Gå til innhold

Open Neverwinter-beta rett rundt hjørnet (Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har vært med i Foundry-betaen i flere uker nå, og jeg kan forsikre dere om at denne delen av spillet alene vil skille det voldsomt fra alle andre MMOer dere har spilt. Man vil aldri gå tom for nye quests å spille her, og veldig mange av dem vil være av en kvalitet man ellers aldri ser i en MMO.

 

Her kan du måtte gjennomføre dialogsekvenser som er minst like omfattende som de i et typisk Bioware-spill. Du kan måtte løse puzzles. Du kan spille kampanjer som ikke inneholder et snev av kamp. Du kan delta i historier som er langt rikere og mer nyanserte enn de en utvikler tør lage for et kommersielt spill.

 

Og finner du ikke det du leter etter, så kan du lage det selv. Neverwinter Foundry er virkelig noe unikt.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi dette ikke føles som et D&D spill

 

Og hva var den siste utgaven av D&D du spilte? Dette er en temmelig bra MMO-tolkning av D&D 4E-reglene, den mest drastiske endringen av D&D i spillets historie. Du kan godt si at det ikke føles som D&D 3E eller som AD&D, og du vil ha rett. Om du påstår at det ikke føles som D&D 4E derimot, så er du på tynn is.

Lenke til kommentar

Og hva var den siste utgaven av D&D du spilte? Dette er en temmelig bra MMO-tolkning av D&D 4E-reglene, den mest drastiske endringen av D&D i spillets historie. Du kan godt si at det ikke føles som D&D 3E eller som AD&D, og du vil ha rett. Om du påstår at det ikke føles som D&D 4E derimot, så er du på tynn is.

 

4e føles vel heller som en voldtekt av hele dungeons & dragons. Jeg skulle vel ha påpekt hvor tragisk jeg syns 4e er. For meg døde d&d etter 3.5e. Personlig liker jeg best 2e så jeg er kansje litt gammeldags

Lenke til kommentar

4e føles vel heller som en voldtekt av hele dungeons & dragons. Jeg skulle vel ha påpekt hvor tragisk jeg syns 4e er. For meg døde d&d etter 3.5e. Personlig liker jeg best 2e så jeg er kansje litt gammeldags

 

Fair enough, men det hadde vel vært greit om du presiserte det til å begynne med, da Neverwinter spesifikt er basert på 4E. Det blir litt urettferdig å kritisere det for å ikke føles som D&D, når din kritikk egentlig er rettet mot D&D i seg selv.

 

Jeg er din rake motsetning forøvrig. Jeg hater AD&D av hele mitt hjerte (toppen av håpløs spilldesign i mine øyne), men syns D&D 4E er kjempegøy (skjønt jeg har en svakhet for den litt mer klassiske stilen som ble "perfeksjonert" med 3.5).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...