Gå til innhold

Hjelp til innkjøp av ny skjerm til Samsung Galaxy s2


Anbefalte innlegg

Har knust skjermen på s2-en min og det er ingenting liv eller bilde på skjermen. Tenkte jeg skulle bestille skjerm og bytte den selv, men det er så trolig mye å velge i ! Det er priser fra 100-2000 kr.

 

Kunne noen funnet det jeg er ute etter og sendt en link? :)

 

Takk på forhånd ! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har byttet skjermer på en del S2'er, og med hånden på hjertet og alt det der: Kjøp et ferdig display assembly hvor LCD'en er ferdig montert. Det gjør jobben en million ganger lettere. :)

 

Vi selger originalt display assembly til 1449 i nettbutikken på jobben, om du vil ha link så send meg en PM... :)

Lenke til kommentar

Som over her, kjøp ferdig front med touch og LCD i samme del, noe annet er å be om trøbbel.

Dersom du gjør dette selv trenger du ikke backup da ingenting ligger lagret i fronten.

Bestill fra ebay, men vær klar over at du mister garantien dersom du åpner telefonen selv.

Koster 1700kr å gjøre hos autorisert verksted, og da beholder du garantien.

Lenke til kommentar

Viktigste er at LCD, Digitizer (touch) og glasset er limt sammen. Rammen er ikke så nøye, den flytter man lett over selv. Den du linker til der ser jo på første øyekast fin ut, men det er vanskelig å si noe på kvaliteten.

 

Har vært borti eBay deler hvor skjermen er alt annet enn original (blass, lite fargemetning etc) og hvor "glasset" egentlig bare er plast, og fargen ikke er Samsung-hvit.

 

Slike ting er litt kjedelig å finne ut etter man er ferdig med monteringen, så vær sikker på at kvaliteten er god før dere setter i gang :)

 

(Husk også at varer over 200 kr må importfortolles. Det er ikke toll på elektronikk, men dere må betale mva (25%) av hele salgssummen inkl. frakt, samt et gebyr til Posten (120 kr)).

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nå har det seg sånn at jeg ikke får skjermen i tide til at jeg MÅ ha bildene som ligger på mobilen :hm:

 

Jeg kjenner en fyr med s2, og vil ikke det være mulig at jeg låner den og skrur den opp, løsner kabelen til skjermen og kobler den til telefonen min? :hmm: Uten å ødelegge noe? Da kan jeg vel styre min telefon med han sin skjerm! :dribble:

 

Noen innspill?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...