Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volvo vs Audi? HELP MEEE


Anbefalte innlegg

Hei folkens!!

 

Skal kjøpe meg bil, men klarer ikke bestemme meg. Trenger derfor litt flere synspunkter, og kanskje litt eksperthjelp..

 

Det står mellom en 2013 Volvo V40 Cross Country (5500km) og 2012 Audi A4 Avant (38 000km)

 

Volvoen har mye mer ekstrautstyr, men Audien er mer praktisk med tanke på plass til hundebud/baggasje/ski osv. Synes også Audien er finest å se på, men Volvoen best å kjøre..

 

volvoen er 1,6 TDI med 115hk, audi er 2,0TDI med 120hk.

 

Det er knappe 25 000 som skiller disse to bilene i pris. Hva mener dere?

 

Hvis noen har positive/negative erfaringen med en av disse så er det bare å dele i vei.. Sharing is caring!!

 

Har forøvrig Audien stående på hold til kl 9 imorgen tidlig, så det haster på en måte litt :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville sagt det kommer litt av på hva slags veier du har i ditt nærområde og kjører mest til daglig. Jeg byttet fra Volvo til Audi i 2010 (kjører ingen av delene i dag) og synes de var svært like i kjøreegenskaper (bortsett fra sportsunderstellet) i lavere hastigheter, dvs opp til 80 km/t. Kjørte inn til Oslo med Volvoen for å bytte, lå i 100-120. I samme fart ut igjen med Audien var det to svært ulike biler. Audien var ikke bare litt men veldig mye bedre i fart rundt 100 og over. I 50-60 var det minimal forskjell.

Forsikring og kostnader i favør Volvo. Bilglede i favør Audi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så og si like ja, jeg hadde V50 og gikk til A4. 2006-modell og 2008 henholdsvis.

Ja, det er klart forskjeller på en V50 fra 2006 og en V40 fra 2013, men jeg vil tro at policyen på kjøring, hvor den skal ha styrker og svakheter er ganske lik. Nye V40 er neppe tenkt som en autoban-cruiser.

Endret av Pop
Lenke til kommentar

Rent estetisk, mener jeg Volvo er penere å se på. Rent komformessig, finnes det lite som kan måle seg med Volvo sine seter. De er lagd med tanke på skandinaver, og ikke europeere på 170cm.

 

Plassmessig og rent praktisk, heller jeg nok litt over mot audi.

 

Kvalitetsmessig er de sikkert på høyden begge to, men om du kjøper Volvo, slipper du i allefall å forholde deg til Møller på noen som helst måte.

Lenke til kommentar

Takk for masse tilbakemeldinger!!

Personlig synes jeg Audien er finest å se på, men det er jo ikke bare det som teller når man skal blåse så mye penger å bil. Hører de fleste jeg har spurt sier at jeg bør gå for Volvo, da det er bra kvalitet, og de på Møller ikke bestandig er like lette å forholde seg til.

Lenke til kommentar

Audi-verksteder er vel like forskjellige som Volvo-verksteder, her kommer det an på hvor bra de du har i nærheten er. Det finnes også mange uavhengige verksteder (som ikke er Møller), som Erik Arnesen, Oppegård Bil og Albjerk i Oslo-området, og det er også mange VAG-verksteder som er godkjent for Audi selv om de selger VW og/eller Skoda. Kvalitetsmessig er vel bilene regnet for å være bra.

 

Du bør velge den du liker best.

Lenke til kommentar

Å forholde seg til Møller er for så vidt ikke noe problem det da. De svarer raskt på telefon, man får raskt time til service/reparasjon og de har fastpriser på mye man trenger verksted til. Mao god oversikt. Dermed ser man også raskt at de er dyrere enn mange andre verksteder og delelagre, men noen synes vel det er verdt å betale litt mer for slike ting.

Synes Volvos verksted var like dyrt (Ålesund).

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...