Gå til innhold

Ustabilt nett tilsynelatende tilfeldige tidspunkt på dagen.


Anbefalte innlegg

Router: ZyXEL P-2812 HNU

 

Har seg så at mellom 16:00-01:00 mister vi konstant nettet i hjemmet. Det er kanskje på i 4 minutter før det forsvinner og er vekke i 1-2 minutter. Noen ganger forsvinner det helt og da er det borte i flere timer.

 

Har ringt Telenor og de sier det ikke er noe problem på linjen. Fikk tilsendt en ny Router (overnevnt).

 

Nå som jeg har forklart problemet så kort og punktlig som nødvendig, kan jeg også nevne at dette ikke skjer hver dag, heller ikke hele tiden mellom nevnte klokkeslett. Har ingen betydning hvor mange som er på nettet, hva nettet brukes til (Hard nedlasting / Nettavis).

 

Når nettet er vekke lyser "Trådløs", men resten roterer mellom av og fortblinkende. "Telefon 1" er på hele tiden.

 

Noen som vet hva problemet er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dette normalt kun skjer i den tidsperioden du nevner, så kan det være støy på telefonlinjen til sentralen som er årsak. Men det er vanskelig når Telenor ikke er spesielt interessert i problemstillingen...

 

Jeg hadde problem med at nettlinjen falt ut hver gang det var sol og varmt ute. Årsaken var 99,9% sikkert at varme i sentralen fikk modem / dslam i sentralen til å bryte sammen (jeg kjølte ned eget modem med vifte for å være sikker). Jeg skrev dette og sendte melding til Telenor, men omtrent alt de skrev tilbake var at jeg selv måtte betale dersom feilen lå hos meg...

 

Jeg byttet da til internett via TV-kabel og nå er jeg strålende fornøyd med stabilitet og det hele.

Lenke til kommentar

Hvis dette normalt kun skjer i den tidsperioden du nevner, så kan det være støy på telefonlinjen til sentralen som er årsak. Men det er vanskelig når Telenor ikke er spesielt interessert i problemstillingen...

 

Jeg hadde problem med at nettlinjen falt ut hver gang det var sol og varmt ute. Årsaken var 99,9% sikkert at varme i sentralen fikk modem / dslam i sentralen til å bryte sammen (jeg kjølte ned eget modem med vifte for å være sikker). Jeg skrev dette og sendte melding til Telenor, men omtrent alt de skrev tilbake var at jeg selv måtte betale dersom feilen lå hos meg...

 

Jeg byttet da til internett via TV-kabel og nå er jeg strålende fornøyd med stabilitet og det hele.

Jeg betaler selvfølgelig hvis feiler ligger hos meg. Hvis feilen ligger hos dem kommer jeg til å bytte levrandør.

Det skal ikke være nødvendig for meg å betale dyre dommer for å ha et nett som bryter i tide og utide fordi de ikke klarer å levere noe pålitelig nett.

 

Jeg takker og bukker for svar!

 

Jeg ringer Telenor i morgen og hører hvordan det står til. Er IKKE fornøyd med internettet slik det er i dag, eller var 4 år siden.

 

Linjen er forresten 16/6, er usikker på om dette har noen betydning.

Lenke til kommentar

 

Du mener nok 16/0.6, ettersom at Telenor ikke leverer 16/6. Uansett; hvis du skifter til 25/5 så vil du unngå linjeleie, og dermed spare penger på høyere hastigheter :)

Er bra du er mer våken enn meg, hehe.

 

16/0.6 selvfølgelig.

 

Hvordan sparer man penger på å oppgradere til 25/5? Hvor mye er det for linjeleie? Tilbyr de 25/5 overalt, eller tilbys dette bare der det er fiber?

Lenke til kommentar

Er bra du er mer våken enn meg, hehe.

 

16/0.6 selvfølgelig.

 

Hvordan sparer man penger på å oppgradere til 25/5? Hvor mye er det for linjeleie? Tilbyr de 25/5 overalt, eller tilbys dette bare der det er fiber?

 

Her: http://www.teleprise...ng=nedHastighet

 

Man må ikke ha fiber for å få høye hastigheter til lave priser. Eksempler fra prislisten i linken:

 

PowerTech VDSL2 privat 50000/20000 498 kr. per måned 0 kr. i etablering.

Broadnet Privat AS ADSL 20000/1000 295 kr. per måned 0 kr. i etablering.

Telipol Bredbånd 40 40000/20000 399 kr. per måned 0 kr. i etablering.

 

Som man kan se er det flere eksempler på mye større hastigheter til ikke fullt så høye priser.

Sammenlikne med for eksempel med NextGenTel som krever NextFiber 3 - Sykkylven

1148 kr. per måned og 5990 kr. i etablering for et 50000/50000 abonnement.

 

Vær også oppmerksom på at noen leverandører kun leverer i sitt eget område.

Endret av LinkZelda
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan sparer man penger på å oppgradere til 25/5? Hvor mye er det for linjeleie? Tilbyr de 25/5 overalt, eller tilbys dette bare der det er fiber?

Her kan du sjekke med telefonnummeret ditt om du kan oppgradere.

 

Hva du mest sannsynlig betaler nå er 399kr,- pr. måned for abonnementet, pluss linjeleia på 79kr,-

Når du skifter over til 25/5 så koster det 449kr,- de første 12 månedene, noe som gjør at du kommer til å spare 29kr,- i måneden :)

 

VDSL bruker de allerede eksisterende kobberlinjene som er lagt, noe som gjør at det eneste som trengs å bli gjort av Telenor er å forandre litt på oppsettet i sentralen deres.

Endret av Frekvens
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...