Gå til innhold

Audacity lydhjelp!


Anbefalte innlegg

Recordet en god runde på BF med dxtory, og glemte selvfølgelig å ta opp lyden fra micen min, så alt jeg hører i videoen er kompisen min og spillet selv. Lurte på om man kunne bruke Audacity til å fjerne lyden til han jeg pratet med? Vet ikke om det fungerer slik, men fjernet all lyden over den sorte linja illustrert i dette bildet, for det er der han prater. Hjelp belønnes!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke kun amplityden som avgjør delen av en komponent. Hvis du utter all lyd over denne så vil du for det første få en DC-komponent som kan ødelegge høytalere og for det andre så vil du høre deler av stemmen uansett, fordi den også eksisterer i det samme lydnivået som den andre lyden.

 

Den eneste måten å fjerne en lydkomponent fra en lydstrøm på er om den har blitt lagret i en egen kanal.

 

Det er mulig å dempe lyd i forskjellige frekvensbånd og hvis han prater i et veldig smalt frekvensområdet så kan det være mulig å få en nogenlunde demping av stemmen. Men all annen lyd i det samme frekvensområdet vil også bli dempet.

 

Det beste er å bruke en annen måte å prate sammen på (TeamSpeak/Ventrilo) og så smelte sammen lydstrømmene etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...