Gå til innhold

Se Oculus Rift bli plukket fra hverandre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på hvordan det blir for sånne som meg, som har dobbelt så dårlig syn på høyre øye, til og med med linser.

 

Går vel ant å stille på noe slik at man får fokusere rett på det andre øyet også ?

 

Så vidt jeg hørte i en video om disse, så fulgte det med forskjellige sett linser, noe man også ser på bildene her inne. Disse gjør at man kan tilpasse dem for nærsynte og langsynte. Slik at man muiligens slipper å bruke briller sammen med dem, selv om det også funker.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg hørte i en video om disse, så fulgte det med forskjellige sett linser, noe man også ser på bildene her inne. Disse gjør at man kan tilpasse dem for nærsynte og langsynte. Slik at man muiligens slipper å bruke briller sammen med dem, selv om det også funker.

 

Er bra det da. For min del så tror jeg ikke det utgjør særlig forskjell. Med linser/briller får jeg -0,75 V og -2.5 H, så er ikke store forskjellen på ene øyet desverre.

Lenke til kommentar

Fostår jeg det riktig med 1280x800 oppløsning delt på to ulike skjermbilder? Altså man får to overlappende 3D bilder på 640x800 res?

Bildet blir litt over 640 piksler bredt siden de ikke overlapper 100%. Forbrukerutgaven sikter på en oppløsning på 1920x1080.

Endret av IndianSumm3r
Lenke til kommentar
Fostår jeg det riktig med 1280x800 oppløsning delt på to ulike skjermbilder? Altså man får to overlappende 3D bilder på 640x800 res?
Bildet blir litt over 640 piksler bredt siden de ikke overlapper 100%. Forbrukerutgaven sikter på en oppløsning på 1920x1080.

 

Godt å se at det ikke er 1280x800 oppløsning på forbrukerutgaven, men jeg er litt redd for at 1920x1080 også blir for kornete på den korte avstanden. Men kan jo klart og tydelig skille piksler på et par 720p skjermer der ute og der sitter du med en del større avstand fra skjermen.

 

Uansett så er det et interessant produkt og jeg gleder meg til å se tester om hvordan det funker i bruk.

Lenke til kommentar
Fostår jeg det riktig med 1280x800 oppløsning delt på to ulike skjermbilder? Altså man får to overlappende 3D bilder på 640x800 res?
Bildet blir litt over 640 piksler bredt siden de ikke overlapper 100%. Forbrukerutgaven sikter på en oppløsning på 1920x1080.
Godt å se at det ikke er 1280x800 oppløsning på forbrukerutgaven, men jeg er litt redd for at 1920x1080 også blir for kornete på den korte avstanden. Men kan jo klart og tydelig skille piksler på et par 720p skjermer der ute og der sitter du med en del større avstand fra skjermen. Uansett så er det et interessant produkt og jeg gleder meg til å se tester om hvordan det funker i bruk.

 

Det er også vel en stor forskjell mellom størrelsen på tv og briller :p Tror ikke 720p vil bli problem på en så liten skjerm da det er nesten umulig se pikslene på en mobilskjerm med 720p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...