Gå til innhold

The Gathering 2014 - Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

er bare litt nyskjerrig, hvor mange plasser er det på 1 rad? :)

36

 

Dette er vel fra midtgangen og ut til en av sidene, en hel rad (fra ene siden til den andre) blir da 72.

Eller slik grupper gjerne sitter (rygg-til-rygg) blir 72 fra midten og ut til en av sidene.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ang. seating: jeg fikk ikke bilett med kameratene mine (5 stk), men fikk henge meg på hos en jeg spiller med(30stk), må jeg sitte med han eller kan jeg sitte med kameratene mine dersom jeg setter en av de som seater? de seates på forskjellige dager.

Lenke til kommentar

Ang. seating: jeg fikk ikke bilett med kameratene mine (5 stk), men fikk henge meg på hos en jeg spiller med(30stk), må jeg sitte med han eller kan jeg sitte med kameratene mine dersom jeg setter en av de som seater? de seates på forskjellige dager.

 

 

Hvem som har, eller hvilken GE-konto som har kjøpt billetten bestemmer ikke hvor brukeren skal sitte. Det er bare å sette vennen din som seater for din billett, så får du sitte sammen med kameratene dine.

 

Hvis man seater en gruppe på f.eks. 30 stykk, så må man plassere alle ved siden av hverandre, enten på samme rad, eller rader ved siden av hverandre. Man kan ikke da plassere noen forskjellige steder i salen. Det ødelegger jo poenget med å få førsterett for å seate store grupper.

Lenke til kommentar

 

Ang. seating: jeg fikk ikke bilett med kameratene mine (5 stk), men fikk henge meg på hos en jeg spiller med(30stk), må jeg sitte med han eller kan jeg sitte med kameratene mine dersom jeg setter en av de som seater? de seates på forskjellige dager.

 

 

Hvem som har, eller hvilken GE-konto som har kjøpt billetten bestemmer ikke hvor brukeren skal sitte. Det er bare å sette vennen din som seater for din billett, så får du sitte sammen med kameratene dine.

 

Hvis man seater en gruppe på f.eks. 30 stykk, så må man plassere alle ved siden av hverandre, enten på samme rad, eller rader ved siden av hverandre. Man kan ikke da plassere noen forskjellige steder i salen. Det ødelegger jo poenget med å få førsterett for å seate store grupper.

 

Det høres bra ut,det hadde blitt litt kjedelig å sitte med bare ukjente folk.

Lenke til kommentar

Hvor stor er forskjellen mellom å sitte i stillesonen og sonene ellers? Har selv lyst å sitte litt bort fra bråket, men har kompiser som gjerne vil sitte andre steder.

 

Det er ikke store forskjellen, og er de igang på scenen med ting så er det bare å gi opp å satse på at det er stillere, men er man på stille så slipper man at noen der har anlegg.

Lenke til kommentar

Hvordan er sikkerheten på skipet? Alt jeg finner handler om tyveri osv. Jeg ser mye på en serie som heter 24. Der er det mye bomber. Dette i tillegg til å generellt være paranoid, er det noe som hindrer 3-4 folk å dra inn pcer, fyllt med eksplosiver, og senere forlate dem og trykke på en knapp, og se vikingskipet si bang?

Lenke til kommentar

Hvordan er sikkerheten på skipet? Alt jeg finner handler om tyveri osv. Jeg ser mye på en serie som heter 24. Der er det mye bomber. Dette i tillegg til å generellt være paranoid, er det noe som hindrer 3-4 folk å dra inn pcer, fyllt med eksplosiver, og senere forlate dem og trykke på en knapp, og se vikingskipet si bang?

Er det noen vil det, så er ikke det noe problem nei. Er ikke noe politi eller sjekk som stopper dem, men er du redd for noe sånt bør du holde deg unne store folkemengder uansett.

Lenke til kommentar

Hvordan er sikkerheten på skipet? Alt jeg finner handler om tyveri osv. Jeg ser mye på en serie som heter 24. Der er det mye bomber. Dette i tillegg til å generellt være paranoid, er det noe som hindrer 3-4 folk å dra inn pcer, fyllt med eksplosiver, og senere forlate dem og trykke på en knapp, og se vikingskipet si bang?

Det er rundt 5-6 bombehunder i vikingskipet 24/7. Dessuten får du utdelt en gassmaske ved innslipp. Pleier å være 2-3 stykker som prøver seg hvert år, men det ender ofte i væpnet razzia med beredskapstroppen.

 

Men fra spøk til revolver

Alle personer blir logget på geekevents når man kjøper billett og ingen kommer inn i skipet uten adgangskort/bånd

Lenke til kommentar

 

Hvordan er sikkerheten på skipet? Alt jeg finner handler om tyveri osv. Jeg ser mye på en serie som heter 24. Der er det mye bomber. Dette i tillegg til å generellt være paranoid, er det noe som hindrer 3-4 folk å dra inn pcer, fyllt med eksplosiver, og senere forlate dem og trykke på en knapp, og se vikingskipet si bang?

Er det noen vil det, så er ikke det noe problem nei. Er ikke noe politi eller sjekk som stopper dem, men er du redd for noe sånt bør du holde deg unne store folkemengder uansett.

 

Gjør vanligvis det. Får satse på at det går greit, er visst så sikkert det blir uten at ting blir ekstremt/tar svært lang tid.

 

Hvordan er sikkerheten på skipet? Alt jeg finner handler om tyveri osv. Jeg ser mye på en serie som heter 24. Der er det mye bomber. Dette i tillegg til å generellt være paranoid, er det noe som hindrer 3-4 folk å dra inn pcer, fyllt med eksplosiver, og senere forlate dem og trykke på en knapp, og se vikingskipet si bang?

Det er rundt 5-6 bombehunder i vikingskipet 24/7. Dessuten får du utdelt en gassmaske ved innslipp. Pleier å være 2-3 stykker som prøver seg hvert år, men det ender ofte i væpnet razzia med beredskapstroppen.

 

Men fra spøk til revolver

Alle personer blir logget på geekevents når man kjøper billett og ingen kommer inn i skipet uten adgangskort/bånd

 

Ikke noe problem for folk med hånd å gjøre det. Vet ikke hvor lett det er å finne ut nødaktig hvor smellet startet, men det hjelper lite. Får håpe på det beste, ser ut som eneste problemer tidligere går på tyverier. Går vel bra.

Endret av fnatten
Lenke til kommentar

Er visst 30 gigabit/s i år. Hvor mye vil være tilgjengelig per person omtrent? Om man tenker på at sikkert en haug trolig bare spiller ol, som ikke tar stort, eller lokal fildeling? Og omtrent ping?

 

Du har bare en tilgang til en port på switchen du sitter ved, ergo har du teoretisk tilgang til 1gbit (lykke til med å makse det :p )

Hvis det blir samme som i fjor så har hver switch 3gbit link til en av kjernene, og så har kjernene en enda større link mellom seg igjen.

Lokal fildeling er nok det som tar det meste av nettbruken, og det ligger gjerne over dobbelt av bruken av linje inn/ut av skipet.

Tidligere år har bruken inn/ut av skipet toppet på ca 15/16gbit inn/ut den første dagen, for så å gå ned til ca 10gbit inn/ut resten av tiden.

 

Pingen har jeg aldri opplevd problemer med, og du kan nok anta at den for det meste er under 10ms :p

 

Her er en timelaps av bruken mellom kjerne switchene og ut på nettet i fjor:

https://www.youtube.com/watch?v=JVIt_E8GTIU

Endret av Borbra
Lenke til kommentar

 

Er visst 30 gigabit/s i år. Hvor mye vil være tilgjengelig per person omtrent? Om man tenker på at sikkert en haug trolig bare spiller ol, som ikke tar stort, eller lokal fildeling? Og omtrent ping?

 

Du har bare en tilgang til en port på switchen du sitter ved, ergo har du teoretisk tilgang til 1gbit (lykke til med å makse det :p )

Hvis det blir samme som i fjor så har hver switch 3gbit link til en av kjernene, og så har kjernene en enda større link mellom seg igjen.

Lokal fildeling er nok det som tar det meste av nettbruken, og det ligger gjerne over dobbelt av bruken av linje inn/ut av skipet.

Tidligere år har bruken inn/ut av skipet toppet på ca 15/16gbit inn/ut den første dagen, for så å gå ned til ca 10gbit inn/ut resten av tiden.

 

Pingen har jeg aldri opplevd problemer med, og du kan nok anta at den for det meste er under 10ms :p

 

Her er en timelaps av bruken mellom kjerne switchene og ut på nettet i fjor:

(fjernet video)

 

Er vel sant det. Har 10Gbps på seedbox, selv om de som deler har støtte for å dele så mye, er det ikke svært stor bruk for det, da selv store (50GB ish) ting går faen så fort. Men om noen år til er det nok større bruk for det.

 

En annen ting, vet vi hva program de bruker til å lage slikt kart? Hadde vært gøy å satt opp hjemme cuz science.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...