Gå til innhold

Jagged Alliance vender tilbake (Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er galt med multiplatform? XCOM klarte seg helt fint der. Det er mange fordeler med turbaserte spill, og at de passer til flere platformer er en av de.

 

Xcom er et helt OK spill på egne ben, men ingen tro oppfølger til X-Com serien. Det er helt annerledes fra de originale spillene. Jagged Alliance, slik det var i JA og JA2, er ikke mulig å overføre direkte til konsoll, uten seriøs "neddumming" og simplifisering.

Lenke til kommentar

Xcom er et helt OK spill på egne ben, men ingen tro oppfølger til X-Com serien. Det er helt annerledes fra de originale spillene. Jagged Alliance, slik det var i JA og JA2, er ikke mulig å overføre direkte til konsoll, uten seriøs "neddumming" og simplifisering.

 

Selvfølgelig er det mulig, oppløsningen på dagens konsoller hadde gjort et detaljnivå og grensesnitt (modifisert for konsoll-kontroller) lik det på Jagged Alliance 2 helt uproblematisk. Problemet er ikke konsollene men klimaet i spillindustrien i dag. Som et nisjespill rettet mot PC spillere med sans for turbasert strategi\taktikk ville utviklerne kunne laget et spill som var enda bedre en JA2. Men som multiplatformspill så kommer spillet til å bli utsatt for en del neddumming siden spillmekanikk som utfordrer mer en tommelfingrene ofte blir sett på som foreldet spilldesign. Så selv om du tok feil så hadde du rett allikevel.Om dette nye Jagged Alliance skulle bli like avansert som JA2 så skal jeg spise sokkene mine.

Endret av Golgatha Kredittvurdering
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er galt med multiplatform? XCOM klarte seg helt fint der. Det er mange fordeler med turbaserte spill, og at de passer til flere platformer er en av de.

 

XCOM var forferdelig sammenlignet med de gamle spillene.

 

Tipper at nytt J. A . vil lide samme skjebne. Strømlinjeformet, forenklet og minimalt med dybde og muligheter. Akkurat som XCOM.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De har en lang vei å gå, første steg er å overgå Jagged Alliance 2, siste skuddet på treet, det er minstekravet og mange har slitt bare med å krysse denne barrieren.

Neste steg er å overgå 1.13 patch / modden som er standard, og skal de i det hele tatt bli annerkjent av kjernen bestående av JA spillere så må de få til noe på dette nivået.

Spesielt tyskerne som var kjernen for JA2 er ikke lett å la seg imponere, og har gitt de forskjellige forsøkene i glatte lag så langt.

 

En neddumming for konsoll vil spå en fiasko fra en ende til en annen, JA2 V1.13 blir alt for klossete på en konsoll til eksempel med sin avanserte funksjonalitet, du kan få til det turbaserte kampsystemet, men straks du må fikle med en del inventory så begynner problemene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg særdeles lite til overs for konsoll, men å si at spillet må dummes ned fordi det må over på konsoll er feil. Utviklerne må bare tenke litt innovativt og ikke gå for den letteste veien. Dette er fortsatt et turbasert spill, med andre ord trenger det ikke twitch skills eller kjappe kontrollere, det trenger bare en innovativ måte å gjøre det ting på, slik at det ikke blir en hel masse trykking fram og tilbake for å klare noe. Mange måter å løse dette på uten at det trenger å gå utover gameplay. Men har jeg tro på at noen utvikler til konsoll evner å gjøre dette? Ikke noe mer enn jeg tror at baconet mitt må renskes for vingefjær i nær fremtid..

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det mulig, oppløsningen på dagens konsoller hadde gjort et detaljnivå og grensesnitt (modifisert for konsoll-kontroller) lik det på Jagged Alliance 2 helt uproblematisk. Problemet er ikke konsollene men klimaet i spillindustrien i dag. Som et nisjespill rettet mot PC spillere med sans for turbasert strategi\taktikk ville utviklerne kunne laget et spill som var enda bedre en JA2. Men som multiplatformspill så kommer spillet til å bli utsatt for en del neddumming siden spillmekanikk som utfordrer mer en tommelfingrene ofte blir sett på som foreldet spilldesign. Så selv om du tok feil så hadde du rett allikevel.Om dette nye Jagged Alliance skulle bli like avansert som JA2 så skal jeg spise sokkene mine.

 

Jeg sa da virkelig aldri at konsollene ikke har evnen til å få slike spill til å fungere på et rent teknisk nivå.

Problemet er bare at hver gang - HVER GANG - en serie har brukt PC som standard plattform, og så hopper over til multiplattform, så favoriseres konsollversjonen. PC versjonen blir en port av konsollversjonen. Og utviklerne prøver ikke å få PC-spillet til å fungere på konsoll. De omskriver hele greia og lager noe helt annerledes. Det skjedde med Rainbow Six serien, Ghost Recon serien, X-Com serien, Risen 2, Syndicate, Battlefield serien, osv.

 

Som du sier har det mer med kulturen å gjøre, enn teknologien. Men hvordan endrer dette noe? Skal jeg nå puste lettet ut og si, "det kommer sannsynlig vis til å bli et neddummet, helt annerledes spill enn hva Jagged Alliance var i starten, men i det minste så er det ikke på grunn av teknologien." ?

Lenke til kommentar

Nå har jeg særdeles lite til overs for konsoll, men å si at spillet må dummes ned fordi det må over på konsoll er feil. Utviklerne må bare tenke litt innovativt og ikke gå for den letteste veien. Dette er fortsatt et turbasert spill, med andre ord trenger det ikke twitch skills eller kjappe kontrollere, det trenger bare en innovativ måte å gjøre det ting på, slik at det ikke blir en hel masse trykking fram og tilbake for å klare noe. Mange måter å løse dette på uten at det trenger å gå utover gameplay. Men har jeg tro på at noen utvikler til konsoll evner å gjøre dette? Ikke noe mer enn jeg tror at baconet mitt må renskes for vingefjær i nær fremtid..

 

At det må dummes ned? Nei.

Men vil det skje? Ja.

Hvorfor: De vil selge mest mulig og ikke bare til en type gamere som liker turbasert og avansert strategi.

Det samme skjedde med XCom. I forhold til det orginale X-Com så er det søppel.

 

 

Lenke til kommentar

At det må dummes ned? Nei.

Men vil det skje? Ja.

Hvorfor: De vil selge mest mulig og ikke bare til en type gamere som liker turbasert og avansert strategi.

Det samme skjedde med XCom. I forhold til det orginale X-Com så er det søppel.

 

Søt avatar, Regner med at du lot bioshock og infinite ligge fordi de var for neddummet for høykasten av spillere du mener du tilhører.

 

Xcom er et helt OK spill på egne ben, men ingen tro oppfølger til X-Com serien. Det er helt annerledes fra de originale spillene. Jagged Alliance, slik det var i JA og JA2, er ikke mulig å overføre direkte til konsoll, uten seriøs "neddumming" og simplifisering.

 

Men dagens X-com er det nærmeste man vil komme. Ikke at originalen var perfekt med det elendige UI'et og den evige jakten på det siste romdyret heller. I slutten av spillet gikk jo balansen helt av skaftet, og det ble tilnærmet poengløst enkelt. Det er nesten rørende at folk tror at et spill med en masse time units og utstyrssjonglering ville være salgbart i dag. Så lenge folk som dere piratkopierer spill fordi det ikke lever opp til deres barndomsminner, vil markedet aldri få noe andre spill enn et nytt call of duty heller, og det er fullt fortjent.

 

Hilsen en som spiller JA2 med patch 1.13 den dag i dag, for de av dere som vet hva det innebærer, og ville sett fram til en ny JA med mekanikk basert på dagens X-com.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Det eneste som skuffer meg er at dette er et spill basert på noe som allerede har skjedd. Jeg kan ikke fordra filmer, spill og bøker som tar for seg noe som er basis for andre hendelser vi alt har opplevd. "Prequels" som de kalles har jeg null interesse av; ikke det at jeg må ha en god og fengende historie i Jagged Alliance for å sette pris på god gameplay, men det hjelper alltid.

 

Hvorfor kunne de ikke sett fremover? Moderne krigføring har stort rom for leiesoldater, og USA benyttet flere hundre tusen leiesoldater i afganistan og irak; med litt fantasi kunne vi tatt et steg fremover i utviklingen av organisasjonene i spillet. Å basere et helt spill på at vi skal se oss bakover mot ting som alt har skjedd, isteden for å spillet noe som faktisk skjer, som vi er med på å forme, er mye mer engasjerende.

Lenke til kommentar

Søt avatar, Regner med at du lot bioshock og infinite ligge fordi de var for neddummet for høykasten av spillere du mener du tilhører.

 

Heller en "søt" avatar enn en stygg en ;) (peker på din) tegna selv eller? haha :D

Du tar kraftig feil: Spilte både Bioshock 1 og Infinite.

Ble skuffet over begge ja pga. mange ting: Alt for lett, linjært, modellene ser ut som plastikk / leire / har et barnslig utseendet, nesten som pixar figurer. Ble ikke redd / skremt. Og som du sa og tusenvis av andre gamere synes: Gameplayet er alt for simpelt / dummet ned. "La oss gi spillerne en PIL de kan følge, så de slipper å tenke selv og så VI slipper å lage bra level design som får spillerne en følelse av å faktisk være her og få en ordentlig retnings-følelse!" Spillet var også altfor mye skriptet med cutscenes: JA CUTSCENES! Når du blir fratatt kontrollen og fyren du styrer gjør ting av seg selv så blir dette det samme som en cutscene. Jeg hater når det skjer, og det skjer når du minst aner det. Hadde foretrukket om de lagde cutscenes i 3rd person isteden da.

Storyen i Bioshock 1 var jo nærmest en kopi av System Shock 2: Slemmingen later som han er vennen din til mot slutten viser seg å være din erkefiende. Skjønte ca. med en ut i spillet at storyen ville være en kopi av System Shock 2.

Det eneste fine jeg har og si om de spillene er at banene ser veldig vakre ut med masse detaljer.

 

Det eneste som skuffer meg er at dette er et spill basert på noe som allerede har skjedd. Jeg kan ikke fordra filmer, spill og bøker som tar for seg noe som er basis for andre hendelser vi alt har opplevd. "Prequels" som de kalles har jeg null interesse av; ikke det at jeg må ha en god og fengende historie i Jagged Alliance for å sette pris på god gameplay, men det hjelper alltid.

Hvorfor kunne de ikke sett fremover? Moderne krigføring har stort rom for leiesoldater, og USA benyttet flere hundre tusen leiesoldater i afganistan og irak; med litt fantasi kunne vi tatt et steg fremover i utviklingen av organisasjonene i spillet. Å basere et helt spill på at vi skal se oss bakover mot ting som alt har skjedd, isteden for å spillet noe som faktisk skjer, som vi er med på å forme, er mye mer engasjerende.

 

Kan trygt si med hånden på hjertet: Lager de en oppfølger til Jagged Alliance 2 så vil det bli dritt.

Spådde det samme om Xcom, Aliens Colonial Marines og Duke Nukem Forever lenge før de kom ut.

Jeg venter fortsatt på et spill som kan klare å danke X-Com UFO Defense ned av tronen for verdens beste spill noensinne laget.

Det vil nok aldri skje mens jeg lever :(

Endret av Rickenbacker
Lenke til kommentar

Spent på hvor mye dette Kickstarter-prosjektet klarer å engasjere folk flest til å donere.

 

Jeg behøver ikke en "oppfølger" til Jagged Alliance 2.

 

Jeg mener det ville holdt perfekt med en 'spirituell' oppfølger. Nye organisasjoner. Nytt plott. Nye leiesoldater med friske personligheter. Nye våpen. Ny grafikk. Multiplayer muligheter for de som ønsker det. Osv. Det ville gitt utviklerne større frihet og jeg mener det alltid er utgangspunktet for de beste spillene. Vi lever i en 'oppfølger'-besatt spillindustri virker det som. Verdien av et kjent spillnavn settes høyere enn verdien av å utvikle nye IP.

Lenke til kommentar

Spent på hvor mye dette Kickstarter-prosjektet klarer å engasjere folk flest til å donere.

 

Jeg behøver ikke en "oppfølger" til Jagged Alliance 2.

 

Jeg mener det ville holdt perfekt med en 'spirituell' oppfølger. Nye organisasjoner. Nytt plott. Nye leiesoldater med friske personligheter. Nye våpen. Ny grafikk. Multiplayer muligheter for de som ønsker det. Osv. Det ville gitt utviklerne større frihet og jeg mener det alltid er utgangspunktet for de beste spillene. Vi lever i en 'oppfølger'-besatt spillindustri virker det som. Verdien av et kjent spillnavn settes høyere enn verdien av å utvikle nye IP.

 

Jeg ser håpet ditt, men jeg ser også at håpet ditt vil bli kraftig knust hvis dette blir realitet.

Spesielt med tanke på alle remakes som kommer i dag som viser seg å være søppel i forhold til orginalen.

Men alt du sier høres drit kult ut. Bli en spillskaper og lag dette da ;)

 

Mitt drømmespill: Tenk deg X-Com UFO Defense oppsettet (globen, basebygging, fartøy, forskning, turn based action) bare at det fåregår i nåtid med realisme uten Aliens. Du må løse anti-terror aksjoner verden rundt, både til lands, til havs og under vann (ubåt, dykking osv...).

Og du kan fange terrorist ledere, torturere dem, få informasjon. Også total ødeleggelse av bygninger og brett slik orginale X-Com hadde. Og du får støtte av statene / landene du hjelper å rydde bort "søpla" fra.

Endret av Rickenbacker
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...