Gå til innhold

Test: Func MS-3 mus og Surface 1030 XL musmatte


Anbefalte innlegg

Er så lei at HW.no bruker pris som et negativ punkt. Det føles ut som et påtvungen minus poeng.

 

Er jo teknisk sett helt urelevant for produktet!

 

Fleste av oss har jobb og har fint råd til det meste. Mindreårigne, studenter, og late folk uten jobb, vil jo synes at ting er alt for dyrt (negativt) uansett.

 

Fokuser på varen, la folk selv bestemme om prisen er dyr/negativ.

Det er urelevant for produktets spesifikasjoner, ja. Men når et produkt er priset over sine naturlige konkurrenter, så synes jeg det ikke er noe i veien å sette pris som et minus. Eller evt som et pluss hvis det er et produkt som gir mye for pengene. Pris er jo tross alt det som alle vil vurdere ved et evt kjøp av hva det måtte være.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en func surface 1030 som er over 10 år gammel, vært i daglig bruk, den er like god enda. Bruker den glatteste siden, og flere steder på matten er den blitt helt blankpolert, men det er og eneste slitasje og det går ikke ut over bruken. Høykvalitetsprodukt, lett verdt penga.

 

Jeg hadde en func-matte som ble utslitt og per nu bruker jeg en stoffmatte fra Microsoft som kostet 2 dolares på DX.com (tror jeg). Faktisk minst like bra som funcen og den blir ikke utslitt.

Lenke til kommentar

den utformingen der ser bra ut, selv har jeg sår på ringefingeren på musehånda fordi den gnisser mot siden av musen akkurat der

 

Prøv å bruke ringfingeren på høyre musknapp, og hold langfingeren på scrollhjulet. Da slipper du også å flytte en finger frem og tilbake mellom scrollhjulet og ene musknappen hele tiden (for de av oss som bruker det flittig).

Lenke til kommentar

Enig i at det er meningsløst at prisen inkluderes som grunnlag for karaktergivning. Det lesere vil vite er hvor bra en ting er. Om de har råd til tingen, er noe man må vurdere selv. Hvis prisen inngår i karaktergivningen risikerer man å underminere muligheten for en slik vurdering: Hvorfor kjøpe den dyre tingen, når den billige tingen er "like bra"...

Lenke til kommentar

Har fortsatt mine fUnc surface 1030 jeg fikk under CS tia mi. Jeg brukte først den glatte siden, men en dag kom jeg til å prøve den ru siden og har ikke sett tilbake. Jeg har den samme matta som for 10 år siden uten noen tegn til slitasje. I tillegg har jeg 2 nye i skapet :p Men jeg må innrømme de kanskje er hakket for små av og til. Kanskje jeg oppgraderer til XL :)

Lenke til kommentar

Enig i at det er meningsløst at prisen inkluderes som grunnlag for karaktergivning. Det lesere vil vite er hvor bra en ting er. Om de har råd til tingen, er noe man må vurdere selv. Hvis prisen inngår i karaktergivningen risikerer man å underminere muligheten for en slik vurdering: Hvorfor kjøpe den dyre tingen, når den billige tingen er "like bra"...

 

Nettopp. I tillegg er priser variable - de tekniske egenskapene er stort sett konstante (gitt samme produksjon av varen).

 

Sett at produkt A er bedre enn produkt B, men dyrere. A får 4/5, B får 5/5, på grunn av pris. Så går prisen på A ned på nivå med produkt B, men kundene velger fortsatt produkt B fordi det fikk 5/5. (og ikke kom å si at hw oppdaterer alle testene sine etterhvert som prisene endrer seg).

 

Pris er en subjektiv vurdering som kan komme i etterkant.

Lenke til kommentar

Nettopp. I tillegg er priser variable - de tekniske egenskapene er stort sett konstante (gitt samme produksjon av varen).

 

Sett at produkt A er bedre enn produkt B, men dyrere. A får 4/5, B får 5/5, på grunn av pris. Så går prisen på A ned på nivå med produkt B, men kundene velger fortsatt produkt B fordi det fikk 5/5. (og ikke kom å si at hw oppdaterer alle testene sine etterhvert som prisene endrer seg).

 

Pris er en subjektiv vurdering som kan komme i etterkant.

 

Det er der det lønner seg å lese testen, og ikke se seg blind på karakterer.

Lenke til kommentar

Pris er en subjektiv vurdering som kan komme i etterkant.

Jeg ser poengene dine. På den ene siden er pris ikke relevant for produktet i seg selv. En femmer av en mus er god uansett om den koster 200,- eller 800,-.

 

Men, på den andre siden så er dette en relevant variabel for svært mange brukere. Det at noen av dere "har jobb og god råd" bør etter denne logikken heller ikke være relevant - din personlige jobbsituasjon påvirker da ikke kvaliteten til produktet.

 

Jeg er enig i at prisen ikke bør gå ut over karakteren, men bare til en viss grad. På et eller annet punkt blir forbrukeren ripped off uansett hvor god råd man har, og man må ta stilling til hva produsenten tilbyr i forhold til konkurrentene.

 

Er det ikke greit for anmelder å nevne at denne femmer-musen er dobbelt så dyr som en annen, like god femmer-mus i billigste nettbutikk? Hva hvis musen koster det tredobbelte enn en tilsvarende konkurrent, og bare fikk 4/5? Er pris aldri relevant?

 

Ville du betalt 39,- for en kartong med melk når du vet at konkurrenten til 19,- er like god?

 

Greit at noen av dere ikke bryr dere, men da er det bare å ikke la seg påvirke av minuspoenget. Det finnes svært mange som bryr seg om konkurransedyktighet.

 

Som RRhoads sa er det nok bedre å lese testen, og ikke bare se på karakter.

Endret av Torpedo_Peter
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9

Merkelig at pris kommenteres men ikke oppgis.

Prisguide.no finner laveste pris kr 699 (inkl. frakt hvis man velger NetOnNet)

Prisjakt finner laveste pris kr 544.

Dyr? Kommer an på om man vil betale så mye for en kablet mus.

Jeg kjøper spillmus pga funksjonalitet, ergonomi og nøyaktighet.

Og foretrekker en mus der man kan bruke den trådløst.

Logitech G700 og G700s er langt å foretrekke framfor denne. Disse har USB micro-port, og dermed kan jeg bruke kabelen som jeg vil mot andre enheter også.

Det er mulig spillere har bruk for musematte, men min erfaring med de Logotech-musene er at dette er helt unødvendig.

Driverne fungerer utmerket, og kvaliteten føles god.

 

I tester savner jeg referanser til andre produkter som matcher eller er bedre og/eller billigere hvis prisen anses som høy.

Lenke til kommentar

Jeg ser poengene dine. På den ene siden er pris ikke relevant for produktet i seg selv. En femmer av en mus er god uansett om den koster 200,- eller 800,-.

 

Men, på den andre siden så er dette en relevant variabel for svært mange brukere. Det at noen av dere "har jobb og god råd" bør etter denne logikken heller ikke være relevant - din personlige jobbsituasjon påvirker da ikke kvaliteten til produktet.

 

Jeg er enig i at prisen ikke bør gå ut over karakteren, men bare til en viss grad. På et eller annet punkt blir forbrukeren ripped off uansett hvor god råd man har, og man må ta stilling til hva produsenten tilbyr i forhold til konkurrentene.

 

Er det ikke greit for anmelder å nevne at denne femmer-musen er dobbelt så dyr som en annen, like god femmer-mus i billigste nettbutikk? Hva hvis musen koster det tredobbelte enn en tilsvarende konkurrent, og bare fikk 4/5? Er pris aldri relevant?

 

Ville du betalt 39,- for en kartong med melk når du vet at konkurrenten til 19,- er like god?

 

Greit at noen av dere ikke bryr dere, men da er det bare å ikke la seg påvirke av minuspoenget. Det finnes svært mange som bryr seg om konkurransedyktighet.

 

Som RRhoads sa er det nok bedre å lese testen, og ikke bare se på karakter.

 

Jeg tror egentlig vi er ganske enig, bare vi snur og vender litt på hva vi sier :)

 

Pris har selvsagt noe å si, og det må gjerne kommenteres i testen om varen virker overpriset, men selve bedømmingen om hva som er høy/lav pris vil jeg gjøre selv i kjøpsøyeblikket. Jeg vil bare ikke ha det inkludert i en karakter som jeg oppfatter som en teknisk vurdering av produktet. Kansje flisespikkeri, men dog.

 

Aller helst hadde jeg vel sett at det var separate karakterer for funksjonalitet, holdbarhet og "value for money".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Til høyre for enden av pekefingeren finner vi enda en knapp.

 

Dette er vel i og for seg riktig hvis man ser langt nok til høyre, men tror nok alikavel dere mente langfinger. Som kjent er det den som trykker på høyre museknapp hvis man bruker høyre hånd på musen (noe denne musen ser ut til å være produsert for)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...