta for pengane eg betalte for Oblivion før eg spelte gjennom Nehrim, men sjølv det spelet vart haldt attende av den underliggande motoren (Oblivion sin UI var frykteleg).

 

Der var ei stund ting såg veldig bra ut for åpen verd rollespel-sjangeren, men no er der ikkje so mykje eg gledar meg til. Bethesda slit med å lage truverdige spelverdener. Two Worlds var ein lovande start for Reality Pump, men TW2 er etter sigande eit steg i feil retning. Piranha Bytes brukte å levere det eg ville ha kvar gong, men sjølv om Risen 2 ikkje var direkte dårleg, levde det ikkje opp til tidlegare spel frå utviklaren. Det at eg berre har spelt gjennom det ein gong talar for seg sjølv.

 

Eg kryssar fingrane for The Witcher 3, og diverse Kickstarter-prosjekt.

 

Kay

Lenke til kommentar

Synes det er rart det er så mye Skyrim-hat ute og går. Spillet er i mine ønyne glimrende, og er langt bedre enn summen av hver del.

 

Uansett mener jeg Skyrim har hatt en positiv effekt på markedet, ettersom flere utviklere nå ønsker å lage åpne verdner i stil med det Bethesda holder på med. Både CD Projekt Red og Bioware har jo kunngjort at de har tatt inspirasjon fra serien, og kommer til å bygge mer på store, åpne områder.

Lenke til kommentar

Synes det er rart det er så mye Skyrim-hat ute og går. Spillet er i mine ønyne glimrende, og er langt bedre enn summen av hver del.

Skal vi se:

Kampsystemet (90% av spillet) er elendig, det kopierer andre spill på en svært lite kompetent måte.

Det er ingenting nytt å utforske etter 3 timer, 99.9% av områdene i Skyrim er ren copypasta. Selv Ocarina of Time har mer varierte områder å utforske enn det.

Historien og universet er mindre originalt enn Eragon-serien.

Interaktiviteten er begrenset til å drepe banditter som er tilfeldig generert av spillet, det du gjør i spillet har ingen innvirkning på resten av verdenen.

Det er alt for mange lasteskjermer!

Spillmotoren er skrekkelig dårlig optimalisert.

Grafikken er svært primitiv for å være lansert i 2011, det er i beste fall sammenlignbart med Half Life 2.

Stemmeskuespillet er latterlig dårlig, noe som er grunnen til at arrow in the knee er blitt et meme.

Spillverdenen føles langt mindre enn i spill som Just Cause 2 og STALKER.

 

tl;dr

Skyrim gjør ingenting nytt, og det det prøver å gjøre er svært inkompetent gjennomført.

 

Uansett mener jeg Skyrim har hatt en positiv effekt på markedet, ettersom flere utviklere nå ønsker å lage åpne verdner i stil med det Bethesda holder på med. Både CD Projekt Red og Bioware har jo kunngjort at de har tatt inspirasjon fra serien, og kommer til å bygge mer på store, åpne områder.

Skyrim hadde ikke en positiv effekt på markedet, du kan takke Morrowind, STALKER, A Link to the Past, og GTA3 for det. En åpen verden er ikke nødvendigvis bedre. Du kan ikke ofre pacing for frihet i historie og gameplay, da ender man opp med ingen av delene.

 

CD Projekt Red har forhåpentligvis lært av feilstegene til Skyrim også, jeg tror ikke de kommer til å ofre pacing og interaktivitet i verdenen bare for å gjøre spillet større. Mitt håp er at de gjør noe av det samme som i Arkham City der du kunne gjøre små sideoppdrag i verdenen med mer og mer ble låst opp etter hvert som spillet gikk videre.

 

Bioware har mistet veldig mye av talentet de hadde en gang i tiden, det de gjør nå er å flyte på tidligere storheter som Baldur's Gate, Neverwinter Nights, KOTOR, Jade Empire, Mass Effect, Dragon Age: Origins, og Mass Effect 2 samt blinde fanatikere uten evne til å vurdere om det de spiller er bra eller dårlig. Etter DA2, TORTANIC og ME3 har jeg ingen tro på at Bioware kan lage et bra historiedrevet RPG lengre, men ME3 viste at de definitivt har talentet for å lage en grei action-RPG.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er kun sta så lenge jeg er 100% sikker på hva jeg skriver om. Dessuten handler diskusjonen (fortsatt) om Skyrim.

Greit, men jeg er ikke sikker på at det alltid er slik.

Du skriver:

Stemmeskuespillet er dårlig, det er ikke en smakssak.

 

Mener du at det finnes etablerte kriterier for hva som er godt stemmeskuespill? Eksisterer det en bransjestandard? Jeg kjenner ikke til det, og mener at kvalitet på stemmeskuespill i høyeste grad er subjektivt, altså en smakssak.

Lenke til kommentar

Greit, men jeg er ikke sikker på at det alltid er slik.

Du skriver:

 

 

Mener du at det finnes etablerte kriterier for hva som er godt stemmeskuespill? Eksisterer det en bransjestandard? Jeg kjenner ikke til det, og mener at kvalitet på stemmeskuespill i høyeste grad er subjektivt, altså en smakssak.

Problemet med stemmeskuespillet i Skyrim er at svært få av setningene som sies er troverdige setninger, folk snakker rett og slett ikke på den måten NPCer snakker i Skyrim. Det er også veldig mange tilfeller av at følelsene en stemme får under visse situasjoner ikke samsvarer med hvordan stemmen høres ut i Skyrim.

 

Nei, det er ingen bransjestandard, jeg sammenligner mot andre spill som Alpha Protocol og Mass Effect. Jeg vurderer kun hvor autentisk stemmeskuespillet er.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Jeg er en av de som koser meg fælt i Skyrim, men jeg klarer da visselig å innse at det ikke er perfekt.

De punktene arni90 ramser opp er gyldige argumenter.

Jeg klarer å hygge med med Skyrim på tross av alt dette, men skjønner godt at ikke alle klarer å lukke øynene for dets mangler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...