Gå til innhold

To menn ble tiltalt for Telenor-hackingen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Don't kill the messenger!

En kompis av meg greide å hacke seg inn på get sin nettside, han ringte til og med og forklarte til dem men de ble ikke hørt... han fikk opp en haug med info... senere fikset de sikkerhetshullet..Men han ble ikke anmeldt eller noe som helst, men fy... om han hadde blitt det... er jo dems feil at de gir blaffen!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Don't kill the messenger!
En kompis av meg greide å hacke seg inn på get sin nettside, han ringte til og med og forklarte til dem men de ble ikke hørt... han fikk opp en haug med info... senere fikset de sikkerhetshullet..Men han ble ikke anmeldt eller noe som helst, men fy... om han hadde blitt det... er jo dems feil at de gir blaffen!

Men sjølv om du ikkje har kryptert filene dine (godt nok) og ikkje alltid har augene dine retta mot pc'en din, så betyr ikkje det at det er rett av meg å anskaffe meg filene frå disken din. Men i saken du nevner, så burde dei jo heller takke han.

Lenke til kommentar

Dette er et vedvarende problem for alle bransjer som driver med lagring av data på nettet. Google gjør det rette, de belønner folk som finner sikkerhetshull, Telenor osv. får flere hull og dårligere sikkerhet siden de helst vil sende folk i fengsel hvis du avslører noen hull.

 

Varslere blir ignorert eller straffet her i Norge, alt etter hva som passer best. Skal man varsle noe må man sikre seg selv mot hevn.

(Jeg er ikke enig i at slike lister bør offentliggjøres, men jeg håper Telenor taper saken da de selv var ansvarlig for den dårlige sikkerheten).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Don't kill the messenger!
En kompis av meg greide å hacke seg inn på get sin nettside, han ringte til og med og forklarte til dem men de ble ikke hørt... han fikk opp en haug med info... senere fikset de sikkerhetshullet..Men han ble ikke anmeldt eller noe som helst, men fy... om han hadde blitt det... er jo dems feil at de gir blaffen!
Men sjølv om du ikkje har kryptert filene dine (godt nok) og ikkje alltid har augene dine retta mot pc'en din, så betyr ikkje det at det er rett av meg å anskaffe meg filene frå disken din. Men i saken du nevner, så burde dei jo heller takke han.

 

Hvis jeg ikke husker feil er det ulovlig å gå inn i en ulåst bil, det blir fortsatt regnet som en form for innbrudd selv om eieren ikke har låst døra. Forsikringsselskapet vil likevel ikke dekke det hvis noe blir stjålet.

Lenke til kommentar

Hadde ikke disse karene slengt det ut på en så drastisk måte, ville ikke teleselskapene fått ræva i gir på saken.

 

Å anmelde to personer som faktisk fant sikkerhetshullet OG sa i fra om det, er bare idiotisk og selvmotsigende, egentlig.

 

Er dette takken for at de belyser en såpass seriøs feil?

Syns det virker som en dårlig måte å skjule sin egen idioti ved å late som at de to er bad guys, når de absolutt ikke hadde trengt å si i fra om noe som helst. (og da heller brukt informasjonen kriminelt)

 

Da hadde forsåvidt ikke denne saken vært kjent, mest sannsynlig, og mange av selskapenes kunder ville stått i fare for å få lekket sensitiv informasjon.

 

FY SKAMME SEG til teleselskapene i saken, snakk om å være utakknemlige, hovne møkksekker!

 

Lykke til i rettsak, måtte rettferdigheten seire og teleselskapene trekke seg tilbake med halen mellom beina og unnskyldning!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper Get er bedre.

Get er bedre.

Get

Get

Get

 

Prepare for the worst!

 

Flere naboer sier det er bra, men kommer veldig ann på hvor man bor, de på den ene siden av gaten elsker det, de på den andre må resette rutern daglig. Vi er på den siden det skal funke bra på tho. 30/5 slår 8/1 selv om det er litt ustabilt. Så lenge det ikke er ustabilt når jeg skal spille.

Lenke til kommentar

Kan ikke si at jeg støtter de tiltalte. Jeg mener det er unødvendig å ramme kundene til Telenor for å poengtere at Telenor sin "sikkerhet" er dårlig. På en annen side syns jeg Telenor har hauset opp saken litt i overkant også. Ingen har lidd at dette. Og fiksen for kundene var jo rimelig enkel, bytt passord.

 

Er spent på å få se utfallet i saken.

Lenke til kommentar

Skummelt hvor mange som synes det er "helt greit" å publisere slik informasjon fordi 1) det var for enkelt å skaffe den i utgangspunktet, 2) de forsøkte å varsle gjennom vanlige kanaler og 3) det er telenor vi snakker om. Hadde deres intensjon vært å gjøre Telenor oppmerksom på feilen så ville de aldri i verden ha publisert listen med tilhørende gps-koordinater

 

Internett har en "skyt fra hofta" form for selvjustis der karma tydeligvis rettferdiggjør det meste.

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Skummelt hvor mange som synes det er "helt greit" å publisere slik informasjon bare fordi det var for enkelt å skaffe den i utgangspunktet. Å hacke et firma for å så publisere informasjonen man skaffer til veie er (og skal være) ulovlig.

De har prøvd å si fra til de det gjelder mange ganger. Men store selvskaper høre jo ikke etter. Om de kan få tak i det kan andre det og, så de gjør forbrukerne en tjeneste ved å opplyse om at deres informasjon er lett tilgjengelig for de med litt innsikt.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...