Gå til innhold

Best verdi spill-PC / 10k / Trenger forslag og anbefalinger


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg skal bygge meg en pc selv, for første gang. Jeg er ikke noob og vet en del om pc'er, men har aldri bygget en selv før.

 

Pc'en skal brukes mest til spilling, litt video og foto redigering og surfing.

 

Jeg foretrekker midi-tower, intel prosessorer og nvidia gpu'er (men kan gjerne få forslag til en amd, bare begrunn hvorfor det er bedre) Har også lyst på vannkjøling for jeg har tenkt til å overklokke.

 

- Ønsker komponenter som ikke bråker for mye

- Pc'en kommer til å bli overklokket

- Skal være intel Intel og Geforce er foretrukket (kan vurdere

- Spill, litt video/bilderedigering og normal databruk som surfing

 

Setter stor pris på forslag, både lister og anbefalinger av enkeltkomponenter! :grin2:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nettop fått min h 70 http://www.komplett....aspx?sku=757621 jeg kjøpte denne på timesalg til 350 kr eller noe der. Værtfall er den fullt og helt å anbefale, men seff h100i eller h110 er nok bedre. Når det kommer til ssd, skal du ha det? vist du har god tålmodighet så trenger du ikke det imotsetning til meg XD

Må si jeg tror jeg velger h110 når den koster mindre hos deal.no enn h70 koster hos komplett :p

Kanske et dumt spørsmål, men. Hva gjør egentlig en SSD raskere, annet enn å flytte filer og å åpne programmer raskere? Hvis det er det eneste så tror jeg ikke jeg trenger det, foreløpig :laugh:

Lenke til kommentar

https://prisguiden.no/liste/139625

 

Sånn, omtrentlig? Hvis du driver med mye/tung videoredigering kan du eventuelt trappe opp til i7 prosessor.

 

Har ikke tatt med vannkjøling, da jeg ikke har noe erfaring med det.

Først en ting: Det gjør ikke noe om det koster litt mer enn 10000!

Når der er sagt så kunne jeg tenke meg en gtx 680 istedet :ohmy: Har sett på msi sitt "lightning", men noen fortalte meg at de ikke får lov til å produsere det lenger. Det skjønner jeg ikke helt, så jeg må kanskje finne et annet. Hvis du, eller noen andre, vet om/har et veldig bra kort med GOD KJØLING så si gjerne i fra.

Jeg trenger ikke Windows. Og trenger heller ikke low profile memory, har tenkt til å ha vannkjøling uansett :)

Jeg har funnet et kabinett som jeg synes er veldig kult og som ser ut som det har bra kjøling også. Tror desværre bare at det er plass til en 120mm radiator i toppen.. Link.

Lenke til kommentar

Først en ting: Det gjør ikke noe om det koster litt mer enn 10000!

Når der er sagt så kunne jeg tenke meg en gtx 680 istedet :ohmy: Har sett på msi sitt "lightning", men noen fortalte meg at de ikke får lov til å produsere det lenger. Det skjønner jeg ikke helt, så jeg må kanskje finne et annet. Hvis du, eller noen andre, vet om/har et veldig bra kort med GOD KJØLING så si gjerne i fra.

Jeg trenger ikke Windows. Og trenger heller ikke low profile memory, har tenkt til å ha vannkjøling uansett :)

Jeg har funnet et kabinett som jeg synes er veldig kult og som ser ut som det har bra kjøling også. Tror desværre bare at det er plass til en 120mm radiator i toppen.. Link.

på dustin er det meste billigere plus billigere frakt inkludert det kabinettet er billigere men de har ikke hvitt da :(
Lenke til kommentar

på dustin er det meste billigere plus billigere frakt inkludert det kabinettet er billigere men de har ikke hvitt da :(

Vet at komplett ikke er billigst, men jeg synes det er så lett å finne det der :) Har du det kabinettet, eller har du sett det. Evt hva synes du?

Lenke til kommentar

Vet at komplett ikke er billigst, men jeg synes det er så lett å finne det der :) Har du det kabinettet, eller har du sett det. Evt hva synes du?

http://www.dustinhome.no/product/5010665301/cm-storm-miditower-scout-ii-advance-atx-black/#intcmp=searchProvider_dacsa synes det er ekstremt tøft selv men for å være helt ærlig synes jeg hvitt er tøffest men noen andre kabinetter som er tøffe er dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=657721

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=774986

 

finnes forskjellige farger til dem også. vet ikke selv så mye om dem men andmeldelsene får tale for seg.

Lenke til kommentar

 

Først en ting: Det gjør ikke noe om det koster litt mer enn 10000!

Når der er sagt så kunne jeg tenke meg en gtx 680 istedet :ohmy: Har sett på msi sitt "lightning", men noen fortalte meg at de ikke får lov til å produsere det lenger. Det skjønner jeg ikke helt, så jeg må kanskje finne et annet. Hvis du, eller noen andre, vet om/har et veldig bra kort med GOD KJØLING så si gjerne i fra.

Jeg trenger ikke Windows. Og trenger heller ikke low profile memory, har tenkt til å ha vannkjøling uansett :)

Jeg har funnet et kabinett som jeg synes er veldig kult og som ser ut som det har bra kjøling også. Tror desværre bare at det er plass til en 120mm radiator i toppen.. Link.

 

http://www.dustinhome.no/product/5010630360/asus-geforce-gtx-680-directcu-ii-oc-2gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/#intcmp=searchProvider_dacsa 680 kort med direct-CU løsning. Skal visstnok være et veldig bra kjølesystem. Scout 2 er bra kabinett det, har som sagt ikke peiling på vannkjøling så det får du spørre noen andre om :D

Lenke til kommentar

Du skal kun ha kabinett og innmat til 10K? Skjerm, tastatur, mus, windows?

 

For å ha det sagt: man kjøper ikke GTX 680 i dag, når GTX 670 yter omtrent identisk til en bedre pris.

Jeg skal kun ha kabinett og innmat, ja. Ikke tastatur, skjerm, mus eller windows.

 

Men er litt uenig med deg når det gjelder grafikkkort. Hvis man kjøper 670 isteden for 680 fordi de yter nesten likt, så kan man jo si det samme om 670 og heller kjøpe 660Ti som har nesten samme ytelse osv.

Lenke til kommentar

Først en ting: Det gjør ikke noe om det koster litt mer enn 10000!

Når der er sagt så kunne jeg tenke meg en gtx 680 istedet :ohmy: Har sett på msi sitt "lightning", men noen fortalte meg at de ikke får lov til å produsere det lenger. Det skjønner jeg ikke helt, så jeg må kanskje finne et annet. Hvis du, eller noen andre, vet om/har et veldig bra kort med GOD KJØLING så si gjerne i fra.

Jeg trenger ikke Windows. Og trenger heller ikke low profile memory, har tenkt til å ha vannkjøling uansett :)

Jeg har funnet et kabinett som jeg synes er veldig kult og som ser ut som det har bra kjøling også. Tror desværre bare at det er plass til en 120mm radiator i toppen.. Link.

Joda kompissen min har det og det er to 120 i toppen.
Lenke til kommentar

Jeg skal kun ha kabinett og innmat, ja. Ikke tastatur, skjerm, mus eller windows.

 

Men er litt uenig med deg når det gjelder grafikkkort. Hvis man kjøper 670 isteden for 680 fordi de yter nesten likt, så kan man jo si det samme om 670 og heller kjøpe 660Ti som har nesten samme ytelse osv.

Det der er jeg fullt enig i jeg skal ha bare ett 660 ti fordi jeg vil ikke legge i så mange penger. Tilbake til pc-en, når det gjelder skjermkort syns jeg du burde ta dette her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=742804 forresten vist det ikke blir nok penger kan du kutte ned på noe annet for det der er totalt verdt det!

 

Ser det bra ut i virkeligheten og er det stort nok? :D

Det ser ikke så bra ut i svart etter min mening men det hvite ser rå heftig ut. Har eneren her forresten.
Lenke til kommentar

Vel, lykke til med å få vannkjøling, gtx 680/HD 7970 til 3.500 kr etc til 10k.

 

Har du Windows fra før?

 

Argumentet ditt med GTX 660 ti vs 670 er ikke helt valid. GTX 670 er i toppklassen, og selv hw.no konkluderte med at Nvidia "skøyt seg selv i foten" etter å ha testet kortet. De mente da de utkonkurrerte GTX 680 mtp ytelse/pris.

 

Tror folk her at de som kjøpte Intel Q6700 back in the days sitter og smiler, mens de som kjøpte Q6600 sliter i dag?

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Spesielt er rådene innenfor mtp at emnetittlen heter " Best verdi -PC 10K"

 

Uansett, slenger med et forslag fra dustinhome.no

 

Synes personlig ikke H70 er verdt det, men da får TS oppfyllt drømmene om "vannkjøling" :)

post-24279-0-27724100-1365454755_thumb.jpg

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...