Gå til innhold

Wii U-oppdatering neste veke (WiiU)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man betaler ikke for å overføre spill. Det er gratis. Man betaler for ny funksjonalitet. Enig i at det ikke er bra dog, men at de ikke har forente kontoer er et betydelig større problem enn den symbolske summen en betaler for utvidet funksjonalitet imo. Her MÅ noe etterhvert gjøres.

 

Men ihvertfall hyggelig at lastetidene vil bedres.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man betaler ikke for å overføre spill. Det er gratis. Man betaler for ny funksjonalitet. Enig i at det ikke er bra dog, men at de ikke har forente kontoer er et betydelig større problem enn den symbolske summen en betaler for utvidet funksjonalitet imo. Her MÅ noe etterhvert gjøres.

 

Men ihvertfall hyggelig at lastetidene vil bedres.

 

Hvilken nye funksjonalitet er det man betaler for?

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvilken nye funksjonalitet er det man betaler for?

 

AtW

 

Er vel først og fremst muligheten til å spille på gamepaden. Emulatorene er også endret en del, og åpner nå for å redefinere knapper og lage save states. Ikke store endringer (og sikkert ikke alltid verdt det), men så trenger man heller ikke å betale. En kan fint fortsette å spille spillene en allerede har kjøpt til Wii på Wii U-en.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel først og fremst muligheten til å spille på gamepaden. Emulatorene er også endret en del, og åpner nå for å redefinere knapper og lage save states. Ikke store endringer (og sikkert ikke alltid verdt det), men så trenger man heller ikke å betale. En kan fint fortsette å spille spillene en allerede har kjøpt til Wii på Wii U-en.

 

Så man betaler for en enkel software-upgrade av emulatoren? Høres ut som en kjempedeal... Føles hakket bedre å emulere på PC.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det er forsåvidt riktig, og det er vel ingen som har påstatt at det er en kjempedeal - men du står altså fritt til å velge om du ønsker å betale for dette. Å emulere på PC er som piratkopiering gratis, og ingen lovlige tjenester vil noensinne kunne konkurrere med det.

 

Emulering er ikke likestillt med piratkopiering. Emulering er ett teknisk aspekt, og har ingenting å gjøre med om han har kjøpt spillet eller ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jo, det er akkurat det du gjør, for om du ikke gjør det, så prater du vissvass. Det er ikke gratis å kjøpe spill bare fordi man velger å emulere det på PC-plattformen. AtW

 

Hva er det du sier her? At du kjøper spillene for så å emulere dem? Det er åpenbart noe annet enn piratkopiering. Det jeg snakker om emulering av spill uten å kjøpe dem. Det er gratis, og dermed umulig for en betalingstjeneste som Virtual Console å konkurrere med, og jeg antar det også er den klart vanligste måten å gå frem når en emulerer spill.

Lenke til kommentar
Hva er det du sier her? At du kjøper spillene for så å emulere dem? Det er åpenbart noe annet enn piratkopiering. Det jeg snakker om emulering av spill uten å kjøpe dem. Det er gratis, og dermed umulig for en betalingstjeneste som Virtual Console å konkurrere med, og jeg antar det også er den klart vanligste måten å gå frem når en emulerer spill.

 

Eksakt, du har likestillt å emulere på PC med å piratkopiere, akkurat som man kan velge å piratkopiere når man har en wii, og man kan velge å la være, så kan man det når man emulerer på PC. Det er ingenting som tilsier at det er noen automatikk. For.øvrig tipper jeg mange som emulerer har kjøpt spillet på ett eller annet tidspunkt, de fleste emulerer spill de har spillt før, og da også ofte eid før.

 

AtW

Lenke til kommentar
Eksakt, du har likestillt å emulere på PC med å piratkopiere, akkurat som man kan velge å piratkopiere når man har en wii, og man kan velge å la være, så kan man det når man emulerer på PC. Det er ingenting som tilsier at det er noen automatikk. For.øvrig tipper jeg mange som emulerer har kjøpt spillet på ett eller annet tidspunkt, de fleste emulerer spill de har spillt før, og da også ofte eid før. AtW

 

Dette er ikke min erfaring, men det er klart det ikke er noe problem å emulere spill man har kjøpt. Å emulere spill en ikke har kjøpt, som jeg antar er betydelig vanligere, er dog noe annet, og det jeg snakket om.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...