Gå til innhold

Hjelp til å planlegge trippel monitor oppsett


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har postet ett par forumtråder her i det siste, og har fått god respons, så jeg prøver igjen.

 

Denne gangen kunne jeg trenge litt hjelp og ideer for et trippel screen oppsett. Jeg vil helst ha full hd oppløsning per. skjerm, i og med at det skal gå over tre skjermer. Kunne ha velgt høyere oppløsning viss det hadde ver bare 1 eller 2 skjermer. Har samsung sa550 og 2333 fra før, går det ann å få en bra løsning rundt de skjermene eller anbefales 3 identiske?

 

Hvordan setter jeg det opp?

Hvilken evt. adapters skal jeg bruke?

Hvilke skjermer anbefalest til mest gaming men også litt film eller tv. (helst Samsung,Benq)

Lønner det seg å gå for 3D? (120Hz)

Er det stor forskjell på 120Hz mot 60Hz?

Funker 2 24" på siden, og 1 27" i midten bra?

 

PC specs i signaturen.

 

Håper noen kan hjelpe meg! :)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samsung sa550 og 2333 fra før, går det ann å få en bra løsning rundt de skjermene eller anbefales 3 identiske?

 

Hvordan setter jeg det opp?

Hvilken evt. adapters skal jeg bruke?

Hvilke skjermer anbefalest til mest gaming men også litt film eller tv. (helst Samsung,Benq)

Lønner det seg å gå for 3D? (120Hz)

Er det stor forskjell på 120Hz mot 60Hz?

Funker 2 24" på siden, og 1 27" i midten bra?

Tre identiske er å anbefale, men det går med tre forskjellige. Det som da vil skje er at skjermen med lavest oppløsning blir basisoppløsningen for alle skjermene.

Ved å gå inn i Nvidia Control Panel og aktivere Nvidia Surround

Det kommer an på om skjerm nummer tre vil trenge en adapter eller ikke.

3D gir de aller fleste hodepine og vondt i øynene.

Jeg mener at det er en synlig forskjell opp til 90 fps, men hvor merkbar den er i praksis kommer veldig an på spillet.

Nei.

Lenke til kommentar

tror neppe du får 120fps i 5760x1080 oppløsning uansett, (Avhengig av spill da selvsagt), men 60hz er godt nok.

 

2x 24" og 1x 27" passer bra om du har 24" på høykant, men ellers bør du ha 3 like.

 

Du må nok sannsynligvis ta i bruk et mini displayport til dvi\hdmi adapter.

Lenke til kommentar

Takker for rask response. Synes det er litt kjipt å måtte kjøpe heilt nye skjermer på grunn av de jeg har fra før. Men, men. Men viss jeg skal gå for dette, hvilken skjermer anbefaler dere? Viss dere kunne ha postet linker fra komplett, hadde det vert fint. Er det noen spesielle spill dere anbefaler?

 

Tusen takk på forhand. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...