Gå til innhold

Slik kan spillgrafikk se ut i tiden fremover


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pent, men mye av det ser veldig sterilt ut.

 

Som jeg skulle sagt det selv, det er veldig pent, men litt for sterilt.

Jeg skulle like å se masse støvpartikler, volume fog, virvelvinder, grums!

 

Jeg så også en collision i demoreel'en der bilen settes sammen igjen, i fangeren.

 

Har egentlig ikke noe annet å utsette, er veldig imponert.

Lenke til kommentar

Ja det ser pent ut, men dette er verdiløst uten et bra spill.

Kanskje fokusere litt mer på, andre ting? Som tja, jeg vet ikke... som god historie som henger på greip, karakterer som faktisk er interessante, spill mekanikk der jeg faktisk må tenke litt og får lov til å gjøre ting selv?

 

Meh, men dette er vel litt for mye å håpe på. =/

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Vil si at denne fremvisningen er en del begrenset av youtube sin 1080p kvalitet... Det virker også som om det ikke akkurat er verdens høyeste kvalitet på en del av det som blir fremvist (lite detaljerte meshes og textures). Når det gjelder det med at det ser sterilt ut så er det noe som lett fikses med textures (fikk for eksempel veldig detaljerte og gode sandstormer i Fallout New Vegas med en texture mod).

 

Ellers så virker selve lys settingen imponerende, men ikke så mye bedre en det som er vist før da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja det ser pent ut, men dette er verdiløst uten et bra spill.Kanskje fokusere litt mer på, andre ting? Som tja, jeg vet ikke... som god historie som henger på greip, karakterer som faktisk er interessante, spill mekanikk der jeg faktisk må tenke litt og får lov til å gjøre ting selv?Meh, men dette er vel litt for mye å håpe på. =/

 

Veldig enig med denne fornuftige posten.

Denne vakre grafikken er vel og bra, men jeg savner virkelig at det ligger noe substanse i bunn i form av....ja du nevner det viktigste i ditt innlegg.

Lenke til kommentar

En noe tvetydig artikkel må jeg si. Overskriften sier "Slik kan spillgrafikk se ut i tiden fremover", men i selve artikkelen kommer det da ganske tydelig frem at dette ikke har noen direkte sammenheng med tradisjonell spillutvikling. Men snarere hvordan spillgrafikk og spillmotorer kan være en viktig ressurs for å visualisere byggeprosjekter og lignende, på en mer troverdig måte enn i dag. Kanskje også implementere interaktive elementer i fremvisningen, men dette vil antagelig være av liten interesse for andre enn de involverte i prosjektet.

 

Ville heller kalt dette for morgendagens arkitektmodeller.

 

Det virker uansett noe merkelig å kalle dette fremtidens spillgrafikk da alt innholdet er laget på en eksisterende motor som allerede brukes av flere spill på markedet.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar
Ja det ser pent ut, men dette er verdiløst uten et bra spill.Kanskje fokusere litt mer på, andre ting? Som tja, jeg vet ikke... som god historie som henger på greip, karakterer som faktisk er interessante, spill mekanikk der jeg faktisk må tenke litt og får lov til å gjøre ting selv?Meh, men dette er vel litt for mye å håpe på. =/
Veldig enig med denne fornuftige posten. Denne vakre grafikken er vel og bra, men jeg savner virkelig at det ligger noe substanse i bunn i form av....ja du nevner det viktigste i ditt innlegg.

 

Les igjen at dette er en teknologidemo, kun for å vise hva Cryengine 3 er god for. Selvfølgelig er jo denne videoen soleklart laget for å promotere Enodo selv, som driver med simuleringer av diverse ting for industrien og bedrifter, men som sagt så er det en teknologidemo... Grafikkmotorer blir ikke bare brukt til spilling;)

Lenke til kommentar

Ja det ser pent ut, men dette er verdiløst uten et bra spill.Kanskje fokusere litt mer på, andre ting? Som tja, jeg vet ikke... som god historie som henger på greip, karakterer som faktisk er interessante, spill mekanikk der jeg faktisk må tenke litt og får lov til å gjøre ting selv?Meh, men dette er vel litt for mye å håpe på. =/

 

Forfattere har ikke noe med grafikken å gjøre. 2 forskjellige teams som jobber med 2 forskjellige ting.

Lenke til kommentar

Jeg føler Cryengine alltid har vært best på landskap. Det er et eller annet med bysetingen som ikke nesten ikke kan sette ord på, som gjør at spillet føles statisk, tamt og litt kjedelig.

 

Dette er liksom hva de lover:

 

rrlbvq.jpg

8x3g91.jpg

 

Og dette er hva jeg føler når jeg spiller: (tamt og kjedelig)

166kx6p.jpg

 

Samme med f.eks biler i Crysis, ser ut som lekebiler, de føles så statiske ut

 

25rkql2.jpg

 

 

Av det jeg har sett hittill, liker jeg faktisk grafikken til GTA V bedre, de har fått spillet til å se "levende" ut:

 

nn09i8.jpg

 

Alikevel ser vi jo at potensiale til Cryengine ligger her:

35c4pb9.png

 

 

Så hvorfor er spillene da så "statiske"? Cryengine 3 er så bra på papiret, men jeg føler alikevel mange(som f.eks Rockstar) nesten imponerer meg mer alikevell, mindre pikser eller ei.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Ja det ser pent ut, men dette er verdiløst uten et bra spill.

Kanskje fokusere litt mer på, andre ting? Som tja, jeg vet ikke... som god historie som henger på greip, karakterer som faktisk er interessante, spill mekanikk der jeg faktisk må tenke litt og får lov til å gjøre ting selv?

 

Meh, men dette er vel litt for mye å håpe på. =/

 

Hva i all verden har dette med bra grafikk å gjøre? Bra grafikk betyr vel ikke automatisk at spillet er dårlig.....

Lenke til kommentar
Ja det ser pent ut, men dette er verdiløst uten et bra spill.Kanskje fokusere litt mer på, andre ting? Som tja, jeg vet ikke... som god historie som henger på greip, karakterer som faktisk er interessante, spill mekanikk der jeg faktisk må tenke litt og får lov til å gjøre ting selv?Meh, men dette er vel litt for mye å håpe på. =/
Hva i all verden har dette med bra grafikk å gjøre? Bra grafikk betyr vel ikke automatisk at spillet er dårlig.....

 

Åh, beklager, jeg glemte at grafikk var gratis og var totalt uavhengig av resten av produksjonen....

Akkurat som arbeidet jeg gjør på verkstedet der jeg jobber er gratis og uvavhengig av tegnerne....

 

eeehhm, nei.

 

La oss ta minecraft f.eks. Det spillet hadde ikke vært mulig med slik grafikk, det hadde blitt for mye.

Final Fantasy har blitt til "SE HER! SE PÅ DENNE GRAFIKKEN!"

 

Sier ikke det blir automatisk dårlig nei, men det henger sammen.

Det finnes selvfølgelig unntak, men de aller fleste spillene med den nyeste grafikken har som regel redusert innhold. Noe som de ofte kompanserer med ved å ha masse DLC osv, for de trenger penger til... hva da? Å ja, betale for det dyre spillet de laget.

Hvorfor ble det så dyrt? Jeg kan garantere deg at det ikke er forfatterne som sitter der med alle penga.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...