Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips til økt effekt - Opel Vectra 2.0 GL ( A )


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HeI!

 

har nå kjøpt meg en Opel vectra GL og har lyst til å øke effekten litt med enkle metoder..

 

jeg ønsker svar fra personer med noen års erfaring med DENNE bilen.. snakk om enkle metoder som f.eks endring i ekosanlegg, luftfilter ol.

 

Noen tips?

 

Selg den og kjøp noe annet.

 

Det er det eneste trikset som virker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

du øker INGEN effekt med å bytte eksosanlegg og sportsluftfilter. INGEN. det er en gammel enkel bruksbil med sugemotor. umulig å få mere effekt. motor er ikke laget for trimming. skrot bilen og kjøpe noe annet.

 

hilsen en opel hater( snakker med erfaring siden jeg har eid opel hehe) ikke vondt ment ;)

Lenke til kommentar

du øker INGEN effekt med å bytte eksosanlegg og sportsluftfilter. INGEN. det er en gammel enkel bruksbil med sugemotor. umulig å få mere effekt. motor er ikke laget for trimming. skrot bilen og kjøpe noe annet.

 

hilsen en opel hater( snakker med erfaring siden jeg har eid opel hehe) ikke vondt ment ;)

 

Feil. Det er flere uavhengige motorverksted som har eksperimentert med dette og resultatene er faktisk positive.

 

Norsk kilde; http://www.ebbt.no/e...micra-prosjekt/

Trenger du andre kilder: https://www.google.no/

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Det er bare penger i dass å trimme en Vectra uten turbo. Beste du kan gjøre, om du vil ha økt moro for alt i verden, stripp bilen. Ut med alt av tepper, seter, plast, dørpaneler,dashbord, varmeapparat(bare husk å beholde viften) og riv ut alt av isolering. Sett inn to rallyseter. Så kan du bygge eksosanlegg med enkel demper, uten katalysator, sparer litt vekt der også. Konfilter kan erstatte et komplekst luftfiltersystem, og man sparer et par kilo der også.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...