Gå til innhold

PC er hovedplattformen for Dark Souls II (PS3, Windows, X360)


Anbefalte innlegg

Det er riktig at jeg ikke har spilt spillene, jeg har ikke god nok PC men jeg har lest endel om de og kjenner til den snedige mekanikken der spillere har mulighet til å invadere eller på andre måter påvirke andres enspiller spill. Jeg tenkte ikke på det at det at de som installerer mods som endrer oppløsning og lignende kanskje fortsatt har tilgang på multiplayer delen (altså tilkoblingen til andre spillere) av spillet. Men er det altså riktig som du sier at mods som eventuelt endrer på andre ting som karakterprogresjon og vanskelighetsgrad kan invadere spillet til folk som spiller uten mods? Det er jo veldig trist isåfall. Beklager mitt bombastiske og feilaktige svar.

 

Stemmer, alle som bruker mods og hacking vil kunne invadere spillet ditt under 2 krav:

1. Man er online

2. Man spiller i Human Form

 

De eneste måtene man kan påvirke andre sitt spill på er ved å legge igjen små notater her og der som er helt frivillig å lese, og man kan bli invitert over til en annen persons spill. i tillegg mener jeg å huske man kan se "spøkelser", dvs en gjennomsiktig spiller i noen sekunder enkelte steder. Disse er "spilt inn" på forhånd, så man kan ikke snakke med dem osv. Tenk ghost replay i racingspill osv. Det er så vidt jeg vet ikke mulig å "invadere" andre sine spill mot deres vilje. Dessuten gjelder jo dette kun om man spiller på nettet, selvsagt. Spiller man offline vil man ikke ha noe som helst med andre folk å gjøre.

Ikke helt riktig, som nevnt over, hvis man spiller online og er i human form kan man risikere å bli invadert av spillere.

Fordelen ved å spille i Human Form er at man får høyere "drop-rate" på items og at man kan summone NPC'er til hjelp under boss-fighter.

Man har også muligheten for å "Kindle" bonfires; og hvis en annen spiller online kindler den siste bonfiren du var på får man 1 Estus Flask

Whenever your last-rested bonfire is kindled online, you will automatically gain one Estus charge.
Being human allows you to kindle bonfires. Kindling a bonfire is permanent. While you must be in human form to kindle a bonfire, you can reap the benefits of a kindled bonfire while either human or hollowed. Resting or spawning at a kindled bonfire will give you 10 estus flasks rather than 5. After gaining the soul of a specific demon, you may kindle bonfires up to 3 times for a total of 20 estus flasks. Each time you kindle a bonfire, you pay one humanity point.

http://darksouls.wikidot.com/estus-flask

 

Drop rate / Summone NPC / Kindle bonfire - Hvis de gjøre dette mulig i Hollow Form, kan man spille offline, men ikke før i mine øyne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er man nødt til å være undead i DS2 også, eller kan vi endelig få lov å være i human form hele veien? Jeg likte Dark Souls ganske mye, men det irriterte vettet av meg at jeg ble nødt til å være zombie hele veien. Hva er vitsen med å lage egen figur i starten når man ikke får spille den?

 

Kan du ikke bare fikse det ved leirbålet? Jeg spiller stort sett i menneskelig form, mest fordi jeg synes zombien ser litt teit ut. :p

Lenke til kommentar

Hjelper jo ikke å "ikke dø så mye" når man må spille flere timer før man får bli menneske i første omgang, og det hjelper heller ikke å bruke leirbål om man ikke har noe humanity. Og seriøst: Ikke dø så mye? I Dark Souls, et spill med taglinen "You will die"? :p

Tips nummer 1 for å ikke dø så mye i Dark Souls:

Ikke bli truffet

Lenke til kommentar

Mulig du er en ekspert som har levd i Dark Souls siden det ble sluppet og kan gå gjennom det uten å dø en eneste gang, men vi vanlige dødelige dør ganske ofte. Å si det bare er å unngå å bli truffet er usedvanlig arrogant og idiotisk.

Det er fortsatt det beste tipset du kan få i slike spill. Å overleve er første prioritet, så lenge du er metodisk og holder hodet kaldt går det vanligvis bra ;)

 

Jeg fikk samme tips da jeg begynte å spille Monster Hunter Freedom, og da jeg endelig innså vidsommen i svaret var jeg istand til å gjøre HR9-oppdrag naken med Felyne Heroics i MHFU. Denne typen spill gir deg ingen snarveier til å bli god, jo fortere du skjønner det, jo fortere blir du god.

Lenke til kommentar

Hjelper jo ikke å "ikke dø så mye" når man må spille flere timer før man får bli menneske i første omgang, og det hjelper heller ikke å bruke leirbål om man ikke har noe humanity. Og seriøst: Ikke dø så mye? I Dark Souls, et spill med taglinen "You will die"? :p

 

Mulig du er en ekspert som har levd i Dark Souls siden det ble sluppet og kan gå gjennom det uten å dø en eneste gang, men vi vanlige dødelige dør ganske ofte. Å si det bare er å unngå å bli truffet er usedvanlig arrogant og idiotisk.

 

Nå kommer jeg meg gjennom asylet på et kvarter, men det er sant, husker det var litt vrient de første gangene. Nå du har kommet litt ut i spillet er det imidlertid ikke spesielt vanskelig å holde seg menneskelig sånn mesteparten av tiden. Dersom du ikke har drept bossen i et gitt område vil du få humanity ved å bare drepe nok fiender, og rottene som reker rundt omkring dropper iblant humanity i fast form når du dreper dem.

 

Hvis du har fått tak i den hvite såpesteinen (Solaire gir deg den rett etter at du har drept Taurus-demonen) kan du legge igjen tegnet ditt så andre spillere kan be om hjelp fra deg. Dette var noe jeg overså til langt inni spillet første gangen (verken Dark Souls eller Demon's Souls er spesielt flinke til å forklare deg hvordan spillet faktisk spilles :p), men det er faktisk grisenyttig for nybegynnere. Spillet er jo betydelig lettere når man er to (eller tre), og dersom man klarer å hjelpe en annen spiller med å kverke bossen får man humanity i belønning, i tillegg til en drøss med sjeler. Jeg pleier alltid å ta noen runder med multiplayer mot Taurus og gargoylene, ganske kjekk måte å få humanity og sjeler på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...