Gå til innhold

SSB: Norge har tapt 71 milliarder på arbeidsinnvandring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

  1. Den økende arbeidsinnvandringen skyldes ikke regjeringen, men EU's utvidelse til øst-europa.
  2. virker dette regnskapet som et fabrikat bestilt av Frp for å øke oppslutningen i forhold til Høyre. Dermed blir dette "regnskapet" om lag like troverdig som "Mustafa-brevet" på 80-tallet.
  3. Uten arbeidsinnvandring ville Norge stoppet å fungere siden innvandrere tar de så kalte "drittjobbene" som nordmenn ikke vil ha, og ikke minst fordi mange arbeidsinnvandrere er spesialister som Norge trenger i forskjellige sektorer siden landet ikke kan finne nok i sin egen befolkning for å dekke behovet.

Dessuten kan tall og statistikk tolkes på forskjellige måter:

 

http://www.dagbladet.no/2013/04/15/nyheter/innvandring/sv/26677928/

Lenke til kommentar

Dessuten kan tall og statistikk tolkes på forskjellige måter:

 

http://www.dagbladet...ng/sv/26677928/

 

Påstanden om at Norge stopper opp uten arbeidsinnvandring er totalt politisk motivert og blank løgn.

 

Det er det samme som å si at en alkoholiker blir edru (avholdsmann) av å drikke mer, og en logikk som jeg er overbevist om at selv en 10 åring klarer å gjennomskue...

 

De andre punktene dine er virkelig interessante, spesielt at SSB har løpt ærender for FRP.

 

Andre saker om emnet:

- SSB: Etniske nordmenn kan være en minoritet innen 2055

- SSB trikser med innvandringstall ?!

 

Skal vi konkludere med at SSB er kjøpt og betalt ?

 

Har vi gitt fra oss råderetten over egent land og muligheten over å bestemme over vårt egen fremtid til fordel for internasjonale avtaler?

 

Hva sier det da om Norsk suverenitet om vi ikke kan revurdere internasjonale forpliktelser på grunn av uforutsette konsekvenser?

 

Blir ikke det litt som å gi fullstendig blaffen i at vi plutselig fikk 1 million alkoholikere fordi vi forsøkte å kurere dem med økt inntak av alkohol? Vi ser at det går galt, men gir faen fordi vi har blitt enige med EU (?) om at dette er slik det skal løses ??

Endret av αкαѕнα
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Uten arbeidsinnvandring ville Norge stoppet å fungere siden innvandrere tar de så kalte "drittjobbene" som nordmenn ikke vil ha, og ikke minst fordi mange arbeidsinnvandrere er spesialister som Norge trenger i forskjellige sektorer siden landet ikke kan finne nok i sin egen befolkning for å dekke behovet.

Dessuten kan tall og statistikk tolkes på forskjellige måter:

 

http://www.dagbladet...ng/sv/26677928/

 

Hvordan klarte vi oss da i Norge før innvandrene kom ?

 

Det var jo da landet ble utbygget, veier ble bygget og asfaltert. jernbanen ble utbygget og ført fram til Bodø, og industrien ble bygget. De gamle ble tatt vare på. Skoler og sykehus ble bygget osv osv.

 

Etter at innvandringen til Norge startet for fullt i 80-årene, så har landet forfalt, veiene forfaller og noen steder ser de ut som dårlige potetåkre. Jernbanen forfaller, og mange strekninger har blitt nedlagt.

De gamle blir stuet bort for å dø. Skoler og sykehus blir nedlagt osv. osv. Mens pengene heller blir brukt til til å lage nye særordninger for muslimske innvandrere, bla dobbelt uføretrygt, som ble vedtatt av regjeringen for to år siden.

 

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7411754

 

Dette betyr jo også at innvandrere som kommer hit ikke gidder å ta en dårlig betalt jobb med lav begynnerlønn, når de kan gå direkte til en topplønn ved å nekte å jobbe. Og spesielt muslimer vil som sagt velge dette, for koranen oppfordrer til å utnytte, lure og svindle de vantro.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Dette betyr jo også at innvandrere som kommer hit ikke gidder å ta en dårlig betalt jobb med lav begynnerlønn, når de kan gå direkte til en topplønn ved å nekte å jobbe. Og spesielt muslimer vil som sagt velge dette, for koranen oppfordrer til å utnytte, lure og svindle de vantro.

 

Jeg syntes det var et flott innlegg helt til jeg kom til slutten hvor du finner det for godt å dra hele gjengen under en kam med deres religiøse oppfatning som begrunnelse...

 

Du av alle bør forstå at du beveger deg godt ut i tåkeland om du skal kritisere andre for deres tro... Dere har jo til og med samme gud... Nei la den slags ligge er du snill... det er absolutt ikke noe med saken å gjøre i utgangspunktet...

Lenke til kommentar
  1. Den økende arbeidsinnvandringen skyldes ikke regjeringen, men EU's utvidelse til øst-europa.
  2. virker dette regnskapet som et fabrikat bestilt av Frp for å øke oppslutningen i forhold til Høyre. Dermed blir dette "regnskapet" om lag like troverdig som "Mustafa-brevet" på 80-tallet.
  3. Uten arbeidsinnvandring ville Norge stoppet å fungere siden innvandrere tar de så kalte "drittjobbene" som nordmenn ikke vil ha, og ikke minst fordi mange arbeidsinnvandrere er spesialister som Norge trenger i forskjellige sektorer siden landet ikke kan finne nok i sin egen befolkning for å dekke behovet.

Dessuten kan tall og statistikk tolkes på forskjellige måter:

 

http://www.dagbladet...ng/sv/26677928/

 

For å oppsummere hva jeg mener om innlegget ditt: Bullshit.

Endret av MrLG
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg syntes det var et flott innlegg helt til jeg kom til slutten hvor du finner det for godt å dra hele gjengen under en kam med deres religiøse oppfatning som begrunnelse...

 

Du av alle bør forstå at du beveger deg godt ut i tåkeland om du skal kritisere andre for deres tro... Dere har jo til og med samme gud... Nei la den slags ligge er du snill... det er absolutt ikke noe med saken å gjøre i utgangspunktet...

Det er bra at du likte mitt innlegg, men det jeg gjør er jo egentlig bare å påpeke en del ubehagelige fakta, som de venstrevridde prøver så godt de kan å skjule..

 

Når det gjelder islam, så oppfordrer faktisk koranen muslimene til å bedra de vantro, og dette har jo også blitt avslørt tidligere at muslimene gjør. Den mest kjente episoden er vel drosjesvindelen for noen år siden.

 

muslimenes allah og den kristne Gud er heller ikke den samme.

Muslimenes allah er en avgud, det er måneguden allah som var favorittguden til muhammeds stamme den gang araberne hadde mer enn 350 guder.

 

http://www.biblebelievers.org.au/moongod.htm

 

Det er nok mulig jeg ikke burde nevne dette med muslimene her, men jeg mener at det likevel er relevant og derfor bør nevnes.

Endret av Baltazar94
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har vi virkelig råd til dette når vi ikke engang klarer å finansiere en enkelt veistump uten at det spretter opp bomstasjoner i alle bauger og kanter??

Det ble vel brukt 550 millioner bare på de avanserte bombene som norske jagerfly slapp over Libya, 346 millioner i subsidier til Opera'n hvert år osv.

 

Kort sagt, er mange steder man kan "hente inn" penger på

Lenke til kommentar

Har i mange år påstått at ikke-vestlig innvandring var en utgiftspost, og har i alle år fått høre at, nei, det er eneste grunnen til at landet vårt går rundt.

Dette var forventet.

 

Kort sagt, er mange steder man kan "hente inn" penger på

Enig i at statlige bygg er en stor utgift, men skal vi altså forsvare en unødvendig (og ikke-samfunnsnyttig) utgift, med å erstatte den med andre?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvordan klarte vi oss da i Norge før innvandrene kom ?

 

Det var jo da landet ble utbygget, veier ble bygget og asfaltert. jernbanen ble utbygget og ført fram til Bodø, og industrien ble bygget. De gamle ble tatt vare på. Skoler og sykehus ble bygget osv osv.

 

 

Vet du, den forslitte og logisk feilaktige påstanden og sutringen om at; husk nå de som bygde landet, alt var så mye bedre før og ... bla bla bla ..

 

Hva med meg? Bygger ikke jeg også landet, og er det ikke det vi alle gjør, og har gjort nå i 10 000 år? Hvorfor snu baken til, når det er fremover veien går?

 

Landet bygges til enhver tid, og vi behøver ikke tekkes våre forfedre som ligger under seks fot jord

Lenke til kommentar
Nå er jeg langt fra noen FRP/høyre mann, men jeg må faktisk si at jeg har selv sett meg mektig lei av påstanden at Norge hadde stoppet opp uten invandringen, og at "de tar jobbene nordmenn ikke vil ha". Som ung mann har jeg i en periode på flere år søkt på sikkert 2-300 sommer/deltids og noen fulltidsstillinger og jeg har kun fått 1. Jeg har ikke vært kresen, jeg har søkt på alt, men jeg har nesten uten unntak ikke fått jobb. Butikker/helsesektor/ufaglært bygg-bedrifter osv osv vil ikke ha en ung norsk mann uten erfaring når de kan få en svenske/polakk/annet som er 10-15 år eldre, har et tonn med relevant erfaring, jobber for lavere timeslønn og gir faen i å sende inn sykemelding når de er syke og overtidstillegg.

 

Paradokset er at venstresiden er mest positiv til innvandring samtidig som de står på barrikadene for arbeidstagernes rettigheter, men det er ingenting som svekker arbeidstagers stilling og styrker arbeidsgivers som stortstilt innvandring. Jo flere det er om beinet dess flere kompromisser må arbeidssøkerne inngå for å gjøre seg selv lekre for arbeidsgiver, og man får et kjøpers marked.

 

Innvandringen har ført til at man i Norge er gått fra en situasjon der man ofte måtte lyse ut en stilling flere ganger til en situasjon der det kan komme hundrevis av søknader på en jobb. Det var hele 80 søkere til min jobb, halvparten med en masteravhandling under armen, mens mine eldre kolleger kan fortelle om en tid på 60- og 70-tallet der disse jobbene måtte utlyses flere ganger og en gjennomsnittlig søker kun hadde artium. I sistnevnte tilfelle er det arbeidsgiver som må gjøre seg lekker og jobbsøkere behøvde ikke frykte arbeidsledighet, men nå har vi beveget oss langt i motsatt retning og vi fortsetter i rekordfart.

 

Nå synes ikke jeg nødvendigvis at situasjonen før innvandringen tok av var så ideell; det burde være nok søkere til å fylle stillinger som er utlyst, men vi må gjøre vårt beste for å vedlikeholde en balanse der, for hvis det går for mye inflasjon i det en gjennomsnittlig norsk jobbsøker kan tilby så vil livet bli adskillig hardere for de fleste.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Paradokset er at venstresiden er mest positiv til innvandring samtidig som de står på barrikadene for arbeidstagernes rettigheter, men det er ingenting som svekker arbeidstagers stilling og styrker arbeidsgivers som stortstilt innvandring. Jo flere det er om beinet dess flere kompromisser må arbeidssøkerne inngå for å gjøre seg selv lekre for arbeidsgiver, og man får et kjøpers marked.

 

Innvandringen har ført til at man i Norge er gått fra en situasjon der man ofte måtte lyse ut en stilling flere ganger til en situasjon der det kan komme hundrevis av søknader på en jobb. Det var hele 80 søkere til min jobb, halvparten med en masteravhandling under armen, mens mine eldre kolleger kan fortelle om en tid på 60- og 70-tallet der disse jobbene måtte utlyses flere ganger og en gjennomsnittlig søker kun hadde artium. I sistnevnte tilfelle er det arbeidsgiver som må gjøre seg lekker og jobbsøkere behøvde ikke frykte arbeidsledighet, men nå har vi beveget oss langt i motsatt retning og vi fortsetter i rekordfart.

 

Nå synes ikke jeg nødvendigvis at situasjonen før innvandringen tok av var så ideell; det burde være nok søkere til å fylle stillinger som er utlyst, men vi må gjøre vårt beste for å vedlikeholde en balanse der, for hvis det går for mye inflasjon i det en gjennomsnittlig norsk jobbsøker kan tilby så vil livet bli adskillig hardere for de fleste.

 

Godt formulert, jeg er helt enig. Jeg søkte faktisk akkurat på en sommerjobb i det kommunale helsevesnet som bestod i å vaske brukte sykehus-senger(!) og jeg har et års erfaring fra variert arbeid på sykehus med knakende god attest. Ble ikke noe intervju på meg en gang for det var 74(!!!) søkere. Når 74 mennesker, hvor mange tydeligvis hadde svært gode kvalifikasjoner, stiller seg i kø for å få vaske bort bæsj fra tomme senger hele sommeren så blir det for dumt å skryte av hvor godt det står til med arbeidsmarkede her i landet. Og jeg bor ikke i Oslo-område en gang. At andre land ligger i grøfta rettferdigjør ikke og være stolt av at vi balanserer på kanten.

Endret av aagmed
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg syntes at vi burde gjøre et valg, velferdsstat eller innvandring.

 

Skal vi ha begge deler må vi gjøre som kuwait eller qatar, (husker ikke helt hvilket av landene); å fjerne sosiale goder for innvandrere. Så får de som faktisk har et seriøst behov for et trygt land med jobb komme, og ikke alle andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan noen gi meg lenken til SSB??

 

Først og fremst -- hvorfor kaller avisene flyktninger for innvandrere?

Er det idioter som jobber hos Hegnar Online -- som også dagbladet lenker til?

 

Vi tar ikke i mot arbeidsinnvandring fra ikke-vestlige land.

 

975- d.d.: I 1975 ble det innført innvandringsstopp i Norge. Etter innstramningene i regelverket var innvandringen til Norge primært sammensatt av fire grupper: flyktninger, asylsøkere, spesialistarbeidskraft og personer som kom via ett familiemedlem (familiegjenforening). Det ble ikke åpnet opp for ordinær arbeidsinnvandring før i 2005, og da kun fra land i EU.

 

...

 

Finansavisen og Hegnar online er som Fox News -- for konservative mennesker med IQ under 95.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Kvalitet reflekterer målgruppe.

 

Finansavisen framstår som en FRP-versjon av Dagens Næringsliv:

Litt mer forenklet og populistisk.

 

Dette er noe oppegående mennesker kan observere med sine egne øyne, akkurat som i denne artikkelen her, hvor de ikke gir kildereferanse til SSB slik at vi kan se tallene med våre egne øyne.

 

Journalisten visste heller ikke at vi ikke har tatt i mot ikke-vestlig arbeidsinnvandring siden 1975 -- og/eller visste at målgruppen aldri i verden kom til å ha samfunnsinnsikt nok til å vite dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...