Gå til innhold

Might and Magic trollbandt rollespillere i 20 år (DOS, Mac, Windows)


Anbefalte innlegg

Vet ikke hvorfor denne dukket opp på nytt nå, men jeg tenker at Gamer burde skrive flere unike artikler som denne og disse om spillanmeldere som spiller sjangere de ikke fikser, siden det er artikler man ikke kan lese noe annet sted, mens anmeldelser av AAA-titler går det tretten av på dusinet og det gir ingen mening å betale for et spesifikt spillblad pga. dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 år senere...

HoMM 3 med Armageddons Blade og Shadow of Death. Har så utrolig mange timer i det spillet. Husker ikke om det var AB eller SoD som kom med "Random Map Generator", men det gjorde spillet ekstremt gjennspillbart. Spiller det fortsatt minst en gang i året, med Castle og Rampart som favoritter.

Lenke til kommentar

HoMM 3 med Armageddons Blade og Shadow of Death. Har så utrolig mange timer i det spillet. Husker ikke om det var AB eller SoD som kom med "Random Map Generator", men det gjorde spillet ekstremt gjennspillbart. Spiller det fortsatt minst en gang i året, med Castle og Rampart som favoritter.

 

Helt enig og jeg spiller fortsatt Homm 3 den dag i dag

et mer fengslende spill skal man lete lenge etter selv i dag kan ingen måle seg med spillbarheten til dette spillet !!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tidenes spillserie/spillunivers. Så mange gode minner. Men trist slutt...

Might and Magic serien var bra med noen rare vri, hadde VII og VIII fått litt mer tid på seg ( 1 år ) og noen grafiske forbedringer hadde vi trolig sett noe "magisk".

IX var dessverre helt elendig, har rundet det som fan av serien, men her var alt svært lite givende.

X var faktisk en grei opplevelse, men tilførte serien ingenting og kampsystemet var alt for forenklet. Synd der også for oss blodfansen av de tidlige spillene.

Lenke til kommentar

Might and Magic VI & VII + Heroes II var de mest episke spillende da jeg vokste opp. Hadde Skyrim hatt flere forskjellige motstandere hadde det kanskje nådd opp til M&M.

 

Husker jeg spillet det der spillet litt, men gadd ikke runde det. Et av de bedre spillene muligens (har ikke full oversikt over hva som kom derfra). Men i dag så blir grafikken og spillmekanikken alt for enkelt:

 

photo-242897.jpg

 

 

Ser at syveren er litt bedre grafikk på. Er det noen enda mer moderne arvtagere til denne spillserien?

 

 

 

 

 

Har aldri hatt sansen for Heroes of Might and Magic. Blir alt for simpelt. Men ser også at det er mange nyere Heroes-utgivelser jeg aldri har kikket på. Video nedenfor viser uansett at det blir for simpelt.

 

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...