Gå til innhold

Final Fantasy XIV - A Realm Reborn


Anbefalte innlegg

Vil si det er godt med liv hos Midgard på Ragnarok :)

 

Har ikke angret et sekund på flytting min fra Cerberus til Ragnarok og Midgard.

Fantastisk FC med et godt community, med hjelpsomme og morsomme folk.

 

Anbefaler å sjekke ut linken under for mer info om serveren og FC'et :)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1533265&view=findpost&p=20862127

 

Bestemte meg endelig for å begynne med FFXIV i dag, bare for å finne ut av at det ikke går an å lage en character på serveren ettersom den er full... Er dette noe som kommer til å endre seg, eller er det bare å finne seg en annen server å spille på?

Endret av fantimans
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Det kryr av folk på Odin eller Shiva. Har karakterer på begge, men husker aldri hvilken jeg er på. Klikker meg bare rett inn uansett. (hadde en rimelig lang pause, og startet opp igjen for en uke siden med en karakter jeg hadde fra launch-tiden). Er lvl 19 Marauder og lvl 29 Lancer, så gleder meg til å bli Dragoon. Har også fått testet en del dungeons, og stortrives med dem.

 

Men til poenget: Er det noen måte å automatisk rejecte en invitasjon til free company? Får ti, femten ninja-invites om dagen, og begynner å bli drittlei å trykke Reject.

 

Bonusrunde for å vekke opp tråden litt. Først expansion er godt i gang, så jeg håper vi får se noe til den på E3 i år. Men hva vil den inneholde? Nye dungeons kommer jo fra tid til annen i gratis oppdateringer, og mener i alle fall noen advanced classes kom i en patch etter launch. Så hva kan de ha i en retail expansion? Nye klasser? Nytt kontinent? Nye spillbare raser? Jeg håper vi får noen nye grunn-klasser (marauder, lancer osv), som igjen fører til nye advanced classes (dragoon, white mage etc). Og gjerne noen nye raser også. Kanskje et nytt kontinent med en ny spillbar rase? Det hadde vært tøft. :)

Lenke til kommentar

Hmh, noen andre her som spiller på Balmung. jeg bosatte meg der siden det er RP server, (uoffisiell men ja :p) men siden det er en NA server, så er det litt stille til tider :) har en EU linkshell, men ja, kunne jo vert moro å se om det var noen her som spilte

Bare å lage en ekstra char på ragnarok og joine Midgard så ser du om det er en plass du kunne tenkt å flytte til ^^

Lenke til kommentar

Når man er helt tom for vanlige quests (i alle 3 byene) så har du følgende alternativ for å skaffe xp utenom staight up grinding;

* Hunting Log (solo)

* Guildhest (4-man PT)

* Levequests (solo)

 

Målet er å nå lv15, da man kan gå til første dungeon som blir den mest effektive og raskeste levlingen. Kan være lurt å ha 2-3 classes parallelt levlet, slik at man alltid får utnytta exp rewards fra quester fullstendig.

 

Spillet vil at du skal fokusere på 1 class frem til lv15, slik du får tilgang til alle 3 byene, da er det MYE lettere å bygge på med nye classes.

 

 

Healing classen legger veldig opp til deg selv hvor bra/aktivt du ønsker å gjøre det i gruppe. Alle trashmobs i dungeons gir deg rom for å både holde tanken i live og slenge et par DPS spells med nuke buffen på. Cleric Stance som er alpha-omega for å gjøre bra skade har såpass lav CD at du må bare gjøre det rutine å switche frem og tilbake mellom healing/nuking.

Du kan jo bare se på at alle de andre dreper, men da går det jo saktere smile.png

 

Får du ikke bare exp på den klassen du spiller som?

Lenke til kommentar

Ja, vi får kun XP på den klassen vi spiller som. Men om vi har en klasse på høyt level, får vi mye mer XP når vi spiller med en klasse på lavt level. Det har ingenting å si om denne er en vanlig adventure-klasse eller crafter. Ser for øvrig ikke poenget i å levle flere klasser om gangen for å få mer XP. Det gjør jo bare at det tar lengre tid? Selv levlet jeg flere klasser til 15 for å teste dem, før jeg fortsatte med Lancer opp til 30 og fikk Dragoon. Har tenkt å fortsette med den frem til max level, så får vi se hva jeg gjør videre. Om jeg da ikke går over til ett av de andre av de utallige MMORPGene som kommer i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar

Trur eg kanskje lander på dette som mmo nummer 2. Ikke helt sikker enda, blir kanskje TESO. Blir jaffal ikke Wildstar som jeg og har testet en del.

 

Er ikke så veldig fan av combaten men ellers er det masse bra her, et eller aent som fenger bedre enn de andre mmoene som er ute nå. (som mmo nummer 2)

Lenke til kommentar

Etter å ha fått Bard til max level, og halvveis levla litt på de andre klassene og skaffa litt darklight gear, gikk jeg litt lei, og har i en periode nå knapt spillt i det hele tatt. Mye grinding av samme dungeon igjen og igjen har jeg vært gjennom så mange ganger i MMO tidligere, så det frista ikke så voldsomt når jeg kom til det punktet. Samtidig digger jeg jo dette spillet her, så har planer om å ta det opp igjen og forhåpentligvis spille mer aktivt igjen etterhvert (har så mye annet å drive med i tillegg, så er litt det som gjør at det er begrenset med tid jeg bruker på det). Vurderer kanskje å bytte server siden jeg egentlig ikke har fått noe voldsomme bonds med folk på serveren jeg er på nå (Odin), og det hadde vært gøy å spille med mange av dere andre her inne som er aktive.

Men som sagt, fortsatt litt usikker på hvor motivert jeg er og hvor aktiv jeg kommer til å være. Så man får se.. :)

Lenke til kommentar

For øyeblikket deler PC og PS3 servere, mens PS4 er på dedikerte servere i Japan under beta-testingen.

Usikker i hvilken beta phase PS4 flytter over, men hvertfall fra og med release deler alle servere :)

 

@Nevnarion

Kan alltids flytte server til Ragnarok, joine Midgard og se hvordan du liker det.

 

Personlig hadde jeg ikke spilt på langt nær så mye som jeg har gjort om det ikke var for FC'et. Å ha noen å gjøre Coil, Primals, dungeons, farming og det meste med er desidert mye gøyere enn å gjøre med nye randoms hver gang :)

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

Etter å ha fått Bard til max level, og halvveis levla litt på de andre klassene og skaffa litt darklight gear, gikk jeg litt lei, og har i en periode nå knapt spillt i det hele tatt. Mye grinding av samme dungeon igjen og igjen har jeg vært gjennom så mange ganger i MMO tidligere, så det frista ikke så voldsomt når jeg kom til det punktet. Samtidig digger jeg jo dette spillet her, så har planer om å ta det opp igjen og forhåpentligvis spille mer aktivt igjen etterhvert (har så mye annet å drive med i tillegg, så er litt det som gjør at det er begrenset med tid jeg bruker på det). Vurderer kanskje å bytte server siden jeg egentlig ikke har fått noe voldsomme bonds med folk på serveren jeg er på nå (Odin), og det hadde vært gøy å spille med mange av dere andre her inne som er aktive.

Men som sagt, fortsatt litt usikker på hvor motivert jeg er og hvor aktiv jeg kommer til å være. Så man får se.. :)

 

Klart du får lei hvis darklight og farm dungeonene er alt du har prøvd. Det er ingen spesiell utfordring i selve dungeonen i seg selv, med mindre man går sammen med kompiser og prøver å presse rekorder med å klare de på 10min istedet for typisk 30min som det tar med randoms.

 

Men det aller kjekkeste er å gjøre premade coil runs, primal extreme, full FC CT runs etc. Når du mestrer en extreme primal fight med 2/2/4 setup så kan man lage sine egne utfordringer med å kjøre med en healer, en tank etc.

 

Som du sier så spiller du bard, hva med å ha konstant konkuranse med de andre DPS'ene om å levere best dps? Det er mange småting som kan gjøre et mmo underholdende og sosialt å spille :)

Lenke til kommentar

Det var ikke så mye dungeons i seg selv jeg ble lei av, men som dps tar det evigheter å få en gruppe hvis man bruker duty finder. Og som sagt har jeg ikke noen konkret stor gruppe med folk jeg henger med eller lignende, så blir veldig avhengig av den. Og når jeg må beregne kanskje en time med bare venting i duty finder for å kanskje få en gruppe, så gidder jeg ikke, for når den timen har gått så har jeg kanskje ikke tid eller lyst til å spille lenger.

 

Men som sagt, vurderer muligens å bytte server, så får se hvordan det blir. Har også begynt å spille litt Black Mage, så mulig jeg kommer til å bruke den mer. :)

Lenke til kommentar

For å få 50% exp-boost, så mener jeg du må ha en DoW/DoM-class i minst 1 level høyere enn den classen du spiller.

 

Så å ha en Miner i lvl 50 gir ikke exp-boost, men en Lancer f.eks. gir 50% exp om den er din høyeste og du spiller en annen battle-class.

Ja, du får opp tli 50% ekstra XP, så vidt jeg vet. Men det betyr ikke at du får 50% med en Conjurer om du har en Gladiator på ett level høyere. Du må nok ha en Gladiator på mange level unna. Hele poenget er jo at det skal være lettere å levle en sekundær klasse.

Lenke til kommentar

Joda, det funker fint det :)

Så lenge du har en DoW/DoM-class mer enn ett level høyere enn classen du spiller på (og du spiller på DoM/DoW), så får du 50% exp-boost. Forklaringen du får første gang du får bruke Armoury Bonus sier at det avhenger av forskjellen mellom høyeste og nåværende level, men det er 50% uansett.

 

Var hvertfall slik da jeg testet det sist, og slik diverse folk sier på reddit og andre sider sier, men om det er skiftet i de senere patchene vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

 

For å få 50% exp-boost, så mener jeg du må ha en DoW/DoM-class i minst 1 level høyere enn den classen du spiller.

 

Så å ha en Miner i lvl 50 gir ikke exp-boost, men en Lancer f.eks. gir 50% exp om den er din høyeste og du spiller en annen battle-class.

Ja, du får opp tli 50% ekstra XP, så vidt jeg vet. Men det betyr ikke at du får 50% med en Conjurer om du har en Gladiator på ett level høyere. Du må nok ha en Gladiator på mange level unna. Hele poenget er jo at det skal være lettere å levle en sekundær klasse.

 

 

Du får x-level i exp bonus. Har du en lv45 highest class, så vil alle andre lavere classes få 45% exp bonus.

Har du lv25 som høyeste vil f.eks en annen på lv24 få 25% exp bonus...Dvs det alltid lønner seg å anskaffe en class til 50 som første pri for å gjøre alt annet mer effektivt.

 

Å konkludere at spillet er dass på grunn av den featuren er jo litt å¨overdrive.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...