Gå til innhold

Shipping fra USA til Norge


ltdata

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

tja, kommer jo ann på hva det er, og hvor fort du trenger det. det kjappeste, og kanskje rimeligste er vel å ta det som overvekt på flyet, eller enda billigere, kjøp et ekstra kolli hvis du kan fylle en koffert med det!

Lenke til kommentar

når du sender ting i posten så gjelder 200 kr regelen , så du kan riske om måtte betale 25% mva og evetuell toll på varene .

 

Du har også en 6 000 kr's grense på bagasjen din og risikerer og måtte betale 25% mva og eventuell toll på de varen også. Og når du sende pakkene selv, kan du skrive hvilken verdi du selv ønsker og forsikre pakken for.

Lenke til kommentar

Det må vel være billigere å kjøpe seg en ekstra koffert og betale de $125 de krever for en ekstra bag. Men det spørs litt på verdi og størrelse på varene såklart.

 

Rudde: Den 6k-regelen tror jeg de fleste ser igjennom fingrene på. Igjen, det spørs på varer og antall, men jeg reiste hjem til Norge fra USA her en gang og hadde med varer for godt over 6 000,- når jeg ble stoppet i kontroll på Værnes. Gikk fint det.

Lenke til kommentar

Igjen, vi vet ikke hvor mye trådstarter skal ha med seg. Skal han sende hjem det samme som en full ekstra koffert (23 kg og 100x40x20-ish koffert) så blir det fort mer enn hva det koster å betale for den ekstra kofferten på flyet. :)

 

Jepp det er ca 1 koffert med saker jeg skal ta med, så da blir det vel til at jeg betaler for å ta med en ekstra koffert. Det er vel 800-1000kr ekstra?

Lenke til kommentar

I lold

Dokumentforfalskning er jo ganske alvorlig da. Tar tollvesenet deg for momsjuks på en pakke til noen hundrelapper får du kanskje et forenklet forelegg, dokumentforfalskning kan ende i bøter, og det går på rullebladet. Sjansen for at det skjer er liten, men det er likevel kjipt å potensielt ødelegge deler av livet på grunn av noe sånt.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...