Jump to content
Sign in to follow this  
Joachim_F

Er PC-en din barsk nok for Metro: Last Light? (PS3, Windows, X360)

Recommended Posts

Ja, det var da ikke måte på... Nå sliter t.o.m Metro 2033 noe på min i7 860 + HD6950@6970, så Last Light blir vel ikke aktuelt å spille før jeg evt. oppgraderer en gang utpå høsten.

Klarer de anbefalte kravene på min maskin - såvidt. Men blir ny datamaskin til sommeren og sannsynligvis nytt grafikkort når Nvidia kommer med 700-serien sin mot jul.

[quote name='MooYak' timestamp='1366276706' post='20435911']
Wohoo! Pc-en min holder seg innenfor minstekravet :D
Kan bli bra dette her ja :)
[/quote]

Du mener minimumskravet? Det forsikrer bare at spillet starter, ikke at det er spillbart.

Hmm, blir oppgradering her då... sit med GTX 570 :(
Spørst om eg skal vente til 700serien til Nvidia eg og, med kjøp av nytt skjermkort...

Eit "must" å kun køyre slike spel på høgast mogleg grafikk... men 700serien burde eigentleg væra rett rundt hjørne?
I og med at gtx 590 kom mars 2011 og gtx 690 kom mars 2012, om dei føl dettte, så burde eigentleg 700serien koma i neste månad... sjølv om det er høgst usannsynleg.. Edited by WhatWorld

Blir spennende å se hvor god optimalisering de har i spillet da. Høye specs er bra det, men da må de nesten ha jobbet godt for kjerneskalering, Ghz skalering og multi-GPU skalering. Vi får nå se om de klarer å slå Crysis 3 på dette.

[quote name='WhatWorld' timestamp='1366278119' post='20435965']
I og med at gtx 590 kom mars 2011 og gtx 690 kom mars 2012, om dei føl dettte, så burde eigentleg 700serien koma i neste månad... sjølv om det er høgst usannsynleg..
[/quote]
Joda, hvis de holder seg til gammel lanseringsplan skulle 700-serien være ute cirka nå. Men i mangel av konkrete nyheter ser det ut til at denne blir utsatt til senere i år. Etter sigende fikk vi Geforce Titan lansert som noe å bruke pengene på hvis vi ikke skulle klare å vente til høst/vinter.

[quote name='Kharan' timestamp='1366280484' post='20436063']
[quote name='WhatWorld' timestamp='1366278119' post='20435965']
I og med at gtx 590 kom mars 2011 og gtx 690 kom mars 2012, om dei føl dettte, så burde eigentleg 700serien koma i neste månad... sjølv om det er høgst usannsynleg..
[/quote]
Joda, hvis de holder seg til gammel lanseringsplan skulle 700-serien være ute cirka nå. Men i mangel av konkrete nyheter ser det ut til at denne blir utsatt til senere i år. Etter sigende fikk vi Geforce Titan lansert som noe å bruke pengene på hvis vi ikke skulle klare å vente til høst/vinter.
[/quote]
[url="http://www.itavisen.no/nyheter/vent-med-kj-pe-skjermkort-55574"]iTavisen[/url]: GeForce 7 [u]avsløres[/u] kanskje neste måned: "Tidligere trodde man GeForce 7 skulle lanseres neste år, men nye rykter tyder på en lansering allerede under årets Computex i Taiwan som starter 4. juni."

For min egen del liker jeg denne: "Om GeForce 7 kommer allerede om to måneder, vil GeForce 6-serien synke i pris" - Da blir det GTX 670 SLI til sommer! :w00t:

Ang artikkelen, tipper jeg at pc'n min ligger rundt det anbefalte med; i5-2500K @ 4GHz, 8GB ram, Gigabyte GTX 670. :thumbup:

Burde klare å kjøre det på ganske så høye innstillinger med mitt 7970 GHz Edt kort... Men spørs å bra jobb dem har gjort med å optimalisere spillet til forskjellig hardware da. Jeg tipper det blir som en berg å dalbane med ytelser som ikke henger helt på greip.

Ah, ser jeg ligger godt innafor med mitt oppsett.
3570K + HD7950 ser ut til å holde en stund til.

Tror jeg skal klare det ganske bra med mitt opppsett.
3570k@4,6Ghz og GTX 660TI SLI.

Må nevnes at jeg ikke likte Metro 2033 noe særlig, så blir nok å styre unna dette spillet.

[quote name='Refsa' timestamp='1366278831' post='20435984']
Blir spennende å se hvor god optimalisering de har i spillet da. Høye specs er bra det, men da må de nesten ha jobbet godt for kjerneskalering, Ghz skalering og multi-GPU skalering. Vi får nå se om de klarer å slå Crysis 3 på dette.
[/quote]
Spillet kjører på PS3 og Xbox360, så det bør være optimalisert ganske bra ;)

[quote name='ovrebekk' timestamp='1366286806' post='20436324']
Spillet kjører på PS3 og Xbox360, så det bør være optimalisert ganske bra ;)
[/quote]

Det sier ingenting om hvor bra optimalisert det er. For all del kan vi ende opp med en konsoll port på grunn av det.

[quote name='Kharan' timestamp='1366280484' post='20436063']
[quote name='WhatWorld' timestamp='1366278119' post='20435965']I og med at gtx 590 kom mars 2011 og gtx 690 kom mars 2012, om dei føl dettte, så burde eigentleg 700serien koma i neste månad... sjølv om det er høgst usannsynleg..[/quote]Joda, hvis de holder seg til gammel lanseringsplan skulle 700-serien være ute cirka nå. Men i mangel av konkrete nyheter ser det ut til at denne blir utsatt til senere i år. Etter sigende fikk vi Geforce Titan lansert som noe å bruke pengene på hvis vi ikke skulle klare å vente til høst/vinter.
[/quote]

Mener jeg har lest et sted at den neste generasjonen ikke kommer før på nyåret, altså rundt juletider/begynnelsen av 2014. Nvidia og Amds produsenter sliter visst litt med å få tilpasset produksjonen til en helt ny arkitektur fra bunnen av, så blir litt forsinkelser ja. Men Titan skal visst være minst like kraftig som neste generasjon, men det spørs om det er lurt å kjøpe det nå siden nestegenerasjonskort vil være et stykke billigere i forhold til Titan:)

[quote name='xxTJxx' timestamp='1366285407' post='20436253'] Ser ut til at jeg skal klare aa kjore dette paa max paa min lille skjonnhet. [/quote]

Får håpe spillet ikke krever at du skal kunne bruke æøå da...

Har alltid hatt følelsen av, og med god grunn, at enginen bak metro er dårlig optimalisert for PC. Det er ingen grunn til at selv Metro:2033 skal være vanskeligere å kjøre på fullt enn Crysis 3, når det ser langt bedre ut enn Metro. Battlefield 4 ser langt bedre ut enn Metro:last Light men tviler på at de kommer til å kreve Titan for å kjøre det påå fullt. Når de krever såpass mye for Last Light så er det noen som ikke har gjort en god nok jobb med optimaliseringen asså;)

BF4 vil nok kreve mer enn en titan for å tute på fullt. Eller å kjøre det på fullt krever sikkert ikke så mye, men om du ønsker en akseptabel FPS så krever det mye maskinvare.

Og Metro har mye rare teknologier i motoren sin. Det som tanket Metro 2033 var Tesselation med DX11. Noe som kjører mye bedre i dag.

CPU: 3.4 GHz Multi-Core, f.eks. Intel Core i7 - Checked
RAM: 8GB - Checked (sitter med 12 GB så skulle holde)
Skjermkort: GeForce GTX 690 / GeForce TITAN - Usikkert, sitter på et GTX 670. Mulig det blir oppgradering.

Men tror nok jeg skulle klare å kjøre dette spillet uten for mange nevneverdige problemer. Og tror faktisk jeg blir å kjøpe det og, ser jo lovende ut.