Gå til innhold

FIFA 14 får smartere og tettere forsvar (PS3, Windows, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Info om FIFA 13 kom en hel måned senere i fjor.http://www.gamer.no/artikler/110294/fifa-13-vil-gi-mer-variasjon-i-banespillet/

 

Jeg siterer:

I praksis vil man også merke at man har flere alternativer offensivt, og man får et større rom til å være kreativ. Du vil se medspillerne dine være smartere, de vil gjøre mange forskjellige løp, de vil åpne opp for pasninger, løpe inn i bakrom, og midtbanespillere vil komme med løp fremover.Dette er gjort fordi det nye taktiske forsvarssystemet vi innførte i fjor gav spillerne mye tid på ballen, men mange følte at de ikke kunne utnytte den tiden fornuftig. De ville ha flere ting å gjøre med ballen når de først hadde den.

 

Ettersom de nå endrer på forsvarssystemet,vil det si at det "nye taktiske forsvarsystemet" tydeligvis ikke var godt nok til å takle oppdateringene som kom året etter. Hvorfor skal vi da tro at årets spill skal bli balansert, med den helt nye "avgjørelse over flere frames" mekanikken? Men vent! Dette vil naturligvis balanseres ut i FIFA 15, at jeg ikke tenkte på det!

 

Har ikke tro på at angriperens mulighet til å "dytte tilbake" vil hjelpe stort. Den mekanikken vil sikkert bare forvirre den allerede svært forvirrede fysikkmotoren ytterligere, og føre til at flere kontrollere blir slengt veggimellom.

Lenke til kommentar

Ser på screenshots og synes jeg har sett dette før, både ifjor og i årene før..

Ifjor var det jo enormt fokus på at offensiv løping skulle være mye bedre, forsvaret skulle være smartere og fysikkmotoren skulle være forbedret og blah blah blahdi blah.. bare PR-piss, eller?

 

Jeg skulle ønske EA Sports tok ut et fri-år eller to og lagde et nytt spill istedetfor å bare pusse opp Fifa 08 for ørtende gang - dette begynner å bli tullete. Kjipt hvis dette er alt de serverer til neste generasjon konsoller...

Lenke til kommentar

Nå kommer vel EA unna med å gjøre dette blant annet pga spiller som meg, som er mer enn middels-mye fotballinterissert og kjøper spillet alene bare pga oppdateringen av spillerne. FIFA er vel de spillene jeg får mest igjen av pengene for med tanke på at jeg klokker vel et par hundre timer med dem hvert år. Da er ikke 499,- mye.

Lenke til kommentar

FIFA har vel i grunn bare rotfestet seg i spillmarkedet, de kan stort sett oppdatere hvordan de måtte ønske - bare det framstår som mer et skritt framover bakover - uten at det vil få store konsekvenser for salget. Så lenge spillerne spiller på riktig lag, og lisensene er på plass for å ha korrekte navn, drakter og turneringer, får fotballfanatikerne det de trakter etter. En mer ukritisk spillerbase skal man lete lenge etter.

Endret av sch0n
Lenke til kommentar

" De er jo et av de mest underholdende lagene å se spille" Haha, tuller de? Den var hvertfall morsom.

 

Ellers så har jeg lært at mye kan fikses ved å skifte til PC for å spille fifa. Ja, jeg vet hva dere tenker, men skip det. ALT går 10x fortere og smoothere, bugs kan fikses med community-baserte modder osv. Å koble PS3-stikka til PC-en går unna på null komma niks, så hvorfor ikke? Kanskje er det veldig få som spiller på PC i forhold til konsonll - det vet jeg ikke så mye om. Men om så, blir det jo litt kjedeligere å spille UT. Kanskje eneste minuset.

 

I tillegg kan man laste ned "ModdingWay" som er en heftig mod til fifa. Den inneholder nye squads, nye lag (jeg har spillt karriere med Shaktar Donetsk og mange flere) + stadiums, sko, ansikt, hår - alt. Fett å laste ned Goodison Park å spille med det.

Lenke til kommentar

I tillegg sier de at de vil prøve å holde seg over PES og andre konkurrenter. Hvordan? Ved å 'oppgradere' gamle bugs og samtidlig skape nye? De burde jeg prøve å snappe lisenser fra de andre nå som de er tilgjengelige. CL-lisens burde de jo absolutt prøve å hente, i tillegg til en Nike-kontrakt, så slipper vi posterboyen Messi og ørten miadidas-sko som er helt like.

 

Nei, dere har en stor jobb foran dere. Og det ser ikke ut som de er villige til å prøve så hardt. Markedet har de jo allerede i sin hule hånd.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...