Gå til innhold

Anmeldelse: Age of Empires II HD (Windows)


Anbefalte innlegg

De gamle er eldst.

 

Til tross for 14 år gammel spillmekanikk holder spillet seg meget godt

 

Mye rart man leser på Gamer for tiden. Det er jo på grunn av de 14 år gamle spillmekanikkene at spillet er så bra som det er.

 

Nå høres det ut som de har slurva mye i "HD"-versjonen om det som skrives av forumbrukerne her stemmer da. Ingen LAN, og mye annet latmannsarbeid.

 

Virker som de heller burde lagt ut originalen på GOG.

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes 9 av 10 virker ganske snillt? At orginalen er bra er så sin sak, men selve oppussingen virker jo som mildt sagt ganske mye latmansarbeid? De har ikke engang tatt seg bryet med å skalere tekst ordentlig?AtW

 

Er litt usikker på hvor objektiv denne karakteren er basert på arbeidet til Hidden part entertainment, men mer rettet mot spillet i seg selv. Ja, spillet er fantastisk, men som påpekt før, dette er en lat ny utgivelse, og vi gjør oss selv en liten tjeneste om vi forguder dårlige ny utgivelser.

Lenke til kommentar

Eneste problemet jeg har med AoE2HD, er ganske mye lagg, som jeg har sett mange klage på, og det at animasjoner stopper i ett halvt sekund før de "looper" igjen.Ellers enn dette er AoE2HD bare fryd og glede!

 

Gå på steam forum og sjekk hvilke porter du skal forwarde

Har funnet ut at spillet lagger når man spiller med mere en 2 players(ikke computers).

Scoreboard skal også skape lagg, så be alle trykker f4 for å fjerne det.

Skru også av steam varsler, hver gang de kommer opp på noen lagger hele dritten.

 

Mange som sier det å fjerne scoreboard funker bra.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor dette spillet har mottatt elendig omtale andre steder. Age of Empires er da samme spillet som før, uansett om det har fått en overhaling.

 

Kan jo være flere grunner, det ene er at man faktisk anmelder oppussingen og det å ta 150 spenn for slikt arbeid. Det andre er jo at spill faktisk bli bedre over tid, lista ligger ett annet sted nå enn på nittitallet.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Da tror jeg vår definisjon av en "dårlig oppussing" er noe ulik. Jeg synes dette var et knallspill.
Om det var ett knallspill så betyr jo ikke det at oppussingen er bra?AtW

 

Ikke nødvendigvis, men jeg forsøker alltid å anmelde spill fra et helhetlig perspektiv. Jeg syntes ikke nødvendigvis oppussingen var særskilt dårlig, ei heller et "hån mot fansen" som mange andre har prestert å kalle det. For liten tekst ble et problem, men jeg lot det ikke stoppe meg fra å nyte spillet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Lurer litt på om dette egentlig er verdt å kjøpe nå som Forgotten Empires (http://www.forgottenempires.net/) er ute? De har jo ikke gjort noe med grafikken, men har gjort det mulig å ha høy oppløsning, og støtter widescreen. I tillegg er det noen nye sivilisasjoner, og kombinert med gameranger er det lekende lett å spille med andre.

 

Noen som har prøvd begge utgaver?

Endret av glotón
Lenke til kommentar

Lurer litt på om dette egentlig er verdt å kjøpe nå som Forgotten Empires (http://www.forgottenempires.net/) er ute? De har jo ikke gjort noe med grafikken, men har gjort det mulig å ha høy oppløsning, og støtter widescreen. I tillegg er det noen nye sivilisasjoner, og kombinert med gameranger er det lekende lett å spille med andre.Noen som har prøvd begge utgaver?

Eg har prøvd begge, noko problem med forgotten empires er at spelet ignorerar vanskegradane når ein spelar mot bots og berre set dei på det vanskelegaste, men på HD versjonen, var det slike ting som å kunne ha opp til 500 i pop. limit og mykje betre multiplayer, noko eg likte veldig godt. Før, når eg skulle spele AOE II på LAN og andre slike ting, hadde eg alltid problem med multiplayer, og at det ikkje ville virke skikkeleg. Det med at det er for liten tekst syntes eg høyrast urimeleg ut,

eg har ivivertfall ikkje noko å klage over. Det kan jo hende at Forgotten Empires er betre på nokon ting, men eg meiner at HD versjonen er verdt pengane.

Lenke til kommentar

Høyeste score jeg har sett dette få så langt. Alle andre mener jukse-HDen og den uleselige teksten trekker alt for langt ned.

Det er tull å kalle dette for jukse-HD, spritene og tilene er på maksimal oppløsning allerede. Det er et større mangel at de ikke har oppdatert tilene til å bruke mer enn 256 farger, men om de hadde endret på dette hadde også grafikkstilen blitt noe helt annet. Liten tekst er også rent tull, og forårsakes nok kanskje av at du ikke har skrudd av displayscaling.

 

Oppgraderinger er gjort på nesten alle mulige områder, det pirket jeg har med spillet er at jeg har framerateproblemer og at jeg ikke kan merke flere enheter samtidig. Med en population-cap på 500 hadde jeg likt å kunne merke og flytte 100 enheter samtidig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...