Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC som ikke reagerer når den slås på.


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en stasjonær PC fra Komplett i 2007. Jeg har aldri hatt problemer med den tidligere, men når jeg starter opp PC'en reagerer den ikke 2 av 3 ganger. Det vil si: Jeg får slått den på, men det skjer liksom ingenting. Ingen skjermbilde, og ingenting som "bråker" inni maskinen slik den gjør når den jobber. Da må jeg tvinge den av, for så å fortsette å slå den av og på til den plutselig reagerer. Kan vel også nevnes at det ikke er skjermen det er noe galt med, har byttet denne tidligere... :-p

 

Ellers er det ingenting i veien med den, og når jeg først får slått den på går den som smurt.

 

Er det noen som er kjent med dette problemet, og hva kan jeg eventuelt gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minne? Prøv memtest86 for å teste minnet på pcen. Vet det kan høres usannsynlig ut, men jeg har vært borti lignende tilfeller tidligere. Når du sier at du får den slått på, regner jeg med at du mener det er noe lys eller lignende som indikerer at den har reagert på at du har trykket på påknappen? Du kan også teste minnet ved å ta ut en og en brikke, hvis du har flere av dem i pcen.

Lenke til kommentar

Virker på meg som feilende kondensatorer (vanskelige å lade de opp første gangene du slår på)

Kondensatorer som viser slik feil er hovedsakelig i strømforsyningen (PSU) og på hovedkort i maskinen.

 

 

Edit:

Ville prøvd en annen PSU i den først.

Er det kondensator feil som jeg mistenker kan det ikke ignoreres da det kommer bare til å bli verre og verre til den ikke starter i det hele tatt.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...