Gå til innhold

Disney stenger LucasArts


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Trist nyhet for oss som vokste opp i gullalderen til LucasArts. Monkey Island, Full Throttle, Grim Fandango, og ikke minst tidenes beste western-spill, Outlaws, er noen av minnene jeg aldri glemmer. Forhåpentligvis betyr dette at disse IPene blir lisensiert ut til det rette hjem, og hvor noen verdige etterfølgere kan utvikles. (Les: Ron Gilbert og Tim Schafer)

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Star Wars: The Force Unleashed og Star Wars: The Force Unleashed II var jo spill jeg koste meg med å spille. Så jeg synes det blir feil å si at LucasArts ikke har laget noe bra på lenge er feil.

 

"Dette vil minimere selskapets risiko mens det sikrer en bredere portefølje med Star Wars-spill"

Som vil si flere drittspill alla Star Wars kinect osv?

 

Star Wars 1313 er typen spill jeg kunne tenke meg. Mørk og voksen opplevelse.

Lenke til kommentar

Ikke få titler fra LucasArts på topp 50 lista mi - en periode av livet spilte jeg omtrent ikke fra andre utgivere. Ja la oss håpe at Tim og Ron får tilbake titlene sine og noen ønsker å lage et bra SW spill igjen - f.eks. en skikkelig oppfølger til Jedi Knight-serien? Skulle gjerne sett en remake av Dark Forces 1+2, eller en skikkelig velpolert oppfølger til DoTT, Full Throttle og Grim Fandango.

Håper Mikke og gjengen brenner i helvete :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke sett noe spennende fra LucasArts på sikkert over 10 år, de døde som kvalitetsutvikler for lenge siden, og det er ikke Disneys skyld.

 

AtW

 

Dette.

 

En slik nyhet ville vært katastrofalt på 90-tallet, men Lucas Arts er ikke noe jeg vil savne i dag.

 

The Force Unleashed serien var ganske dårlige spillet. Monkey Island er et relativt dødt kapittel, Battlefront er kansellert for lenge siden, og Indiana Jones spillet som ble annonsert for lenge siden ble kansellert. Har Lucas Arts laget spill i nyere tid som vil bli gode klassikere? Nei. Slik har det vært lenge før Disney tok rettighetene.

Lenke til kommentar

Har ikke sett noe spennende fra LucasArts på sikkert over 10 år, de døde som kvalitetsutvikler for lenge siden, og det er ikke Disneys skyld.

 

AtW

 

Enig!

Det ble litt for mye tjen mest mulig på "Star Wars" og andre populære spill og mindre fokus på kvalitet.

 

Noen spill har dog vært ok, men dessverre aldri helt opp til en 9 eller 10'er .

 

Det er nok flere store utviklere som kan lide samme skjebene her om de fortsetter å gi ut spill av lav kvalitet og som bare har et ekstra tall med i serien (Fifa 10-11-12-13 for eksempel ) .

Lenke til kommentar

Kan ikke akkurat si at jeg er sjokkert. Hadde vel aldri noen illusjoner om at Disneys store plan var å melke franchisen via tåpelige mobil-, browser- og såkalt "sosiale" spill.

Ser for meg at SW 1313 kunne blitt et knallspill, som ville solgt i hauger og lass på franchisen alene. Og hvis det var er godt spill, noe jeg har fått inntrykk av fra sniktitter hos forskjellige spillsider, kunne det blitt virkelig storsuksess. Jeg så virkelig fram til SW 1313.

At LucasArts ikke har slått skikkelig på stortromma med kvalitet det siste tiåret er nå så. Hva om man endelig skulle snu den trenden nå?

 

Men her har vi igjen denne bakvendte mobil-casual-trenden som er ute og går hos de store selskapene. Ingen vil lage gode spill, kun resirkulere CoD, WoW og Farmville. Helst til Android / iOS.

 

Jeg gremmes.

Endret av Optimuz
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...